Kezdetét veszi a Ferrari 70. évfordulójának ünneplése – videóval

In auto, autóipar, Classic, hír, veterán

A felújított 125 S, az első Ferrari újra kihajt a maranellói kapun

a Ferrari 70. évfordulójának ünneplése

       1947 március 12-én Enzo Ferrari beindította a 125 S-t, az első autót, ami az ő nevét viselte. A Maranello utcáin történt teszt vezetés a modern Ferrari történetének kezdetét jelentette. A szerény kis gyár hamar felfejlődött az egyik legnagyobb nemzetközileg elismert Olaszországban gyártó ikonná. Most, pontosan 70 évvel később, 2017 március 12-én, hivatalosan is megkezdődött a Ferrari 70. évfordulójának ünneplése.

a Ferrari 70. évfordulójának ünneplése
A Ferrari 125 S kihajt a gyár kapun

      A hivatalos ünnepléssel és a 70 évvel ezelőtti eseményekre való emlékezéssel együtt a Ferrari készített egy videót is az első 12 hengeres Ágaskodó Ló helyreállított példányáról, a 125 S-ről ahogy áthajt a gyár kapuján a Via Abento Interfiore-n, majd szimbolikusan átadja a stafétát és örökségét a LaFerrari Aperta-nak.

125 S, az első Ferrari

 

     Ez volt az első sportkocsija a Ferrarinak. 12 hengeres motorja komoly teljesítményt nyújtott, a dizájn pedig Gioacchino Colombo és Giuseppe Busso munkáját dicséri, de Luigi Bazzi is hozzájárult a projekthez. 1947 március 12-én a 125 S épp csakelkészült, mikor először bőgött fel a motorja és a nagy Ferrari kaland elkezdődött. Két hónappal később, 1947 május 11-én az autó a Piacenza Circuit versenypályán debütált.  125 S ( az S a sport kocsi kasztnira utalt) volánjánál Franco Cortese ült. Enzo Ferrari “ígéretes hibának” nevezte ezt az első kirándulást, miután az autónak ki kellet állnia az élről benzin pumpa probléma miatt. És valóban, ez a hiba csak rövid életű volt. Kilenc nappal később Franco Cortesa győzelemre vezette a 125 S-t a Római Grand Prix-n, teljesítve a 40 körös, 137 kilométer hosszú versenyt, 88,5 km/ átlagsebességet produkálva. Ez volt az első a 125 S hat 1947-es győzelméből. A legemlékezetesebb pedig a Parma Grand Prix volt, ahol Tazio Nuvolari volt a pilóta.

 

LaFerrari Aperta, a 70. évforduló ikonja

a Ferrari 70. évfordulójának ünneplése
LaFerrari Aperta

      A LaFerrari Aperta egy limitált szériás speciális változat és egyben a spider verziója is a LaFerrari szupersportkocsinak. Az Aperta ötvözi a kimagasló teljesítményt a nyitott tető élményével. A meghajtásról természetesen itt is a 800 lóerős 6262 cm3 V12 -es és a 120 kW-os elektromotor gondoskodik, együttesen 963 lóerőt szabadítva az aszfaltra.

 

A “Driven by Emotion” (érzelmektől hajtva) évforduló

             2017 során több mint 60 nemzet ad otthon az eseményeknek, ahol a márka ügyfelei és rajongói belekóstolhatnak a “Driven by Emotion” koncepcióba, az alapkövek egyikébe, amin a Ferrari története alapult és felvirágzott. A “Driven by Emotion” tisztelgés azelőtt, ahogy az Ágaskodó Ló középpontba helyezte az érzelmeket az elmúlt 70 évben.

Március 12-én az ünneplés Ausztráliában kezdődött. A LaFerrari Aperta-t az évforduló minden állomásán be fogják mutatni.

Az évforduló befejező eseménye pedig Maranello-ban lesz szeptember 9. és 10. között.

A gyártó egy speciális weboldalt is létrehozott, ahol az ünneplés nyomon követhető:

www.ferrari70.com

 

Ferrari történelem

És végül íme egy kis visszatekintés a Ferrari történelmének mérföldköveire:

1947 – A Ferrarit megalapítják
1950 – A Ferrari F1-es debütálása
1958 – Mike Hawthorn F1 világbajnok lessz a Ferrari 246 F1-el
1962 – A 250 GTO bemutatása, ami megnyerte a GT Gyártók Nemzetközi Bajnokságát 1962-ben, 1963-ban és 1964-ben
1964 – John Surtees F1 világbajnok lessz a 158 F1-el
1967 – Három Ferrari – két 330 P4s és egy 412 P –  megszerzi a 24 órás Daytonai verseny első három helyét
1968 – A 365 GTB4 (Daytona) -át bemutatják a Párizsi Autókiállításon

1969 – A Fiat Ferrari részvényes lesz
1972 – A Fiorano Circuit, a Ferrari teszt pályájának hivatalos megnyitója

1975 – Niki Lauda F1 világbajnok lesz a 312 T-vel
1981 – Gilles Villeneuve megszerzi az első győzelmet turbófeltöltős F1 autóval, egy 126 K-val Monaco-ban
1984 – A Ferrari Testarossa-t bemutatják a Párizsi Autókiállításon

1987 – Az F40 bemutatása a Frankfurti Autókiállításon

a Ferrari 70. évfordulójának ünneplése
Enzo Ferrari

1988 – Augusztus 14: Enzo Ferrari 90 évesen elhunyt
1993 – A márka első egy gyártós bajnoksága, a Ferrari Challenge elindul
1998 – Az új Renzo Piano által tervezett GES Szél Alagút megnyílik
2004 – A Ferrari új F1 rekordot ér el, 6 konstruktori és 5 vezetői világbajnoki címmel

2006 – Az exkluzív XX program – aminek célja, hogy extrém teljesítményt adjon a top klienseknek – elindul

2007 – Kimi Räikkönen és a  Scuderia Ferrari világbajnok lesz

2013 – Az Ágaskodó Ló első hybrid modellje, a LaFerrari gyártása elindul

2015 – A Ferrarit jegyzik a New York-i tőzsdén
2016 – A LaFerrari Aperta – egy ikonikus modell a 70. Évfrodulóra – bemutatásra kerül a Párizsi Autókiállításon

2017 – A Ferrari család legutóbbi tagja, a 812 Superfast bemutatkozik a Genfi Autókiállításon

You may also read!

elektromos Toyota Hiace

Elektromos hajtással térhet vissza Európába a Toyota Hiace

A Toyota Auto Body, a Toyota 1945-ben alapított haszonjármű-részlege a 2023-as Japán Mobilitási Kiállításon leplezte le a hatodik generációs

Read More...
villanymotorok hatékonysága

Mitől függ a villanymotorok hatékonysága?

Egy villanymotor vásárlása során fontos ismerni annak műszaki paramétereit, hiszen nem mindegy, hogy milyen hatásfokú munkára képes az adott

Read More...
Limitált szériás GR Yaris

Limitált szériás GR Yarisszal ünnepli rali-világbajnoki címét a Toyota

Mindössze 300 példány készül abból a különleges kivitelű GR Yarisból, amelyet annak tiszteletére adnak ki, hogy a Toyota 2023-ban

Read More...
Verified by MonsterInsights