5 csillagos törésteszt a BMW 5-nek

In auto, autóipar, biztonság, hír
5 csillagos törésteszt a BMW 5-nek

                Az új 5-ös BMW hozta a tőle elvárható eredményt az EURO NCAP töréstesztjén. Természetesen 5 csillagot szerzett. Akik a BMW méltán népszerű zászlóshajójával utaznak, biztonságban érezhetik magukat.

               Az 5-ös a felnőtt védelemre 91 százalékot, a gyermekvédelemre 85 százalékot, a gyalogos védelemre 81 százalékot, a biztonsági segédekre pedig 59 százalékot kapott. De nézzük egy kicsit részletesebben. Az EURO NCAP szakemberei konkrétan egy 520d -t törtek-zúztak.

Felnőtt védelem

         Légzsákokból a sofőr van legjobban ellátva. Térd légzsák például csak neki jutott. Viszont oldallégzsákokból mindenki bőségesen kapott. Sajnos a vezetőnél a nem tökéletesen kivitelezett térd légzsák a frontális ütközésnél büntető pontokat jelentett, mivel nem nyílt ki elég gyorsan ahhoz, hogy a jobb térd és a műszerfal között védelmet nyújtson. Ezen kívül szinte hibátlan volt az 5-ös teszt eredménye. Az automata vészfékező rendszer – ami az alapfelszereltség része, és ami minden teszt sebességen jól vizsgázott – szintén értékes pontokat jelentett.

 

Gyermek védelem

         A gyermekek is biztonságban vannak a teszt szerint, egyedül a 6 éves gyermeket mintázó baba mellkas védelme nem volt teljesen tökéletes. Jó pont ként említi a teszt, hogy azutas oldali légzsák kikapcsolható, így oda is helyezhető gyermekülés menetiránnyal szemeben.,

 

Gyalogos védelem

           Itt jelentős pozitívum volt az aktív motorháztető. Az autó szenzorjai érzékelik, ha egy gyalogost elütöttünk, ekkor az aktív motorháztető elemelkedik a motor szilárd részeitől és gyűrődő zónát biztosít a gyalogos számára. A lökhárító is nagyon vigyáz a gyalogosokra, egyedül a gyalogos medence tájéka jár rosszul, ha 5-ös BMW-vel találkozik. Az automata vészfékező mindig észlelte a gyalogost, illetve másik járművet is, így megelőzve vagy enyhítve az ütközést.

 

Biztonsági segédek

         Itt is meg kell említeni az automata vészfékezőt, ami még autópálya tempónál is jól teljesített. Kiemelték még a vezető által beállítható sebesség maximumot és a minden üléshez járó biztonsági öv emlékeztetőt.

 

         Igazándiból az 5-ös BMW-től nem is vártunk mást. A pici hibákra jellemző, hogy a gyártó jelezte, az EURO NCAP légzsák tesztjei eltértek az övéiktől. Gondolom, a tesztek alapján majd javítják a felszínre került problémákat.

You may also read!

Toyota Le Mans

Egyedi festéssel készül a hétvégi Le Mans-i 24 órásra a Toyota

A japán gyártó 40 éve indult először a világ leghíresebb hosszútávú autóversenyén, az évforduló alkalmából az egyik GR010 Hybrid

Read More...
Tatai Motoros Fesztivál

Látványos motoros felvonulás is lesz Tatán, ahol új, kétnapos fesztivállal teremthetnek hagyományt

Két napra a motorosok fellegvárává válik nyáron Tata, ahol hagyományteremtő céllal egy új rendezvényt szerveznek. A júliusi Tatai

Read More...
BYD plug-in hibrid

A BYD stratégiát váltott, Európának még nem kell az elektromos autó

A BYD szerint az európai vásárlók még nem akarnak tisztán elektromos járműveket venni. A vállalat legújabb terve, hogy

Read More...

Mobile Sliding Menu

Verified by MonsterInsights