Az 5,02 méter hosszú, és 2,04 méter széles Q8 felfelé feszegeti a határokat. A Detroitban bemutatott koncepció 2018-tól kerülhet gyártásba minimális módosításokkal. A hajtáslánc plug-in hybrid 330 kW teljesítménnyel és 700 Nm nyomatékkal.
A keret nélküli ajtós monstrumot elnézve itt nem lessz gond a road presenccel. Javaslom, legyenek ilyenek a mentőautók vagy a pályarendőrök. Akkor egyáltalán nem lenne szükség arra a zavaróan hangos szirénára, hiszen egy ilyen jószág elől úgyis mindenki lehúzódik.
A hajtásra visszatérve elől van a 333 lóerős 3.0 literes TFSI motor és a 100 Kw-os villanymotor is, ezekre egy nyolc gangos autómatát akasztottak, hátra pedig kardántengely megy. Illetve hátul van, a hátsó tengely fölött az akku csomag is, ami 12 db. 28 Ah cellából áll.
A dizájnban sok részlet visszaköszön a tavaly, szintén Detroitban bemutatott H-Tronból. Az eleje és hátulja kicsit más, de oldalról nagy a hasonlóság. Jól mutatnak a kilincs nélküli ajtók, amik érintsre nyílnak.
A belsejében is sok a közös vonás. Az a képekről is látszik, hogy a kupés vonalvezetésnek a hátsó utasok sem a fejtérnél, sem a térdeknél nem látják kárát. Ezt segíti az auto 1,7 méteres magassága, amit – ha még hátul le is csapnak – még mindig marad elég hely.
A Q8 nagyon jól néz ki, többnyire AUDI egyen forma, csak kicsit futurisztikussá tették a vonalait. Illetve az is látszik, hogy nem akartak neki szelid arcot rajzolni. A függőleges rácsozású hűtőmaszk például eltér a megszokottól, mégsem üt el nagyon. Nekem legjobban hátulról tetszik, ez nem AUDI egyenforma. Az egybefüggő vizszintes hátsó lámpa és az óriási méret gigantikus, mégsem ormótlan.
A 330 Kw összteljesítményű Q8 5,4 másodperc alatt van százon és 250 km/h a végsebessége. Hogy ha plug-in hibridségét teljesen kihasználnánk, 2,3 litert (haha) fogyasztana 100 km-en a NEDC ciklus szerint. Illetve 60 km megtételére képes csak elektromos üzemmódban. Az adaptív légrugós rendszernek köszönhetően a rugózás egyszerre lehet kényelmes és mégis sportos.