Genfben debütál a Ferrari 12 hengeres nagyágyúja, a 812 Superfast

In auto, bemutató, hír

A 6,5 literes v12-es 800 lóerőt ad le 8500-as fordulaton, 123 lóerő jut egy literre. Ez a teljesítmény egyedülálló az orrmotoros sportkocsik között. Az autó hangja is magával ragadó lehet, gondoljanak csak bele: 6500 cm3, V12 és 8500-as fordulat… A nyomatékcsúcs is nagyon magas fordulaton jön meg, 718 Nm 7000-nél, de ennek 80 százaléka már 3500 ford/perctől elérhető.

Ennek a teljesítménynek az elérésben segített többek között a 350 báros direkt befecskendező rendszer és a változó geometriájú beömlők, amely fejlesztések koncepcionálisan a szívó F1 motorokból származnak. Fontos még a dupla kuplungos váltó, amivel nagyon rövid a váltás ideje és még élesebb a gázreakció.

                A 812 Superfastban találunk még EPS –t (Eletromos Szervó Kormányt) és SSC-t (Oldal Csúszás Kontroll), amelyek könnyebben kezelhetőbbé teszik a hatalmas erőt és dinamikát. Van itt még PCV (Virtual Short Wheelbase) is, ami szűkebb kanyarokban a hátsó kerék kormányzásával segíti az autó befordulását.

                Az autó külseje – mint azt a Ferrariktól megszokhattuk – magával ragadó. Tipikus orrmotoros sportkocsi forma, de minden ízében egyedi. Az orr kialakítása, az első lámpák fölötti levegőbelépők, a szpoiler szélei, vagy a hatalmas hűtőmaszk, mind különleges és egységes. A két oldalsó tükör is megérne egy külön formatervezői díjat, csodaszép darabok.

Oldalról nézve a míves alufelnik és az első és hátsó kerékjárat között futó domborművek ragadják meg a szemet. Csodaszép, ahogy a hullám átfut az a Superfast oldalán és végül a hátsó légterelőben fodrozódik.

A hátulja azt sugallja, „Minden porcikámmal az aszfaltra tapadok, és közben feszülten várom a rajtot!”. Itt nincs szó kamu diffuzorról, minden milliméternek komoly funkciója van. A négy kerek hátsó lámpa régi Ferrari hagyományokat idéz. Aki egyszer innen látja és hallja ezt az autó elgyorsulni, annak örök emlék marad, bár nem fogja túl sokáig látni, mivel a gyorsulása 2,9 másodperc százig, a végsebesség pedig 340 km/óra. Az autó súlya 1525 kg, tehát egy lóerő körülbelül 1,9 kg-ot mozgat, ami elképesztő érték. Kombinált fogyasztásra 14,9 litert írnak 100 km-re. Hehe…

You may also read!

benzines Porsche

A Porsche nem engedi el a benzinmotorokat, inkább fokozza a további fejlesztéseket

A belsőégésű motorokat gőzerővel fejlesztik, így a Porsche 2030 után is gyárt majd benzinmotoros autókat.  Oliver Blume a stuttgarti gyár

Read More...
Dacia Duster

A legelső Dacia Duster 40 éves

Tudta, hogy az ARO 10-et a jól ismert Duster néven már 40 évvel ezelőtt forgalmazták Nyugat-Európában? A Dacia Duster az

Read More...
XX. Oldtimer Show

Áprilisban jön a XX. Oldtimer Show!

2025 április 12-13-án ismét megrendezésre kerül Magyarország legjelentősebb veterános eseménye, a XX. Oldtimer Show. Gyönyörű állapotú oldtimer autók és

Read More...

Mobile Sliding Menu

Verified by MonsterInsights