Nem nagy öröm, eltörött a kerékőröm

In auto, szerelés
eltörött a kerékőröm

              Tegnap elött nagy örömömre elkészült az autóm fényezése. Voltak rajta kis rozsdák és befejezetlen javítások. Most újra egységes és szép. Ezen felbuzdulva szerettem volna, ha gyorsan még szebb lesz. Tehát irány a gumis, gyorsan tegyük át a nyári kerék szettet, az alufelniket. Csodák csodája, a gumisnál alig kellett várnom. Gyors centír majd mehet a csere. No de… Nem eszik olyan forrón a kását, mint ahogy az évek vasfoga megette a kerékőr anyagát, vagy csak az előző kolléga fenemód meghúzta légkulcssal a kerékőrős csavart. A bal első kerék leszedésénél eltörött a kerékőröm. A gumis szóhasználata irodalmira váltott, nem igazán örültünk.

 

A megoldás

Szerencsére az öreg szaki egy hatalmas kalapáccsal ráütlegelt egy hatalmas krova fejet a kerékőrös csavarra majd egy keresztkulccsal kihajtotta. Így tett a bal hátsó keréknél is, szerencsére már csak az volt hátra.

               Felkerültek az alufelnik, de a két baloldali kerék csak négy csavarral volt felfogatva az öt helyett. Másnap reggel irány az autós bolt. Gyorsan vettem két csavart és pótoltam a hiányzókat. Így már kicsit nyugodtabb voltam, de még nem teljesen. Hiszen nem volt kerékőröm, de a két jobboldali kerékben ott a speciális csavar. Ha esetleg valamelyik jobbos kerék defektet kap, nem tudom lecserélni kerékőr nélkül.

              Tehát felhívtam egy BMW márkaszervízt. Volt megoldás. El kellett látogatnom személyesen és az alkatrészes kolléga kis kerékőr készletével odaballagott az autómhoz és sorra belepróbálta a kerékőröket. Mikor meg volt a belevaló, megjegyezte a számát, visszaballagtunk és a polcról kaptam egy szép új kerékőrt. Nem is volt vészesen drága. Még annyi van hátra, hogy kell rendelnem két új csavart is, de ez már nem annyira sürgős. Újra nyugodtan használhatom az autót.

 

A tanúlság

               Amit alaposan az eszembe véstem, hogy soha nem szabad a kerékőrös csavart légkulccsal meghúzni. Sőt, ha esetleg a gumsitól látunk ilyet, hát meg kell kérni, ne tegye!

You may also read!

felújított BMW 530 MLE

Negyven év után hazatért egy legenda: a felújított BMW 530 MLE


A BMW Group Rosslyn-i gyárában október 8-án leplezték le az 1970-es években épült versenyautó-legenda, a BMW 530 Motorsport

Read More...

Bulgária nagyon szeretné a Volkswagen-gyárat


Bulgária emeli a tétet
Röviddel azután, hogy a Volkswagen-csoport (VW) kedden elhalasztotta a döntést a Törökországban tervezett autógyára

Read More...
BMW 2-es Gran Coupe

Nem túl szép a BMW 2-es Gran Coupe


Régen a kupé a sportos kétajtós autót jelentette általában keret nélküli ablakkal. A felsőbb kategóriákban már évek óta

Read More...

Leave a reply: