Bár Magyarország útjain nem nagyon találkozhatunk vele, érdemes kitekinteni, mi a trendi a tengeren túl? A Buick Enclave vonalvezetése kifejezetten kellemes, kedves a szemnek. Nekem nagyon tetszik, hogy nem próbálja rejtegetni méreteit, de nem is akar morcos autópálya behemót lenni a 7 személyes családi autó.
Bemutatták az új Buick Enclave-t
Természetesen az orr – ami után egy ekkora monstrum következik – tekintélyesen magasodik a tükörben, de nem sejtet rossz szándékot. Ennek az orrnak igazán erős a karaktere. Köszönheti ezt az impozáns hűtőrácsnak a dekoratív króm disszel és emblémával. Ez a rész picit visszamutat a ’60-as évekre, amikor igazán emlékezetes, a dizájn irányát meghatározó amerikai autók készültek. Szépen szűkülnek a fényszórók, a ködlámpák üregei, és az orr lemez mind egy középpont felé mutatnak, ott csúcsosodnak ki. Szerintem briliáns megoldás.

Oldalról azért kicsit bálnás az Enclave – 5,2 métert nem lehet eltitkolni – de a domborulatok és homorú részek jól kiadják és oszlatják az unalmat. Az övvonal is szépen kunkorodik felfelé, majd záródik a bumeráng formával. A tető vonala, illetve az autó egész sziluettje – a nagy méret ellenére – dinamikus és elegáns. Az alufelnik egyszerűek, de szépek. Érdekes megfigyelni, hogy a kerekek hat csavarral vannak rögzítve.
A hátsó szekció is nagyon harmonikus, itt is jók a befelé szűkülő lámpák. Nálam külön jó pont a két kipufogó vég formája, szóval szép lett.
A belső

Nézzük a belsőt. A forma és a praktikum itt is jó pontszámot kapna, de a műszerfal kicsit maradinak tűnik. Bár árat csak később fogunk tudni, a gyáriak a méreteket többek között az Audi Q7-tel, illetve az Infiniti QX60-nal hasonlítgatják. Azért azoknak a belseje kicsit feljebb van pozícionálva. Mindegy, azért itt sincs semmi baj, csak az ember nem hőköl tőle hátra. Meg kell említenünk abelső teret, ami hatalmas.

Illetve plusz pont a rendkívül jól variálhatóság. Itt is megjelenik az aktív zaj kioltás, és ha igazán jó zenét akarunk, rendelhető tíz hangszórós Bose Premium hifi rendszer. A folyamatos online elérhetőségről az OnStar 4G LTE Wi-Fi rendszer gondoskodik.

Mi hajtja?
Az 5,2 méter hosszú és két tonnás Enclavet egy 3.6 literes V6-os motor mozgatja. A V6-os 302 lóerőt és 353 Nm-t tud. Az első kerekes változatnak 7,2 másodperc kell 60 Mph-ig ( 96 km/h), az összkerekes 7,5 másodperc alatt van 96 km/h-n. A váltó egy kilenc sebességes Hydra-Matic automata. Elől MacPherson, hátul pedig öt lengőkaros futóművet találunk. éÉs amit külön selling point ként említenek, az a vontatási képesség. A gyári vontató csomaggal ez a Buick 2267 kg-ot vontathat, ami pont elég ahhoz, hogy kedvenc 21 lábas sport hajónkat hurcolászhassuk kedvenc kikötőnkbe…
Biztonság
Az alapfelszereltség része a hátsó kamera, a hátrafelé történő parkolási segéd és a hét légzsák. Viszont rendelhető balesetveszély előre jelző, hátsó kereszt forgalom jelző, sávtartó asszisztens, követési távolság tartó és az előre történő parkolási segéd.
Nagyon tetszetős az új Buick, kíváncsian várjuk, megpróbálkozik-e majd valaki szürke importtal és honosítással?