Nem igazán akaródzik ezt leírnom, mert nagy kedvencem az új Mustang, de a legfrissebb EURO NCAP teszten elég rossz eredményt ért el. Az EURO NCAP néhány napja a Volvo S90-t, V90-t és a Mustangot törte ripityára. A Volvok a tavalyi és idei éve legjobbjai lettek, de sajnos az amerikai izomautó csúnyán leszerepelt, a végső érték két, ismétlem két csillag lett a maximálisan elérhető ötből.
A felnőtt védelem 72 százaléka még csak-csak elmegy, de sajnos a gyermekek védelme 32 % lett. A gyalogos védelem 64 %, de a biztonsági segédek csak 16 %-ot kaptak. Ez így elég lehangoló, de nézzük részletesen.
Az első rossz pont, hogy az átfedéses frontál ütközésnél a sofőr és utasa légzsákjában nem volt elég nyomás, így a bábúk beütötték a fejüket a kormányba illetve a műszerfalba. Ami még durvább, a hátul ülő bábúk az övfeszítő hiánya miatt becsúsztak a biztonsági öv alá és így a térd, combcsont, medence és mellkas védelme nagyon rossz lett. Oldalsó ütközésnél pedig a gyermek bábú feje a gyenge légzsák miatt csapódott a C oszlopnak. Mivel a Mustang nem rendelkezik automata vészfék asszisztenssel (AEB), ez is nagyon negatívan befolyásolta a pontozást. A Ford nem próbált érvelni, azt ígérték, a Mustang következő verziója kapni fog AEB-t és sáv tartó autómatikát.
Gondot jelentett még, hogy kevés hátul a hely, és ezért sok gyerekülés el sem fért. De azt hiszem, a Mustangot nem is családi autóként árulják, biztos nem a gyerekek óvodába való hordása a legelső szempont. Amerikában egy hasonló (NHTSA) teszten jól szerepelt a Mustang.