5 csillagos törésteszt a BMW 5-nek

In auto, autóipar, biztonság, hír
5 csillagos törésteszt a BMW 5-nek

                Az új 5-ös BMW hozta a tőle elvárható eredményt az EURO NCAP töréstesztjén. Természetesen 5 csillagot szerzett. Akik a BMW méltán népszerű zászlóshajójával utaznak, biztonságban érezhetik magukat.

               Az 5-ös a felnőtt védelemre 91 százalékot, a gyermekvédelemre 85 százalékot, a gyalogos védelemre 81 százalékot, a biztonsági segédekre pedig 59 százalékot kapott. De nézzük egy kicsit részletesebben. Az EURO NCAP szakemberei konkrétan egy 520d -t törtek-zúztak.

Felnőtt védelem

         Légzsákokból a sofőr van legjobban ellátva. Térd légzsák például csak neki jutott. Viszont oldallégzsákokból mindenki bőségesen kapott. Sajnos a vezetőnél a nem tökéletesen kivitelezett térd légzsák a frontális ütközésnél büntető pontokat jelentett, mivel nem nyílt ki elég gyorsan ahhoz, hogy a jobb térd és a műszerfal között védelmet nyújtson. Ezen kívül szinte hibátlan volt az 5-ös teszt eredménye. Az automata vészfékező rendszer – ami az alapfelszereltség része, és ami minden teszt sebességen jól vizsgázott – szintén értékes pontokat jelentett.

 

Gyermek védelem

         A gyermekek is biztonságban vannak a teszt szerint, egyedül a 6 éves gyermeket mintázó baba mellkas védelme nem volt teljesen tökéletes. Jó pont ként említi a teszt, hogy azutas oldali légzsák kikapcsolható, így oda is helyezhető gyermekülés menetiránnyal szemeben.,

 

Gyalogos védelem

           Itt jelentős pozitívum volt az aktív motorháztető. Az autó szenzorjai érzékelik, ha egy gyalogost elütöttünk, ekkor az aktív motorháztető elemelkedik a motor szilárd részeitől és gyűrődő zónát biztosít a gyalogos számára. A lökhárító is nagyon vigyáz a gyalogosokra, egyedül a gyalogos medence tájéka jár rosszul, ha 5-ös BMW-vel találkozik. Az automata vészfékező mindig észlelte a gyalogost, illetve másik járművet is, így megelőzve vagy enyhítve az ütközést.

 

Biztonsági segédek

         Itt is meg kell említeni az automata vészfékezőt, ami még autópálya tempónál is jól teljesített. Kiemelték még a vezető által beállítható sebesség maximumot és a minden üléshez járó biztonsági öv emlékeztetőt.

 

         Igazándiból az 5-ös BMW-től nem is vártunk mást. A pici hibákra jellemző, hogy a gyártó jelezte, az EURO NCAP légzsák tesztjei eltértek az övéiktől. Gondolom, a tesztek alapján majd javítják a felszínre került problémákat.

You may also read!

rally 2022 felfedezettje

Egy álmot élek meg!

Tegnap volt az Érd Arénában a Magyar Rally Országos Bajnokság 2022 Díjkiosztó Ünnepsége, ahol kategóriádban 3. helyen zártad a

Read More...
olcsóbb üzemanyag

Szerdától ismét csökkennek az üzemanyagárak

A novemberi hónap utolsó napján is csökkennek a hazai üzemanyagárak. A beszerzési árat tekintve a benzin bruttó 11 forinttal

Read More...
BMW 3.0 CSL

Az 50 éves BMW M Gmbh a BMW 3.0 CSL-lel ünnepel

A limitált verzióból 50 darab készül három hónap alatt gondos odafigyeléssel, sok kézi munkával. Az utastér szénszál-erősítésű műanyagból készül

Read More...