Nagyon ütős lett az új Honda Civic Type R – Tokiói Autókiállítás

In auto, bemutató, hír

Az új Honda Civic Type R prototípusa hivatalosan Ázsiában mutatkozott be a 2017-es Tokió-i Autókiállításon. Lehullt a lepel a prototípus egyes elemeiről is, amely már a következő generációs Civic Type R része lesz, ezt legkésőbb idén fogják bemutatni.

A hivatalos kommunikációból megtudhattuk hogy a Civic Sedan és az európai gyártású ferdehátú Type R Japánban való értékesítése 2017 nyarán kezdődik.

Amíg a Civic szedánjai a Japán Saitama csoport gyárában készülnek, a négyajtós ferdehátú és Type R modellek az Egyesült Királyságban elhelyezkedő Swindon gyártósorairól gördülnek le. 1972-ben jelent meg először a Civic névtábla, azóta kb 24 millió autóra került fel – köztük én is büszkén tartozom e közösséghez.

A következő generációs Type R ugyanazon fejlesztési programmal készült, mint a Civic család többi tagja. A világ különböző piacain elérhető lesz köztük az USA-ban is, ez lesz az első alkalom hogy Honda jelvényes Type R-t árulnak hivatalosan Észak Amerikában. Az előző Civic Type R-t Japánban értékesítették, de csak korlátozott számban, az új generációs nagy teljesítményű ferdehátún már nem lesz darabszám korlát.

A sima Civic ferdehátúra alapozva, a Type R prototípust izmos külsővel látták el és áramvonalasították a jobb aerodinamikai teljesítmény érdekében. A kiállított autó finom szemcséjű fényes alumínium borítást kapott. A Honda híres piros ‘H’ jelvénye – ami az összes Type R modellt díszíti, az új légbefúvó felett helyezkedik el az autó orránál.

Az agresszív első lökhárítót kiterjesztették szén szálas légterelő idomokkal és sportos piros kiemelő vonallal, amely az egész autót körbefutja. A lökhárító kapott egy extra légcsatornát, amelyet rombusz alakú rácsozat zár le.

 

Szénszál oldalsó szoknya fut végig a teljes tengelytávon,  a 20 colos zongoralakk alufelniket a kötelező piros motívumok díszitik. A három kipufogóból a középső kipufogó kisebb átmérőjű és piros díszítést kapott. Igen egyedire sikerült a hátsó rész, a szárny pedig ráteszi a nem finomkodó kezű tervező mérnökök i-jére a pontot.

Hogy az ár és a teljesítmény összhangban lesz-e a bemutatott sportos kinézettel azt csak remélni tudjuk.

You may also read!

Újraindul a Moszkvics gyártása

A nyugati autógyártók teljesen elengedték Oroszország autóiparát az Ukrán invázió után. A szankciók miatt az orosz vállalatok nehezen tudják

Read More...
autót 150 ezerért

Autót 150 ezerért? Ne már!

Autót venni szerintem élvezetes dolog. De 150.000 forintért? Á, inkább spórolj még, vagy vegyél fel hitelt! Hitelt? Kösz,nem! Hátha

Read More...
gumi elektromos autóra

Új Vredestein négy évszakos gumi kifejezetten elektromos autókra

Az Apollo Tyres a mai napon bemutatja a Vredestein Quatrac Pro EV-t, amely Európa első, kifejezetten akkumulátoros elektromos és

Read More...