- Megújult dizájn kupés vonalvezetéssel
- Agilisabb és kényelmesebb, mint valaha
- Vadi új twin turbós V6-os 415 lóerővel
- Az LC 500-ból ismert 10 sebességes automata váltó
- Megújult biztonsági rendszer
- A luxus új szintje minden szempontból
- A belsőt a hagyományos japán esztétika inspirálta
Detroitban mutatkozott be a legújabb Lexus LS, ami teljesen megújult dizájnjával ötvözi a luxust, a tekintélyt és a könnyedséget.
Az új LS a GA-L architektúrára épül, amit az LC 500-nál kezdtek el alkalmazni, csak itt nagyobb a tengelytáv. Ennek köszönhetően az új luxus szedán merevsége és kezelhetősége minden eddiginél jobb lett, de nem ment a komfort rovására. A könnyűfémek és ultra magas szilárdságú acélok alkalmazásával 90 kg-al csökkenteték az LS kasztnija súlyát. Az új platformnak köszönhetően a súlypont is lejjebb került, tovább javítva az autó stabilitását.
Azt a dizájn nyelvezetet, amit elkezdett a Lexus az LC500 -asnál, ide is nagy sikerrel applikálta. Bár korántsem volt biztos, hogy ezt így meg merik lépni. De ez így nagyon nagyot űt. Kicsit újradefiniálja a luxus auto fogalmát. Fantasztikus az LS 500 vonalvezetése. Picit visszaerpít a 30-as évek luxus autóihoz. A hosszú orr rész, a kecses, finom vonalak, de mégis hatalmas test. Egyszerre tekintélyt parancsoló és hívogató.
Előlről is nagyon egyedi, nagyon japános. Csak úgy villództak a szamuráj kardok, ahogy faragták. De mégsem lett olyan európai szemet taszító, mint néhány szigetországi modell. A hatalmas, egybefüggő hűtőrács és az óriási légbeömlők a vékony, kihúzott szemekkel, mind előre mutat, mint dinamizmust sugároz. A hátulja is jól néz ki, de mintha már kicsit elfogyott volna az ihlet, vagy a szaké.
Az auto nagyon nagy, 5,23 méter hosszú. Ekkora méretet ilyen kecses formába önteni tényleg művészi.
A belső is szép, bár nekem kicsit sok a gyáriak által említett japán tradicionális esztétika. Ezt az európai vásárlóknak azért majd egy kicsit szokni kell.
A twin turbós V6-os teljesen új motor. A 3,5 literes erőforrás egy V8-as habitusát kínálja annál kicsit takarékosabban. Illetve a zajt és rezgéseket is minimalizálták. A 415 lovas, 600 Nm -t kipréselő V6 4,5 másodperc alatt röpíti 100-ig a több mint öt méteres testet. Az LS megkapta az LC 500-as 10 sebességes autómatáját, ami elsőre kicsit túlzásnak tűnik, de a 80-as években még az ötödik fokozatra is sokan csak hümmögtek, hogy minek az. Az LS-ben pedig – az akár kormányról is kezelhető autómata – észrevétlenül teszi a dolgát.
Az új LS 500 kütyüinek és kényelmi extráinak felsorolására nem vállakozom, de a 3D hangzást ígérő Mark Levinson audió csomagot azért kiemelném, csak úgy, mint az opcionálisan rendelhető 24 colos színes heads-up displayt. Nagyon klassz még a Lexus Safety System+, amelynek gyalogos érzékelője nem csak fékezésre képes. Ha azt érzékeli, hogy nem tud megállni, megpróbálja kikerülni a gyalogost.