Egy magyarázat a maranelloiak megerősödésére
A nagy bölcsesség, miszerint az idő repül, a Forma-1-ben több szempontból is igaz. Amivel önmagában nem is lenne probléma. Viszont az évek gyors múlása azt is jelenti, hogy a tegnap sikere néhány szempillantás alatt a nosztalgiával emlegetett múlt részévé válik. Aki pedig nemrég még a pódium tetején állt, ha nem vigyáz, könnyen a porosodó veterán szerepében találhatja magát.

Az elmúlt években ez a szerep észrevétlenül, de kezdett ráégni a Ferrarira. Az olasz alakulat, bár az egész mezőnyben a legnagyobb szurkolótáborral rendelkezik – ha jobban belegondolunk – 2007-óta nem nyert egyéni világbajnoki címet. 2008 óta pedig konstruktőri világbajnoki címet sem.
Ugye milyen furcsa belegondolni?
Annak, hogy Kimi Raikkonen a teljes esélytelenségből a szezon végi hajrájának, és Hamilton sorozatos hibáinak köszönhetően megnyerte a bajnoki címet, idén már 10 éve. Annak a drámának pedig, amikor Massát már egy emberként ünnepelte a Ferrari box, de jött Hamilton és megelőzve Timo Glockot, az utolsó egyenesben elhappolta a vb. címet, már 9 éve. Ugye abban az évben még a Ferrari megnyerte a konstruktőri vb.-t, azonban azóta nem nyert sem egyéni, sem csapat világbajnoki címet.

Miért éppen 2017-re ágaskodott fel a fekete paripa?
Annak, hogy pontosan mi a Ferrari idei jó szereplésének az oka, több magyarázata is van. Az egyik lehetséges, és ésszerű magyarázat az, hogy idénre sikerült leküzdeni azt a motorfejlesztési hátrányt, ami kialakult a Mercedes-el szemben.

A másik lehetséges ok pedig az, hogy a szezon előtti Pirelli teszteken a Ferrari nagy erőkkel vett részt. Ez nyilvánvalóan segített nekik a saját kocsijukat és az idei Pirelliket is jobban megismerni. Persze ezeknek a teszteknek megvannak a maguk szabályai, de felesleges azt vitatni, hogy egy teszt legyen bármilyen is, nagy segítség egy csapatnak.
Azonban Nick Fry szerint, aki korábban a Ferrari F1-es részlegénél a kocsi karosszériájáért volt felelős, ennél jóval összetettebb a magyarázat:

„Amikor 2010-ben csatlakoztam hozzájuk, több helyen is 8-10 éves lemaradásban voltak, amit ki kellett javítanunk. Ezek pedig nem mentek egyik napról a másikra: hat hónapba került, mire kiderült, mi a baj a szélcsatornával, és újabb másfél évbe, mire megoldottuk a problémát.”
(forrás : formula.hu)

A szakember azt is kifejtette, hogy napjainkban a Forma-1-ben hatalmas jelentősége van a szimulációnak. Tehát annak, hogy a Ferrari, az elmúlt években, éppen ezen a kulcsfontosságú területen maradt le, illetve került tévútra, hatalmas jelentősége van. A brit ennek tulajdonítja a maranelloiak korábbi gyengélkedését és a szimuláció terén beérő fejlesztéseiknek tulajdonítja azt, hogy idén, 2012 után, ismét versenyben vannak a világbajnoki címért.
Hogy ebben igaza van-e Fry-nak, talán még a Ferrarin belül sem tudják. Annyi azonban bizonyos, hogy hosszú évek után, a Scuderia végre kikerült a gödörből, és Maranelloban a dicső múlton kívül, újra van ok az örömre.
