Érkezik az új KIA Rio a kereskedésekbe – árlistával

In auto, hír

2017 első negyed évében indul az új Kia Rio forgalmazása. Az auto bemutatója a tavaly őszi Párizsi Autószalonon volt. Most, hogy mindjárt a kereskedésekben van, igazán jó ránézni a kis mokány harcosra, ami már egyáltalán nem hat esetlennek, mint elődje. Sőt, komoly, vagány stílusjegyeket öltött. Egyenes vonalak és sima felületek teszik nagyon határozottá a megjelenését. Elől a szabvány tigrisorr szélesebb, két oldalt felfelé ívelő lámpákban folytatódik. Az also levegőbelépők, ködlámpa kialakítás és szpoiler már-már versenypályára kívánkozik.

            Oldalról is kicsit nyújtottab a látvány – ez nem hinném, hogy a 15 mm-es nyúlásnak köszönhető – inkább az oldalt futó vonalak tehetik. A hátulja közel függőleges, kicsit a Polora emlékeztet, de jól áll neki.

            Egyébként a piaci induláskor nyolc színárnyalat és három féle alufelni lessz elérhető 15 – 17 colos méretben. Fontos info még, hogy Európában csak öt ajtós kivitel lessz kapható.

            A belső is igyényesebb, hívogatóbb let. Javult az anyaghasználat is. A műszerfal BMW-sen a vezető felé fordul, középen “lebegő” nagyfelbontású érintőképernyő található. Kevesebb lett a gomb, több lett a kapcsoló. Illetve rekeszből is sok van. A gyártó különös figyelmet fordított a menetzajok kiszűrésére, ennek érdekében komolyabb szigetelést és kifinomult szélterelőket alkalmazott. A csomagtartó egész jelentős, 325 literes, 37 literrel nagyobb az elődénél.

            Számomra legérdekesebb téma a motorok. Mindhez jár a Startstop rendszer illetve van még Eco és LFC (Low Fuel Consumption – Alacsony fogyasztás) csomag is.

            1.0 T-GDI benzines motor elérhető lessz 100 és 120 lóerővel. A 100 lóerős változat 4500 fordulat/perc, max nyomatéka pedig 172 Nm. Fogyasztása 4,5 l/100 km.(ECO csomaggal 4,3 l, LFC-vel pedig 4,1l/100 km). A 120 lovas változat 6000-es fordulaton adja le a max. teljesítményét, kombinált fogyasztása pedig 4,7 liter.

            Az 1,25 literes MPI  szívó benzines motor 84 lóerőt ad le 6000-es fordulaton, max. nyomatéka 122 Nm, alacsony gördülési ellenállású gumikkal a fogyasztása 4,7 liter, normal gumikkal 4,8 liter.

            Az 1,4-es szívó benzines 100 lóerős (6000 ford/perc) és 133 Nm a max. nyomatéka. Kombinált fogyasztása 5 liter/ 100 km.

            A dizel 1,4-es 77 vagy 90 lóerős lehet.

Az 1,25 literes és a 100 lóerős 1,0 T-GDI ötfokoztú, az 1,4-es 120 lovas és a két 1,4-es dizel hat sebességes váltót kapnak. Nem röpködnek a több száz lóerők, de 1150 kg körüli súly és 120 lóerő már kellemesen tud viselkedni.

            A biztonság tekintetében az EURO NCAP törésteszten az új Rio öt csillagot kapott, van gyalogos felismerős vészfékrendszer, sávelhagyásra figyelmeztető rendszer.  A vásárlók külön megrendelhetik a 7 colos változatot Android Auto™ vagy Apple CarPlay™ funkciókkal, navigációs rendszerrel.

 

A navigációs rendszerrel elérhető Kia Connected Services online kapcsolódási csomag a legkülönfélébb információs szolgáltatásokat vonultatja fel, az élő forgalmi hírektől** a traffipax-térképig és figyelmeztetésig**, a turisztikai pontok keresésétől az időjárás előrejelzésig. A navigációs rendszerrel felszerelt gépkocsikhoz rendelhető Kia Connected szolgáltatást az autó megvásárlását követő hét éven át ingyenesen használhatják a tulajdonosok.

 

Végül pedig tekintsék meg az árlistát:

You may also read!

Zemplén Rally

Váratlan fordulat a Zemplén Ralin – videóval

Beszélgetés Dominik GT-vel - aki 2022 felfedezettje lett - a Therwoolin VIII. Zemplén Rally után. Túl vagy életed első Rally2-es

Read More...
baleset megelőzés

Így akadályoznák meg, hogy valaki ittasan üljön a teherautó volánja mögé

A közúti balesetek többsége általában mindig valamilyen emberi tényezőre vezethető vissza. Az Európai Unióban a jövőben még nagyobb hangsúlyt

Read More...
Logisztikai Évkönyv

Bemutatásra került a legújabb Logisztikai Évkönyv

November 30-án a Magyar Logisztikai Egyesület (MLE) évkönyvbemutató rendezvényén debütált a Logisztikai Évkönyv 2023. A kiadvány a hagyományokhoz híven

Read More...