Amikor jó az Alapjárat – Riport az Alapjárat.hu szerkesztőivel

In auto, hír

A napokban az egyre népszerűbb Alapjárat.hu szerkesztőségében jártam és a munkájukról, autós oldalukról kérdeztem Erős Márkot és Gyirán Róbertet.

Amikor jó az Alapjárat

 

Az indulás

  • Tibor: Kedves Márk és Robi, köszöntelek benneteket az Autósajtó olvasói nevében. A népszerű Alapjárat.hu szerkesztői vagytok. Az Alapjárat.hu 2016 második felében indult. Mi volt a motiváció, amiért elindítottátok?
  • Robi: Mindenképpen szerettünk volna egy átfogó autós blogot indítani. Legfőképpen olyan témákkal megfogni az embereket, ami egy kicsit hiánycikk az autós portálok körében.
  • Tibor: Mire gondolsz konkrétan?
  • Robi: Technológiai fejlesztésekre például. Elég kevés az olyan oldal, amelyik inkább a technológiára menne rá. De nem szeretnénk csak hozzáértőknek szólni. Szeretnénk minél szélesebb réteget megszólítani az írásainkkal.
  • Tibor: Azt láttam az oldalon, hogy inkább külföld felé mozdultok, mivel itthon nagyon sok a magyar téma, külfölddel mintha kevesebbet foglalkoznának. Ti a külföldi témákat is felölelitek.
  • Robi: Magyarországon inkább a magyar témákkal foglalkoznak. De az autóiparban a legnagyobb történések külföldön történnek.
  • Tibor: Kik szerkesztenek, kik választják a témákat?
  • Márk: A szerkesztés, téma kiválasztás ránk van bízva. Robinak is megvannak a saját forrásai, kedvelt külföldi oldalai, ahonnan válogat és nekem is. Pénteken ként pedig tartunk brain stormingokat, ahol többen összeülünk és közösen keresünk új témákat.
  • Tibor: Nehéz volt az indulás?
  • Robi: Nem mondanám nehéznek az indulást. Kellett egy kis idő, amíg megtaláltuk a magunk stílusát, illetve, hogy mi az, ami az embereket inkább érdekli? De szerintem a neheze még csak ezután jön. Minél több olvasónk van, annál többeknek kell megfelelni.

 

A támogatók

  • Tibor: Hogy indult? Valakinek a fejéből kipattant az ötlet? Vagy összeültetek barátok?
  • Márk: A támogatók – a MAH Zrt. és a Pannonhandel Zrt., akik autóimporttal foglalkoznak – ők motiválták az indulást, ők akartak egy átfogó autós blogot készíteni.
  • Tibor: Azt láttam, hogy elég sok elektromos autóval is foglalkoznak. Ez nektek esetleg fő témátok?
  • Robi: Szeretnénk nagy figyelmet fordítani rá. Egyrészt – bár elég elcsépeltnek hangozhat – de a környezetvédelmet fontosnak tartjuk és a tendencia arra tart, hogy előbb vagy utóbb le fogják váltani az elektromos autók a hagyományos, belső égésű motorral üzemelő autókat. Ez csak idő kérdése. Mi szeretnénk ennek elébe menni.

 

Autóink

  • Tibor: És nektek van valami szép eltéve a garázsba erre az időre? Valami benzines, amit majd akkor meghajthattok?

 

Amikor jó az Alapjárat
Erős Márk 520i-je a vásárláskor
  • Márk: Nekem pont most van készülőben egy E34-es BMW, 1994-es évjárat, egy 20i.
  • Tibor: Sor hat…

 

Amikor jó az Alapjárat
Erős Márk BMW 520i-je a felújítás alatt
  • Márk: Igen. Jelenleg a karosszérián dolgoznak az emberek, még van vele dolog. De után reméljük, hogy időt álló lesz.
  • Tibor: Ez talán egyre időt állóbb lesz.
  • Robi: Én egy ’94-es Mitsubishi Galantba fogtam bele, de rá kellett jönnöm, hogy ez nekem túl nagy falat. Sokkal könnyebb projektnek nézett ki az elején.
  • Tibor: Az elektronikára gondolsz, vagy másra?
  • Robi: Nem, a korrózió sokkal nagyobb problémát jelentett. Habár a Galantok elpusztíthatatlan autók hírében állnak, már túl későn vettem meg azt a példányt és nagyon nagy energiába került volna normális életet lehelni belé.
  • Tibor: Melyik a kedvenc autótok? Ezt Márk már megválaszolta.
  • Már: Igen, maradhatunk a BMW-nél. Az az a márka, ami legközelebb áll hozzám.
Amikor jó az alapjárat
Aranyossy Medárd szerkesztőségi tag BMW E36 kupéja
  • Tibor: És Robi?
  • Robi: Ez attól függ. Ha a pénz nem számít és bármit lehet mondani.
  • Tibor: Legyen akkor egy ilyen kérdés.
  • Robi: Jó. Hogyha a pénz nem számít, akkor nagyon- nagyon szívesen kipróbálnék egy Toyota GT86-ot.
  • Tibor: Nagyon jó! És az még nem is annyira elrugaszkodott. Nem a több tíz milliós kategória.
  • Robi: Hát nem a több tíz milliós kategória, de igazándiból még mindig kuriózum.

 

Személyes kérdések

  • Tibor: Igen, nagyon jó autó hírében áll. Személyes kérdés. Először Márk. Van-e családod? Ha nincs, akkor szeretnél-e majd?
  • Márk: Családom egyelőre még nincs, barátnőm van. De a jövőben majd mindenképpen szeretnék családot alapítani.
  • Tibor: Ez nagy pozitív. És te Robi?
  • Robi: Nincs családom, de mindenképpen szeretnék.
  • Tibor: Tervezel-e majd unokákat?
  • Robi: Szeretnék, de ehhez kell azért majd egy másik fél is.
  • Tibor: Van-e esetleg érdekes, a szerkesztőséghez kötődő sztoritok?
  • Robi: Nem viccesnek mondanám, de nagyon fontos, hogy felszabadultan tudunk itt dolgozni. Nagyon nincsenek megkötéseink, és ezáltal – hogy olyan témákkal foglalkozhatunk, amikkel szeretnénk – jól érezzük itt magunkat. Esetleg abból származik vicces helyzet, hogyha túl közeli témákat választunk. És utána ott állunk, hogy kő-papír-ollóval kell eldöntenünk, hogy ki viszi el az eredeti ötletet?

 

Tervek a jövőben

  • Tibor: A jövőben milyen terveitek vannak az Alapjárat.hu-hoz kapcsolódóan?
  • Márk: Szeretnénk minél több követőt gyűjteni, ugyanúgy Facebook-on és mindenféle közösségi oldalon, bővíteni a közönségünket. Ehhez hozzátartozik az is, hogy egyre több szerkesztőt kell majd mozgósítsunk. A folyamatos növekedés és bővülés mindenképpen célunk.
  • Robi: Én ehhez hozzátenném még, hogy minőségi javulásra éppúgy törekszünk, mint mennyiségire. Hiszen azt el kell ismerni, hogy nem olyan régóta írjuk az alapjáratot, de biztos, hogyha öt év múlva visszanézünk, akkor majd egy kis mosoly ott lesz a szánk szélén, hogy is indultunk.
  • Tibor: De ez egy elégedett mosoly lesz valószínűleg.
  • Robi: Hát reménykedjünk.
  • Tibor: Nagyon szépen köszönöm! Gratulálok az igényes munkához és további sok sikert kívánok!
  • Robi: Köszönjük szépen!
  • Márk: Köszönjük szépen!
Amikor jó az alapjárat
Barabás Bence szerkesztőségi tag E36 kupéja

You may also read!

Hyundai és Kia autók személyes beállítása okostelefonnal

Hyundai és Kia autók személyes beállítása okostelefonnal

A Hyundai Csoport olyan fejlesztésen dolgozik, amely egy okostelefon alkalmazáson keresztül teszi lehetővé az elektromos járművek teljesítményparamétereinek a beállítását.

Read More...

Toyota Hilux 2019 speciális kiadás


A Toyota egy különleges Hilux pickupot hoz a Birminghami 2019-es kereskedelmi járművet bemutató rendezvényre, amely április 30-tól május

Read More...
TESLA a Föld Napja 2019

Mit tesz hozzá a TESLA a Föld Napja 2019-hez?


A Tesla a Föld Napjának megünneplésére invitál:
Minden évben több mint 1 milliárd ember ünnepli 193 országban a

Read More...

Leave a reply: