A biztonságról és minőségről méltán híres Volvo cég az új XC60-as modell újításaival ma is egy új korszakot szeretne nyitni a balesetmentes autózás történelmében. Nem elég, hogy az autó, ha például nagy sebességgel közlekedünk egy autópályán és az előttünk haladót túlságosan megközelítjük, biztonsági fékezést hajt végre, hanem a legújabb fejlesztéssel már ki is kerüli nekünk a veszélyes helyzeteket. Három ilyen plusz funkciót fejlesztettek ki Svédországban, amit a legközelebbi Genfi autókiállításon meg is tekinthet a nagyközönség. A cég nem titkolt szándéka, hogy ezekkel a biztonsági újításokkal az XC60 2020-ra az egyik legbiztonságosabb autó legyen az utakon.
Biztonsági rendszerek a Volvo-tól
„Olyan ütközéselkerülő rendszerekkel dolgozunk sok éve, melyeknek hatásosságát is folyamatosan nyomon tudjuk követni. Csak Svédországban a majdnem végzetes frontális balesetek 45%-ában az ütközés figyelmeztető és automata fékező rendszerek segítségével sikerült csökkenteni a személyi sérüléseket, vagy akár teljesen megakadályozni az összeütközést. Az XC60-al a következő lépésként a lehetséges balesetek számát már kormányzást támogató rendszerek segítségével is csökkentenénk.” mondta Malin Ekholm a Volvo autók biztonságért felelős központjának vezetője.
Az első új fejlesztés a City Safety, azaz városi biztonság nevet viseli. A már korábban bevezetett automata fékezést egészítik ki kormányzás támogatással, hogy az előttünk levő akadályt elkerüljük ezáltal a potenciális ütközéstől is megmeneküljünk. De nem csak a más gépjárművekkel való vészhelyzetet érzékeli, hanem a gyalogos forgalomra, illetve pl. az erdős utakon elénk ugró nagytestű állatokra is figyel. Ez a támogató rendszer 50 és 100 km/h-ás sebességnél aktív csak.
A második fejlesztést Oncoming Lane Mitigationnak keresztelték, ami a szembőljövő sávból érkező autókkal való összeütközés elkerülésében segít ellenkormányzással. A rendszer előszöris figyelmeztetést ad, ha potenciális veszélyforrás közeledik, illetve lassan elkezdi visszakormányozni a sofőrt a saját sávjába.
A harmadik rendszer pedig a Blind Spot Information System, mely az autó vakfoltjában tartózkódó járműre figyelmezteti a sofőrt, ha az elé akar kormányozni és megakadályozza a kormányzást.
Ezekkel a plusz funkciókkal érkezik az XC60 a Genfi autókiállításra. Egy-egy ilyen rendszer már a nagyobb XC90-ekben bizonyított. A cél, hogy egyre több modell tartalmazza ezeket, és akár idővel nemzetközi szabvány is legyen, mint a szintén Volvo által forradalmasított, lassan 60 éves múltra visszatekintő 3 pontos biztonsági öv, ami azóta is milliók életét menti meg.
Végül Malin Ekholm azt is elárulta, hogy: „Mind a három újdonság nem titkoltan egy-egy újabb lépés az önvezetők autók felé.”