A Jaguar bemutatta az F-Type négy hengeres változatát. Az Ingenium négy hengeres turbós motor 300 lóerőt ad le. Ezzel a teljesítménnyel 5,4 másodperc alatt futja az F-Type a 0-60 mph sprintet, viszont 16 százalékkal takarékosabb a 340 lovas V6-oshoz képest. A hangját még nem hallottuk, de azt gondolom, sokan bevállalják a 16 százalékos többlet fogyasztást a V6 duruzsolásáért cserébe, bár a gyártó szerint külön odafigyeltek a kipufogó hangolására. Természetesen a CO2 kibocsátás is csökkent, itt csak 163g/km. Illetve 52 kg-al könnyebb is lett az autó.
Amúgy a 300 lóerő és a 400 Nm valószínűleg mindenre elég az épeszűség határain belül. A 2.0 literes motorra 8 sebességes Quickshift váltót akasztottak. Az autó végsebesség 250 km/h, ami tényleg igazán elegendő. A 2.0 literes négy hengeres motor a Jaguar eddigi legerősebb négyhengerese, illetve az egy literre jutó teljesítményben is rekord tartó, hiszen 150 lóerő/liter szép érték.
Olcsóbb négy hengeres Jaguar F-Type
A legkisseb F-Type -ban is van automata vészfékező, tábla azonosító, adaptív sebesség határoló és sáv tartó asszisztens is. Az új változat árusítását már 2017 tavaszán megkezdik, és az ára 49.900 £ -tól indul (piactól függően.)
Érdekes kérdés, hogy ezáltal több F-Type-al fogunk találkozni az utakon, vagy csak az EU-s normák miatt volt szükség egy ilyen típusra. Azt gondolom, hogy 40 lóerő mínusz, 52 kg súly csökkenéssel párosítva nem igazán érezhető. Ez inkább csak elvi, vagy még inkább imidzs kérdés. Azért a V6 az komolyabb dolog, gondolnánk. Mindenesetre az egyik ikonikus sportkocsinál is beköszöntött a down sizing.