Genfben debütál a Ferrari 12 hengeres nagyágyúja, a 812 Superfast

In auto, bemutató, hír

A 6,5 literes v12-es 800 lóerőt ad le 8500-as fordulaton, 123 lóerő jut egy literre. Ez a teljesítmény egyedülálló az orrmotoros sportkocsik között. Az autó hangja is magával ragadó lehet, gondoljanak csak bele: 6500 cm3, V12 és 8500-as fordulat… A nyomatékcsúcs is nagyon magas fordulaton jön meg, 718 Nm 7000-nél, de ennek 80 százaléka már 3500 ford/perctől elérhető.

Ennek a teljesítménynek az elérésben segített többek között a 350 báros direkt befecskendező rendszer és a változó geometriájú beömlők, amely fejlesztések koncepcionálisan a szívó F1 motorokból származnak. Fontos még a dupla kuplungos váltó, amivel nagyon rövid a váltás ideje és még élesebb a gázreakció.

                A 812 Superfastban találunk még EPS –t (Eletromos Szervó Kormányt) és SSC-t (Oldal Csúszás Kontroll), amelyek könnyebben kezelhetőbbé teszik a hatalmas erőt és dinamikát. Van itt még PCV (Virtual Short Wheelbase) is, ami szűkebb kanyarokban a hátsó kerék kormányzásával segíti az autó befordulását.

                Az autó külseje – mint azt a Ferrariktól megszokhattuk – magával ragadó. Tipikus orrmotoros sportkocsi forma, de minden ízében egyedi. Az orr kialakítása, az első lámpák fölötti levegőbelépők, a szpoiler szélei, vagy a hatalmas hűtőmaszk, mind különleges és egységes. A két oldalsó tükör is megérne egy külön formatervezői díjat, csodaszép darabok.

Oldalról nézve a míves alufelnik és az első és hátsó kerékjárat között futó domborművek ragadják meg a szemet. Csodaszép, ahogy a hullám átfut az a Superfast oldalán és végül a hátsó légterelőben fodrozódik.

A hátulja azt sugallja, „Minden porcikámmal az aszfaltra tapadok, és közben feszülten várom a rajtot!”. Itt nincs szó kamu diffuzorról, minden milliméternek komoly funkciója van. A négy kerek hátsó lámpa régi Ferrari hagyományokat idéz. Aki egyszer innen látja és hallja ezt az autó elgyorsulni, annak örök emlék marad, bár nem fogja túl sokáig látni, mivel a gyorsulása 2,9 másodperc százig, a végsebesség pedig 340 km/óra. Az autó súlya 1525 kg, tehát egy lóerő körülbelül 1,9 kg-ot mozgat, ami elképesztő érték. Kombinált fogyasztásra 14,9 litert írnak 100 km-re. Hehe…

You may also read!

Újraindul a Moszkvics gyártása

A nyugati autógyártók teljesen elengedték Oroszország autóiparát az Ukrán invázió után. A szankciók miatt az orosz vállalatok nehezen tudják

Read More...
autót 150 ezerért

Autót 150 ezerért? Ne már!

Autót venni szerintem élvezetes dolog. De 150.000 forintért? Á, inkább spórolj még, vagy vegyél fel hitelt! Hitelt? Kösz,nem! Hátha

Read More...
gumi elektromos autóra

Új Vredestein négy évszakos gumi kifejezetten elektromos autókra

Az Apollo Tyres a mai napon bemutatja a Vredestein Quatrac Pro EV-t, amely Európa első, kifejezetten akkumulátoros elektromos és

Read More...