A gyártáshoz nagyon közeli Hyundai i30 N-t teszteltek a Nürburgringen. A Hyundai két autóval fog résztvenni az ADAC Zurich 24 órás megbízhatósági versenyen májusban. Az i30 N az első modellje a Hyundai sportos N almárkájának. Egy ilyen i30 N-nel vettek részt április 8-án a VLN ( Veranstaltergemeinschaft Langstreckenpokal Nürburgring) megbízhatósági versenyen a Zöld Pokolban. Ez a verseny tulajdonképpen felkészülést jelent a május végi ADAC Zürich 24 órás versenyre, amin a Hyundai két autóval fog indulni. A Hyundai mérnökei igyekeznek a tökélyre hegyezni az autó teljesítményét ezen események segítségével is,mire az sorozatgyártásab kerül az évé vége felé.
Értékes teszt kilométerek verseny tempóban
A többi gyártóval ellentétben a Hyundai az i30 N-t a gyártáshoz nagyon közeli állapotban hagyva küldte, küldi a ringbe, így ezek a megmértettetések nagyon étrékes teszt környezetet jelentenek.
Albert Biermann, a Hyundai Motor Jármű Tesztelés és Nagy Teljesítményű Jármű Fejlesztés Részlegének a vezetője elmondta: “Azt szeretnénk, hogy a nagy teljesítményű márkánknak tekintélyes verseny előélete legyen. És ehhez nagyon fontos, hogy minimális módosításokkal versenyezzünk. A Nürburgring, ahol az i30 N futott, jelentős tesztelési, futómű fejlesztési környezetet jelentett.”
Mit takar a kasztni?
A két Zürichben induló autó 2.0 literes turbó motort és 6 sebességes manuális váltót rejt. Ez a hajtás teljesen megyegyezik a széria i30 N-ével. Egyébként a Nürburgringen a Hyundai mérnökei egy 3600 m2-es teszt központot uralnak, ahol az i30N finomítása is zajlott.