Hetek óta tartó tárgyalássorozat végére került pont, mikor a General Motors eladta az Opelt a PSA-nak 2.2 milliárd euróért .
1.3 milliárd eurót ért az Opel mag üzelága, 900 millió euróba került a pénzügyi üzletág.
A vártnál magasabb vételár ellenére a Peugeot-Citroen befektetői örülhettek, hiszen a hivatalos hír megjelenése után emelkedtek a francia autógyártó részvényei.
A PSA csoport 1.7 milliárd eurós megtakarítást kíván elérni 2026-ra. Ezt javarészt gyártókapacitások csökkentésével, beszerzések összehangolásával, működési költségek csökkentésével kívánja megvalósítani.
A PSA csoport ezzel a lépéssel Európa második legnagyobb autógyártójává válik a Volkswagen után, a maga 16.6% részesedésével – megelőzve a szintén francia Renault-t.
Terveik szerint az új egyesült vállalat évente 5 millió autót gyárt majd és az 1999 óta veszteséges Opel és Vauxhall gyártása 2020-ra újra nyereséges lesz.
Érdekesség még az ügyletben, hogy a GM és a PSA-csoport együttműködik az elektromos hajtástechnológia fejlesztésében.
Az MTI közleménye szerint a francia PSA konszern tiszteletben tartja az amerikai General Motors idején kötött megállapodásokat és szerződéseket, ami az Opel szentgotthárdi üzemére is vonatkozik.