Az R8 Spyder is megkapta a V10-es csúcs verzióját, ami 610 lóerős, és így a valaha sorozatban gyártott legerősebb négy karikás kabrió lett. A középmotoros Spyder eddig is sokak vágyálmai között tünt fel, de így még kívánatosabb. Bár az ilyen teljesítmény már inkább versenypályára való, a V10 hangja és az eszméletlen erő a nyitott tetővel tényleg a szabadság korlátlan élményét jelenti.
Mit tud a V10-es
A csúcs V10-es 5,2 literes és elég pörgős. A 610 lóerőt 8700-as fordulatnál adja le. A csúcs nyomatékot – 560 Nm-t – pedig 6500-as fordulatnál. Az 540 lovas változathoz képest 0,3 másodperccel javult a gyorsulás, 3,3 mp kell százig, a végsebesség pedig 328 km/h-ra növekedett. Minden lóerőre 2,78 kg jut.
A motor egyébként száraz karteres és így még alacsonyabbra kerülhetett, és így az autó súlypontja is nagyon alacsonyan van.
A hét sebességes dupla kuplungos S tronic váltó és a quattro hajtás nem változott és továbbra is partner a szerpentineken és az autópályán egyaránt.
Néhány plusz
Az R8 Spyder V10 plus futóműve dupla aluminium keresztlengőkarokkal készül, ami versenysport közeli megoldás. Opcionálisan pedig sebesség függő kormány áttétel is rendelhető. Kívülről kapott egy pár karbon szpoilert és betétet és opcionálisan lézeres világítás is kapható hozzá. A hátsó szpoiler egyébként a végsebességnél 100 kg leszorító erőt termel a hátsó tengelynél.
A 11 alap színen kívül a V10 plus elvileg bármilyen színnel és matt színekkel is választható.
A tető egyébként 50 km/h -ig nyitható – csukható. A művelet 20 másodpercet vesz igénybe.