Elon Musk, a Tesla első embere tavaly év végén jelentette be, hogy idén kiválasztja azt a helyszínt Európában, ahol megagyárát felépítheti.
A beruházás értéke 5 milliárd euró és közvetve 17 ezer embernek adna munkát, így nem csoda, hogy az európai országok sora verseng kiválasztásáért.
Elon Musk már Amerikában is azt a stratégiát követte, hogy bedobta a beruházás ötletét a köztudatba és sorra érkeztek a jobbnál jobb ajánlatok, majd végül ezek közül választotta ki Nevadát, ahol 5 milliárd dollárt fektet be és építi fel a Gigafactory 1-et (1.3 milliárd USD kapott kedvezmény mellett)
Magyarország is versenyez a TESLA gyárért
Azt már tudjuk, hogy Litvánia és Svédország jelezte, hogy szívesen látná az akkumulátor és elektromos autó gyárat saját országában. De mi lehet Magyarország előnye e versenyben?
- A Samsung olyan gyárat létesít Gödön, ami elektromos autókhoz gyárt akkumulátorokat
- A kínai BYD – a világ legnagyobb elektromos buszgyártója – gyártóüzemet létesít Komáromban
- Zalaegerszegen önvezető autók számára alkalmas tesztpályát létesítenek
- magyar mérnökök szürkeállománya
- járműiparban jelenleg a két fő fejlesztési irány az önvezető autók és az elektromobilitás
Egyes szakértők szerint már így is túlságosan függ gazdaságunk az autóipartól és már most sem találnak a cégek elég képzett munkaerőt.
Az európai gyáróriást a nevedai példa alapján fokozatosan adnák át, így nem lenne akkora elszívó hatással az itthoni mérnökökre.
A Külügyminisztérium a portfolio.hu kérdésére adott válasza szerint a kormány támogatása adott. Hogy ez több lesz-e mint egy figyelemhívás azt meglátjuk, mindenesetre én szívesen dolgoznék mérnökként az innovatív és trendi Teslánál Magyarországon.
Forrás: portfolio.hu