Brutális méretű SUV: AUDI Q8

In auto, autó kiállítás, bemutató, Concept, hír

Az 5,02 méter hosszú, és 2,04 méter széles Q8 felfelé feszegeti a határokat. A Detroitban bemutatott koncepció 2018-tól kerülhet gyártásba minimális módosításokkal. A hajtáslánc plug-in hybrid 330 kW teljesítménnyel és 700 Nm nyomatékkal.

               A keret nélküli ajtós monstrumot elnézve itt nem lessz gond a road presenccel. Javaslom, legyenek ilyenek a mentőautók vagy a pályarendőrök. Akkor egyáltalán nem lenne szükség arra a zavaróan hangos szirénára, hiszen egy ilyen jószág elől úgyis mindenki lehúzódik.

               A hajtásra visszatérve elől van a 333 lóerős 3.0 literes TFSI motor és a 100 Kw-os villanymotor is, ezekre egy nyolc gangos autómatát akasztottak, hátra pedig kardántengely megy. Illetve hátul van, a hátsó tengely fölött az akku csomag is, ami 12 db. 28 Ah cellából áll.

               A dizájnban sok részlet visszaköszön a tavaly, szintén Detroitban bemutatott H-Tronból. Az eleje és hátulja kicsit más, de oldalról nagy a hasonlóság.  Jól mutatnak a kilincs nélküli ajtók, amik érintsre nyílnak.

A belsejében is sok a közös vonás. Az a képekről is látszik, hogy a kupés vonalvezetésnek a hátsó utasok sem a fejtérnél, sem a térdeknél nem látják kárát. Ezt segíti az auto 1,7 méteres magassága, amit – ha még hátul le is csapnak – még mindig marad elég hely.

               A Q8 nagyon jól néz ki, többnyire AUDI egyen forma, csak kicsit futurisztikussá tették a vonalait. Illetve az is látszik, hogy nem akartak neki szelid arcot rajzolni. A függőleges rácsozású hűtőmaszk például eltér a megszokottól, mégsem üt el nagyon. Nekem legjobban hátulról tetszik, ez nem AUDI egyenforma. Az egybefüggő vizszintes hátsó lámpa és az óriási méret gigantikus, mégsem ormótlan.

               A 330 Kw összteljesítményű Q8 5,4 másodperc alatt van százon és 250 km/h a végsebessége. Hogy ha plug-in hibridségét teljesen kihasználnánk, 2,3 litert (haha) fogyasztana 100 km-en a NEDC ciklus szerint. Illetve 60 km megtételére képes csak elektromos üzemmódban. Az adaptív légrugós rendszernek köszönhetően a rugózás egyszerre lehet kényelmes és mégis sportos.

You may also read!

BYD plug-in hibrid

A BYD stratégiát váltott, Európának még nem kell az elektromos autó

A BYD szerint az európai vásárlók még nem akarnak tisztán elektromos járműveket venni. A vállalat legújabb terve, hogy

Read More...
AUDI E5 Sportback

A ’nagy’ AUDI elektromos autója ultramodern, de mégis nevetség tárgyáva vált

A sanghaji bemutatón az AUDI E5 Sportback nagy figyelmet kapott, azonban ez nem olyan figyelem volt amilyet a márka

Read More...

A régi-új Land Rover Defender V8; a varázsa megmaradt, de az ára több mint sokkoló

Többe kerül, mint egy Bentley Bentayga. Pontos ár nincs, mert a vásárló fantáziája szerint egyedileg összerakott autóból nem lesz

Read More...

Mobile Sliding Menu

Verified by MonsterInsights