SKODA 130 RS –  A Kelet Porschéja

In auto, hír, verseny., veterán

40 évvel ezelött két Skoda 130 RS elhozta a Monte Carlo Rally első két helyét. 1977-ben Václav Blahna és Lubislav Hlávka megnyerték a neves versenyt egy 130 RS-t terelgetve, Milan Zapadlo és Jirí Motal pedig másodiknak robogtak át a célvonalon.

Az akkori csúcs Skoda verseny változata 1300 cm3-es soros, négyhengeres, dupla Weber karbis, farmotoros volt és 140 lóerő leadására volt képes, ami egy mindössze 720 kg-os kasztnit mozgatott. Az alacsony tömeg eléréséhez aluminiumot és üvegszál erősítésű műanyagot is alkalmaztak.

               Emlékszem, a 90-es években is nagyon vonzó jelenség volt a 110 Rapid – polgári változat – csak álmodoztunk róla. Viszont egy barátomnak volt egy 100-as Skodája négy lámpával, azt is imádtuk. De azt, hogy 100 fölött ne lobogjon az eleje, csak egy barkács első szpoilerrel tudtuk elérni. Az leszorította az elejét, de akkor viszont nem volt képes 120-nál többet menni…

You may also read!

elektromos Toyota Hiace

Elektromos hajtással térhet vissza Európába a Toyota Hiace

A Toyota Auto Body, a Toyota 1945-ben alapított haszonjármű-részlege a 2023-as Japán Mobilitási Kiállításon leplezte le a hatodik generációs

Read More...
villanymotorok hatékonysága

Mitől függ a villanymotorok hatékonysága?

Egy villanymotor vásárlása során fontos ismerni annak műszaki paramétereit, hiszen nem mindegy, hogy milyen hatásfokú munkára képes az adott

Read More...
Limitált szériás GR Yaris

Limitált szériás GR Yarisszal ünnepli rali-világbajnoki címét a Toyota

Mindössze 300 példány készül abból a különleges kivitelű GR Yarisból, amelyet annak tiszteletére adnak ki, hogy a Toyota 2023-ban

Read More...
Verified by MonsterInsights