- Új és látványos megjelenés, modern utastér, “lebegő” középkonzol érintőképernyővel
- Új csatlakoztathatósági és infotechnológiai megoldások Android és Apple rendszerű okostelefonokhoz is, indukciós, vezeték nélküli telefontöltő
- Csendesebb és tágasabb utastér a kategória legnagyobb csomagterével
- Erősebb karosszéria, nagyobb biztonság, automatikus vészfék asszisztens
- Jobb és élvezetesebb kezelhetőség, nyomatékirányító fék-differenciálművel
- Az új, az eddigi legerősebb Picanto, turbós benzinmotorral is
- Az 1.0 literes szívó MPI benzinmotorral mindössze 89g/km a Picanto CO2 kibocsátása
- Az európai forgalmazás 2017 második negyedévében indul
- április – Megérkezett a vadonatúj Kia Picanto! Az új modell európai forgalmazása 2017 második negyedévében indul.
A Picanto új lendületet és karaktert hoz a városi minik kategóriájába határozott vonalaival, új technikai megoldásaival, és kényelmes utasterével. A felszereltségek és az extrák választéka jelentősen kibővült, ugyanakkor az újdonság kategóriájának egyik legjobban kihasználható, legpraktikusabb utasterű szereplője is egyben.
Az új Picanto háromféle benzinmotorral választható, köztük a Kia 1,0 literes közvetlen befecskendezéses és turbós (T-GDI) háromhengeresével is (ez a Picanto család eddigi legerősebb erőforrása).
A Picanto a Kia egyik legsikeresebb modellje világszerte és Európában is régóta népszerű. A vásárlói felmérések alapján a vevők többsége kedveli a most leköszönő sorozat fiatalos formáit, kedvező üzemeltetési költségeit, városban különösen előnyös kompakt méreteit és gazdag, kiváló ár-érték arányú felszereltségét. A 2011-ben bemutatott előző sorozatból eddig több mint 1,4 millió talált gazdára világszerte, több mint 300 000 itt Európában. Különösen szép eredmény, hogy még a modellciklusa végén járó Picantóból is több mint 55 000 darabot adtak el az európai piacokon tavaly, ami 3%-os növekedést jelent 2015-höz képest.
Külső
Az új Picanto vonalait a Kia koreai (Namyang) és frankfurti dizájnközpontja rajzolta. A cél egy innovatív, jó megjelenésű és látványos városi kisautó megalkotása volt. A tengelytáv 15 mm-rel hosszabb a korábbinál, most kereken 2400 mm-es, ugyanakkor az első túlnyúlás 25 mm-rel rövidebb mint volt. A karosszéria vonalai kiemelik az immár jó ideje a Kia márkavédjegyévé vált tigrisorr hűtőmaszkot és az új fényszórókat, a függőleges vonalak pedig az autó “arcvonásait” teszik határozottabbakká. Az oldalvonalak és a finoman kidolgozott karosszériafelületek megnyújtják a Picantót, így az új modell jóval hosszabbnak tűnik elődjénél, miközben a valóságban nem nőtt: változatlanul 3595 mm-re nyújtózik mindössze. A vastag C-oszlopok a Kia formanyelvéhez tartoznak már jó ideje, itt jóval meredekebben állnak mint az előző Picantón, ugyanakkor a hátsó túlnyúlás is 10 mm-rel hosszabb mint eddig volt.
Az új Picanto 11 féle színben választható, ezek közül hat teljesen új, acél keréktárcsái alapesetben 14 colosak, könnyűfém felniből négy féle választható 14 és 16 col közötti méretben. Az első fényszórók is frissek, az irányjelzők és a nappali menetfények LED-esek.
Az új Picanto GT-Line felszereltséggel is elérhető lesz, ezzel a piros, ezüst és fekete karosszériadíszítések mellett duplacsövű, krómvégű kipufogó is jár.
Utastér
Az utastér anyagai és formái frissek, a kidolgozási minőség messze meghaladja a leköszönő modellét. A vízszintes vonalak a térérzetre is jótékonyan hatnak, és kiemelik a beltér, elődmodellénél valóban nagyobb méreteit. Az új vonalú műszerfalon friss elem a középkonzol 7 colos képátlójú “lebegő” központi érintőképernyője, ugyanakkor a legtöbb gomb és kapcsoló a korábbinál magasabbra, könnyebben elérhető helyre került, így jóval egyszerűbben kezelhetők. A személyre szabhatóság a beltérben igazán feltűnő: alapáron fekete vagy szürke szövetkárpitozás választható, ezek azonban ötféle színes csomaggal dohhatók fel, kontrasztos műbőr kárpitelemekkel és szintén kontrasztos, látványos díszvarrásokkal.
- Fényes fekete – fekete és fehér kárpitelemek kombinációja fehér varrással (fekete és szürke alapkárpithoz is rendelhető)
- Barna – barna ülések, világoskék oldalbetétekkel és világoskék varrással
- Kék – tengerészkék és mélykék műbőr és szövet kombinációja fehér és narancsszínű varrással
- Piros – fekete és szürke ülések piros betétekkel és piros varrással
- Lime – szürke és világosszürke ülések lime színű varrással
Az ülések kontrasztos színei az ajtók kartámaszainak színes betéteivel is kiegészíthetők. A GT-Line kormánya D-alakú, ugyanakkor a GT-Line kivitelek valamennyi belső színnel megrendelhetők.
Praktikum
Bár az új, kizárólag ötajtós karosszériával készülő Kia Picanto külméreteiben (3595 x 1595 x 1485 mm) nem nagyobb a leköszönő modellnél, rakodóhelyeinek, csomagterének mérete és használhatósága mégis kiemelkedő a kategóriában. Tengelytávja és hátsó túlnyúlása jelentősen hosszabb mint volt, így utastere is tágasabb, bár első túlnyúlása 25 mm-t rövidült (most mindössze 675 mm), ami a városi használatot is jelentősen megkönnyíti.
Az utasok láb- és fejtere jelentősen nagyobb a kategória éllovasainál is, ugyanakkor az alacsony ülésmagasság megkönnyíti a ki-beszállást. A műszerfal alsó vonala 15 mm-rel magasabban fut mint korábban, így az elöl ülők térdének sokkal több tér jut, mint eddig. Az utastér négy- és ötüléses kivitelben is megrendelhető (az 1,2 literes motorral szerelt modellek kizárólag ötülésesek lehetnek).
Az első ülések közötti könyöktámasz 55 mm-es úton előre-hátra tologatható (ez újdonság a kategóriában) az alatta lévő rekeszben pedig kényelmesen elfér egy egyliteres palack, vagy egy napszemüvegtartó is. A középkonzol alsó része kétszintes polc, itt kényelmesen elhelyezhetők például a mobiltelefonok. A dupla pohártartó használaton kívül összecsukható, így nem foglal helyet.
Az első napellenzők piperetükreinek megvilágítása LED-es, tökéletes fényerővel és árnyalattal akár a sminkeléshez is.
A csomagtartó alapmérete a korábbi 200-ról 255 literre nőtt, s ezzel minden kategóriatársénál tágasabb. A két szinten (145 mm szintkülönbséggel) rögzíthető padlólappal különösen jól kihasználható a megnövekedett tér, ráadásul praktikus, tágas, padló alatti rekesz is kialakítható. A 60:40 arányban osztott hátsó üléstámla részei egyetlen érintéssel síkba dönthetők, a kibővített csomagtartó így 1010 literes.
Bár több piaci konkurensben is a támlával egybeépített fejtámaszokat találunk az első üléseken, az új Picanto fejtámlái állítható magasságúak és állítható dőlésszögűek is. Ugyanakkor a korábbinál nagyobb – a nagyobb Kia modellek szerkezeti technológiáit alkalmazó – ülések hosszabb távon is kényelmesebbek mint eddig. A hátsó támlák laposabb szögben állnak (25 helyett 27 fokban), így hosszú utakon is kényelmesek.
Menettulajdonságok
A kifutó modellt sokan dicsérték könnyű kezelhetősége és kényelmes felfüggesztései miatt, így nem meglepő, hogy a mérnökök az előd jó tulajdonságait megtartva fejlesztették tovább a felfüggesztéseket. Az első – változatlanul MacPherson szerkezetű – futóműben a kanyarstabilizátor a korábbinál 2 százalékkal merevebb és lejjebb is helyezkedik el mint eddig. A hátsó futómű stabilizátora 5 százalékkal lett merevebb és az eddiginél magasabban fut, ugyanakkor az új karosszériával a Picanto billenési tömegközéppontja is hátrébb került, így nem kellett a futóművet keményebbre hangolni ahhoz, hogy jelentősen csökkenjen az előrebillenés fékezésekkor és az oldaldőlés a gyorsan vett kanyarokban.
A tengelytáv megnyújtása ömmagában is jót tett a Picanto lengéskényelmének és stabilitásának. A hátsó csatolt lengőkaros futóműben a lengőkarok is újak, így a szerkezet 1,8 kilóval könnyebb elődjénél. Az új kormánymű áttétele 13%-kal rövidebb az eddiginél (16,5:1 helyett 14,3:1). Így nem csak közvetlenebb a kormányzás, de városi forgalomban kevesebbet is kell tekerni a kormányt (végállások között a korábbi 3,4 helyett mindössze 2,8-at fordul). A kezelhetőségnek és az agilitásnak az is jót tesz, hogy az első túlnyúlás lerövidülésével jelentősen lecsökkent az első tengely előtti tömeg.
Az új Picanto a kategóriában elsőként kínál oldalankénti nyomatékirányítási funkciót (az első fékek független szabályozásával a menetstabilizáló rendszer kiegészítő funkciójaként). Ezzel a megoldással jelentősen javulnak az ívmeneti jellemzők és csökken az alulkormányzottsági hajlam is.
Motorok és sebességváltók
A könnyű és élénk motorok nem csak teljesítményükkel, kis tömegükkel is jelentősen hozzájárulnak az új Picanto vezetési élményéhez.
Az új Picanto háromféle benzinmotorral lesz kapható, ezek közül kettő, – a szívócső befecskendezéses 1,0 literes háromhengeres és az ugyanilyen szerkezetű 1,25 literes négyhengeres – az elődmodellből érkezett, de több részletüket is jelentősen átdolgozták. 2017 negyedik negyedévétől a Kia más modelljeiből már ismerős 1,0 literes turbós, és közvetlen befecskendezéses háromhengeres benzinmotorja is elérhető a Picantóhoz. Minden erőforráshoz ötfokozatú kézikapcsolású sebességváltó csatlakozik alapáron, a startstop (ISG) rendszer bizonyos hajtásláncokhoz elérhető, az 1,25 l-es motorhoz négyfokozató automata sebességváltó választható.
Az 1,0 literes belépő erőforrás 67 LE-s (5500/percnél) nyomatéki maximuma 96 Nm. Ez az új Picanto legtakarékosabb motorja, hiszen négyüléses változatban mindössze 89 g/km széndioxidot bocsát a levegőbe (az NEDC ciklus szerint, vegyes üzemben), az elődmodell ugyanezzel a géppel ugyanilyen körülmények között 95 g/km-t produkált (ez 6,3 százalékos csökkenést jelent). A fejlesztések során új, a hengerfejjel egybeépített kipufogó gyűjtőcsövet szereltek erre a motorra és a hűtőrendszere is felfrissült, így gyorsabban eléri üzemi hőmérsékletét.
Az 1,25 literes motor 84 LE-s és 122 Nm forgatónyomatékot szolgáltat, miközben vegyesüzemi CO2 emissziója mindössze 104 g/km, a korábbi 106 helyett. A folyamatosan változó vezérlés szerkezetét és a hűtőrendszert itt is átalakították az előző változathoz képest, és új, különösen alacsony súrlódású dugattyúgyűrűket építettek be.
A Kia más modelljeiben már sikeres, közvetlen befecskendezéses, turbós 1,0 literes háromhengeres T-GDI motor a Picanto orrában 100 LE-s (172 Nm). A kis gép kipufogó gyűjtőcsövét a hengerfejbe integrálták, és egy szimpla megfúvású turbo tölti, befecskendezési csúcsnyomása magas, 200 bar. A fúvókák furatait lézerrel vágják, így porlasztási képük különösen pontos és egyenletes, ami nem csak a teljesítményre hat jótékonyan, hiszen a fogyasztást és a károsanyag kibocsátást is jelentősen csökkenti.
Minőség
Az új Picanto sok apró részletmegoldásának, kidolgozási finomságainak köszönhetően jelentősen csendesebb, és rezgésmentesebb is elődjénél, sőt alapjáraton és tartós nagy sebességű haladáskor egyenesen kategóriája legcsendesebbje.
A műszerfal mögötti és az utastér padlóborítása alatti zaj- és rezgésszigetelő rétegek újak, az A- és B-oszlopok alsó részének üregeit hangelnyelő habbal töltötték fel. A motortérben új az erőforrások hangfogó burkolata és az új szívócső kialakítások is jelentősen kiveszik a részüket a menetzajok csökkentéséből. A motortartó bakok is mások, mint az elődmodellben voltak. Az ablaktörlők a korábbiaknál 6+ mm-rel lejjebb ülnek, így hatásosan csökkentik a menetszél áramlása keltette zajokat. A felsorolt változások eredményeképpen az új Picanto kategóriájának legjobb zajértékét – mindössze 39 dB-t – produkálja alapjáraton, ez 3 dB-lel jobb a legcsendesebb versenytárs eredményénél! Tartós, állandó sebességű menetben is mindössze 68 dB mérhető a Picanto utasterében.
Technológia
A nagyméretű (7 colos képátlójú) “lebegő” központi érintőképernyőn a navigációs rendszer 3D-s térképekkel is fut, miközben a fedélzeti rendszer a ma kapható valamennyi (Apple CarPlay™ és Android Auto™) okostelefonnal kompatibilis. Az extralistán tolatókamera és vezeték nélküli, indukciós telefontöltő is szerepel, az USB csatlakozó pedig ma már természetes tartozék.
Biztonság
Az új Picanto kategóriája legbiztonságosabb autója, részben azért is, mert karosszériájához a korábbinál kétszer (22 helyett 44 százaléknyi) több nagy szakítószilárdságú mikroötvözött acélelemet használnak fel. Ennek hatására a nyers karosszéria tömege 23 kg-mal csökkent, miközben energiaelnyelő képessége 12 százalékkal javult. Az új különleges acélok többségét a padlólemezbe, a tetőkeretbe, a motortérbe és az oszlopokba építették be. A hegesztéssel rögzített elemek kapcsolatát több helyen ragasztással is megerősítik, az ilyen illesztések száma nyolcszorosa a korábbi modell értékének, a ragasztott élek hossza a karosszériában összesen 67 m. Részben ennek hatására is, a felépítmény torziós merevsége 32 százalékkal javult.
Valamennyi új Kia Picantóban alapfelszerelés a hat légzsák (első-, oldal- és függönylégzsákok), és vezetői térdlégzsák is rendelhető. A menetstabilizáló elektronika (VSC) és a keréknyomást figyelő rendszer szintén alapáras minden felszereltségi szinten. Az extralistán automatikus vészfékrendszer (AEB) is szerepel.
Értékesítés
Az új Picanto európai értékesítése 2017 második negyedévében indul, és természetesen minden modellre érvényes a Kia egyedülálló 7 éves, vagy 150 000 kilométeres teljes körű garanciája.
KIA PICANTO – MŰSZAKI ADATOK
Karosszéria, futómű
Ötajtós, négy- vagy ötüléses önhordó acélkarosszéria három- és négyhengeres benzinmotorokkal, elsőkerék-hajtással, ötfokozatú kézi-, vagy négyfokozatú automata sebességváltóval.
Motorok
Benzin
1.0 literes / 100 LE, T-GDI
Típus Soros, háromhengeres turbós
Hengerűrtartalom 998 cm3
Kompresszió 10.0:1
Furat x löket 71.0 x 84.0 mm
Teljesítmény 100 LE (74 kW) @ 4500/perc
Nyomaték 172 Nm @ 1500-4000/perc
Szelepek 12 (hengerenként négy)
Befecskendezés Közvetlen
Emisszió Euro6c
1.0 literes / 67 LE
Típus Soros, háromhengeres szívó
Hengerűrtartalom 998 cm3
Kompresszió 10.5:1
Furat x löket 71.0 x 84.0 mm
Teljesítmény 67 LE (49 kW) @ 5500/perc
Nyomaték 96 Nm @ 3500/perc
Szelepek 12 (hengerenként négy)
Befecskendezés Többpontos szívócső befecskendezés
Emisszió Euro6b
1.25 literes / 84 LE
Típus Soros, négyhengeres szívó
Hengerűrtartalom 1248 cm3
Kompresszió 10.5:1
Furat x löket 71.0 x 78.8 mm
Teljesítmény 84 LE (62 kW) @ 6000/perc
Nyomaték 122 Nm @ 4000/perc
Szelepek 16 (hengerenként négy)
Befecskendezés Többpontos szívócső befecskendezés
Emisszió Euro6b
Erőátvitel
1.0 T-GDI 1.0 MPI 1.2 MPI
Kézi 5 fokozat 5 fokozat 5 fokozat
Automata — — 4 fokozat
Áttételek
Négyüléses kivitelek
1.0 T-GDI 1.0 MPI
Kéziváltó Kéziváltó
1 — 3.545
2 — 1.895
3 — 1.192
4 — 0.906
5 — 0.719
Hátramenet — 3.636
Végáttétel — 4.438
Ötüléses kivitelek
1.0 T-GDI 1.0 MPI 1.2 MPI
Kéziváltó Kéziváltó Kéziváltó / Automata
1 — 3.909 3.545 / 2.919
2 — 2.056 1.895 / 1.551
3 — 1.269 1.192 / 1.000
4 — 0.964 0.906 / 0.713
5 — 0.774 0.719 / —
Hátramenet — 3.636 3.636 / 2.480
Végáttétel — 4.235 4.235 / 4.587
Hajtásmód
Elsőkerék-hajtás (minden modellben)
Felfüggesztés
Elöl Segédváz-keretes MacPherson, gáztöltésű lengéscsillapítókkal, kanyarstabiliozátorral
Hátul Csatolt lengőkarok tekercsrugókkal, gáztöltésű lengéscsillapítókkal, kanyarstabilizátorral
Kormánymű
Típus Elektromechanikus rásegítésű, fogasléces
Áttétel 14.3:1
Fordulatok száma 2.8
Fordulókör (m) 9.4
Fékek
Elöl 256 mm-es tömör tárcsák
Hátul 203 mm-es dobok
Kerekek
Alap Acéltárcsák 14 col, 175/65 R14 gumikkal
Rendelhető Könnyűfém tárcsák 14 col, 175/65 R14 gumikkal
Könnyűfém tárcsák 15 col, 185/55 R15 gumikkal
Könnyűfém tárcsák 16 col, 195/45 R16 gumikkal
Pótkerék Javítókészlet, vagy szükségkerék
Méretek (mm)
Külső
Hossz 3595 Szélesség* 1595
Magasság 1485 Tengelytáv 2400
Első túlnyúlás 675 Hátsó túlnyúlás 520
Első nyomtáv 1420 Hátsó nyomtáv 1423
Szabad hasmagasság 141
*Külső tükrök nélkül
Belső
Elöl Hátul
Fejtér 1005 960
Lábtér 1085 820
Válltér 1300 1280
Csípőszélesség 1245 1230
Tank 35 liter
Csomagtartó (VDA) 255 liter
1010 liter (ledöntött hátsó támlákkal)
Tömegek (kg)
Négyüléses kivitelek
1.0 T-GDI 1.0 MPI
Kéziváltó Kéziváltó
Saját tömeg 988 958
Össztömeg 1400 1300
Ötüléses kivitelek
1.0 T-GDI 1.0 MPI 1.2 MPI
Kéziváltó Kéziváltó Kéziváltó / Automata
Saját tömeg 993 953 976 / 983
Össztömeg 1400 1400 1400 / 1400
Menetteljesítmények
1.0 T-GDI 1.0 MPI 1.2 MPI
Kéziváltó Kéziváltó Kéziváltó / Automata
Végsebesség (km/h) 180 161 173 / 161
gyorsulás (0-100 km/h, s) 10.1 14.3 12.0 / 13.7
Fogyasztás
Négyüléses kivitelek
1.0 T-GDI 1.0 MPI
Kéziváltó Kéziváltó
Vegyes (l/100 km)
Alapkivi — 4.0
LED-es menetfényekkel — 3.9
CO2 (g/km) —
Alapkivitel — 90
LED-es menetfényekkel — 89
Ötüléses kivitelek
1.0 T-GDI 1.0 MPI 1.2 MPI
Kéziváltó Kéziváltó Kéziváltó / Automata
Vegyes (l/100km)
Alapkivitel — 4.4 4.6 / 5.4
ISG-vel — 4.2 4.5 / —
CO2 (g/km) —
alapkivitel — 101 106 / 124
ISG-vel — 97 104 / —
|
|
ÉRVÉNYES: 2017. ÁPRILIS 03-TÓL | |||||||||||||||
1.0 MPI | 1,25 MPI | ||||||||||||||||
LÖKETTÉRFOGAT (cm³) | 998 | 1.248 | |||||||||||||||
MAX. TELJESÍTMÉNY (KW/LE) | 49 / 67 | 62 / 84 | |||||||||||||||
LISTA ÁR | |||||||||||||||||
LX | 2.769.000 | 2.969.000 | |||||||||||||||
EX | 3.619.000 | 3.819.000 | |||||||||||||||
GT-LINE | 4.169.000 | 4.369.000 | |||||||||||||||
OPCIÓK | |||||||||||||||||
ADA (Advanced Driving Assistance csomag) | 100.000 | ||||||||||||||||
Metál fényezés | 120.000 | ||||||||||||||||
Navigáció tolatókamerával TomTom Service-el, DAB, Android Auto, Apple CarPlay funkcióval 7″ (EX) | 250.000 | ||||||||||||||||
Exclusive csomag (LX) | 400.000 | ||||||||||||||||
Automata váltó (Csak 1.25 MPI motorral rendelhető) | 400.000 |