Egyszerre dizájn tanulmány és technológiai demonstrátor az e-tron Sportback. A technológia a legújabb, és ráadásul egy kupés formába öltöztették. Visszaemlékszem a ’90-es évek sci-fi-eire, ott voltak ilyenek az autók. Valószínűleg ezt az érzetet a 23”-os kerekek is erősítik.

Mekkora is az e-tron Sportback concept?
Ma ez már valóság, bár csak tanulmány formában. Az autó hossza egyébként 4,9 méter, a magassága 1,53 méter, a tengelytáv pedig 2,93 méter, ezekkel a méretekkel az Audi kicsivel a Q7 alá pozicionálja. A tanulmányautón a tükröket kis kamerák helyettesítik. Ez a megoldás a Mercedes-AMG GT Concept-nél is ütős volt. Ez a vagány koncepció autó Sanghajban mutatkozik be.

Teljesítmény
Amit tudni lehet, hogy a négy ajtós Gran Turismót 320 kW-tos elektromos hajtás fogja mozgatni, Elől egy, hátul pedig két elektrommotor található. Ezek „boost” módban együttesen 370 kW leadására is képesek, és folyadék hűtésűek. A gyorsulása 4,5 másodperc 0-ról 100-ra. A hatótávolsága 500 km, bár messziről jött tanulmányról sok mindent lehet írni.

Az akku csomag a padlóban helyezkedik el, a motorok pedig elől és hátul, így az utastér igen tágas és a súlyelosztás is igen kedvező, 52/48 arányú elől/hátul. A gyártó a töltésről elmondja, hogy az akku fél órás töltéssel elég energiát tud felvenni ahhoz, hogy 400 km-t megtegyen.

Parancsoljon gyalogos, vetítek zebrát is
Érdekes megoldás még a 1,3 millió pixeles Digital Matrix Light (DML) világítás. A hatalmas felbontásnak nem csak az az előnye, hogy nagyon precízen szabályozható, hogy a szemből jövőket ne vakítsa el. Arra is képes, hogyha például átengedünk egy gyalogost, zebrát vetít az úttestre. Ez igazán finom geg. A fényezése a Lux Silver nevet viseli. Ha valaki később vesz egy ilyet és mondjuk meghúzzák, már most tudhatja milyen színt kell majd kevertetni.

