Tegnap elött nagy örömömre elkészült az autóm fényezése. Voltak rajta kis rozsdák és befejezetlen javítások. Most újra egységes és szép. Ezen felbuzdulva szerettem volna, ha gyorsan még szebb lesz. Tehát irány a gumis, gyorsan tegyük át a nyári kerék szettet, az alufelniket. Csodák csodája, a gumisnál alig kellett várnom. Gyors centír majd mehet a csere. No de… Nem eszik olyan forrón a kását, mint ahogy az évek vasfoga megette a kerékőr anyagát, vagy csak az előző kolléga fenemód meghúzta légkulcssal a kerékőrős csavart. A bal első kerék leszedésénél eltörött a kerékőröm. A gumis szóhasználata irodalmira váltott, nem igazán örültünk.
A megoldás
Szerencsére az öreg szaki egy hatalmas kalapáccsal ráütlegelt egy hatalmas krova fejet a kerékőrös csavarra majd egy keresztkulccsal kihajtotta. Így tett a bal hátsó keréknél is, szerencsére már csak az volt hátra.
Felkerültek az alufelnik, de a két baloldali kerék csak négy csavarral volt felfogatva az öt helyett. Másnap reggel irány az autós bolt. Gyorsan vettem két csavart és pótoltam a hiányzókat. Így már kicsit nyugodtabb voltam, de még nem teljesen. Hiszen nem volt kerékőröm, de a két jobboldali kerékben ott a speciális csavar. Ha esetleg valamelyik jobbos kerék defektet kap, nem tudom lecserélni kerékőr nélkül.
Tehát felhívtam egy BMW márkaszervízt. Volt megoldás. El kellett látogatnom személyesen és az alkatrészes kolléga kis kerékőr készletével odaballagott az autómhoz és sorra belepróbálta a kerékőröket. Mikor meg volt a belevaló, megjegyezte a számát, visszaballagtunk és a polcról kaptam egy szép új kerékőrt. Nem is volt vészesen drága. Még annyi van hátra, hogy kell rendelnem két új csavart is, de ez már nem annyira sürgős. Újra nyugodtan használhatom az autót.
A tanúlság
Amit alaposan az eszembe véstem, hogy soha nem szabad a kerékőrös csavart légkulccsal meghúzni. Sőt, ha esetleg a gumsitól látunk ilyet, hát meg kell kérni, ne tegye!