Nem nagy öröm, eltörött a kerékőröm

In auto, szerelés
eltörött a kerékőröm

              Tegnap elött nagy örömömre elkészült az autóm fényezése. Voltak rajta kis rozsdák és befejezetlen javítások. Most újra egységes és szép. Ezen felbuzdulva szerettem volna, ha gyorsan még szebb lesz. Tehát irány a gumis, gyorsan tegyük át a nyári kerék szettet, az alufelniket. Csodák csodája, a gumisnál alig kellett várnom. Gyors centír majd mehet a csere. No de… Nem eszik olyan forrón a kását, mint ahogy az évek vasfoga megette a kerékőr anyagát, vagy csak az előző kolléga fenemód meghúzta légkulcssal a kerékőrős csavart. A bal első kerék leszedésénél eltörött a kerékőröm. A gumis szóhasználata irodalmira váltott, nem igazán örültünk.

 

A megoldás

Szerencsére az öreg szaki egy hatalmas kalapáccsal ráütlegelt egy hatalmas krova fejet a kerékőrös csavarra majd egy keresztkulccsal kihajtotta. Így tett a bal hátsó keréknél is, szerencsére már csak az volt hátra.

               Felkerültek az alufelnik, de a két baloldali kerék csak négy csavarral volt felfogatva az öt helyett. Másnap reggel irány az autós bolt. Gyorsan vettem két csavart és pótoltam a hiányzókat. Így már kicsit nyugodtabb voltam, de még nem teljesen. Hiszen nem volt kerékőröm, de a két jobboldali kerékben ott a speciális csavar. Ha esetleg valamelyik jobbos kerék defektet kap, nem tudom lecserélni kerékőr nélkül.

              Tehát felhívtam egy BMW márkaszervízt. Volt megoldás. El kellett látogatnom személyesen és az alkatrészes kolléga kis kerékőr készletével odaballagott az autómhoz és sorra belepróbálta a kerékőröket. Mikor meg volt a belevaló, megjegyezte a számát, visszaballagtunk és a polcról kaptam egy szép új kerékőrt. Nem is volt vészesen drága. Még annyi van hátra, hogy kell rendelnem két új csavart is, de ez már nem annyira sürgős. Újra nyugodtan használhatom az autót.

 

A tanúlság

               Amit alaposan az eszembe véstem, hogy soha nem szabad a kerékőrös csavart légkulccsal meghúzni. Sőt, ha esetleg a gumsitól látunk ilyet, hát meg kell kérni, ne tegye!

You may also read!

TAXi4 Székesfehérvár Rally Kronome Ákos

Gondok, felszabadultság, második hely

Interjú Kronome Ákos autóversenyzővel a TAXi4 Székesfehérvár Rally után.

Read More...
Folytatódik a Mustang Bullitt gyártása

Folytatódik a Mustang Bullitt gyártása

Sokat várt Európa a Ford Mustangra, a Ford azonban nem várta, hogy a Bullitt változat annyira sikeres lesz az öreg kontinensen. Most válaszul az európai vevők bizalmára a 2020-as modellévben is gyártani fogják.

Read More...
Négy ajtós GT lenne a legújabb Toyota Supra?

Négy ajtós GT lenne a legújabb Toyota Supra?

Napjaink egyik kelendő autótípusa az SUV modellek mellett a négy ajtós Grand Tourer. A röviden csak GT-nek nevezett autók a sportot és a luxust ötvözik.

Read More...

Leave a reply: