SKODA 130 RS –  A Kelet Porschéja

In auto, hír, verseny., veterán

40 évvel ezelött két Skoda 130 RS elhozta a Monte Carlo Rally első két helyét. 1977-ben Václav Blahna és Lubislav Hlávka megnyerték a neves versenyt egy 130 RS-t terelgetve, Milan Zapadlo és Jirí Motal pedig másodiknak robogtak át a célvonalon.

Az akkori csúcs Skoda verseny változata 1300 cm3-es soros, négyhengeres, dupla Weber karbis, farmotoros volt és 140 lóerő leadására volt képes, ami egy mindössze 720 kg-os kasztnit mozgatott. Az alacsony tömeg eléréséhez aluminiumot és üvegszál erősítésű műanyagot is alkalmaztak.

               Emlékszem, a 90-es években is nagyon vonzó jelenség volt a 110 Rapid – polgári változat – csak álmodoztunk róla. Viszont egy barátomnak volt egy 100-as Skodája négy lámpával, azt is imádtuk. De azt, hogy 100 fölött ne lobogjon az eleje, csak egy barkács első szpoilerrel tudtuk elérni. Az leszorította az elejét, de akkor viszont nem volt képes 120-nál többet menni…

You may also read!

Tatai Motoros Fesztivál

Látványos motoros felvonulás is lesz Tatán, ahol új, kétnapos fesztivállal teremthetnek hagyományt

Két napra a motorosok fellegvárává válik nyáron Tata, ahol hagyományteremtő céllal egy új rendezvényt szerveznek. A júliusi Tatai

Read More...
BYD plug-in hibrid

A BYD stratégiát váltott, Európának még nem kell az elektromos autó

A BYD szerint az európai vásárlók még nem akarnak tisztán elektromos járműveket venni. A vállalat legújabb terve, hogy

Read More...
AUDI E5 Sportback

A ’nagy’ AUDI elektromos autója ultramodern, de mégis nevetség tárgyáva vált

A sanghaji bemutatón az AUDI E5 Sportback nagy figyelmet kapott, azonban ez nem olyan figyelem volt amilyet a márka

Read More...

Mobile Sliding Menu

Verified by MonsterInsights