Ami jó, azon minek változtatni – gondolhatták az új X3 alkotói. Tényleg nem sok a különbség az előd és az újonc között. De hogy mi is pontosan, abban segít a gyáriak által egymás mellé tett két autó fotója:
A szélvédő hangszigetelt és LED-es a fényszóró. Nagyobbak a vesék és van egy egység a vezetési segéd rendszernek. Van aktív levegő beáramlás szabályozó a hűtőrács alatt és LED-es a ködlámpa is. Illetve más a ködlámpa környéke.
Hátul más a lámpa formája, ami rendelhető 3D-s LED-esben is . Dupla kipufogó jár minden típushoz, az M40i-hez pedig sport kipufogó.
Oldalról azért az új kicsit harmonikusabb, laposabb. A tetővonal csapottabb és az orra is jobban domborodik. Az oldalán futó domborítások, homorítások is sportosabb külsőt kölcsönöznek. Illetve a sárvédőívek is inkább robusztusabbak, mint voltak korábban.
Nagyon ügyeltek, hogy a súlyelosztás pontosan 50-50% legyen. Illetve megőrizték a rövid túlnyúlásokat, hogy jók maradjanak a terep szögek.
A belső
Más lett a kormány, a szellőző rostélyok, mások a formák. Talán a modell ujjsága bent jobban tetten érhető, mint kint. Rendelhető három zónás digit klíma, ülésszellőzés és nyitható panoráma üveg. A csomagtartó 550 literről 1600 literig bővíthető, a hátsó ülések 40:20:40 arányban oszthatóan dönthetők. Illetve itt is megjelenik a BMW Display Key okoskulcs.
Futómű
A futómű sportosabb és kényelmesebb is lett egyben. Opció ként elérhető M sportfutómű, dinamikus lengéscsillapítás-szabályzás vagy változó áttételű kormányrásegítés.
Motorok
A legerősebb benzines a sor hatos 3.0 literes Twinpower Turbos M40i 360 lóerővel. A következő a 2.0 literes 4 hengeres 30i 252 lóerővel. A legkisebb motoros pedig a 20i 184 lóerővel. Dízelből kettővel indul a paletta. A kisebb a 20d 190 lóerővel, a nagyobbik a 30d pedig 265 lóerővel. A 20i-n kívül mindegyik összkerekes, de a 20i is rendelhető összkerékkel. Alapból mindegyik változat 8 sebességes Steptronic váltót kap.
Az autó a könnyűszerkezetes járműépítés következtében 55 kg-mal könnyebb az elődjénél. Az alak tényezője pedig 029 lett.
Vezetés segédek. Esetleg én is vezethetek?
Az új X3 opcionálisan a BMW Personal CoPilot innovációjának részeként az új BMW X3 az aktív tempomat legújabb generációjával (Active Cruise Control), valamint a kormányzó- és sávtartó asszisztenst (Steering and Lane Control Assistant), a sávváltást segítő asszisztenst (Lane Change Assistant, 2017 decemberétől esedékes) és az oldalirányú ütközésre figyelmeztető rendszert (Side Collision Warning) is magába foglaló Driving Assistant Plus biztonsági csomaggal is felszerelhető.
Okos autó
Az Open Mobility Cloud rugalmas felhőalapú platformra épülő, járműbe integrált digitális koncepció számos okoseszköz (így például okostelefonok, okosórák és táblagépek) rendszerbe kapcsolásával segíti a X3 tulajdonos személyes mobilitását. A technológia például folyamatosan figyeli a BMW ügyfelének okostelefonjában elmentett naptár-bejegyzéseket, az előre egyeztetett találkozókat pedig úti célként emeli át a jármű navigációs rendszerébe. Indulás előtt a szolgáltatás feldolgozza a tervezett útvonalra vonatkozó valós idejű forgalmi információkat (RTTI – Real Time Traffic Information), a pontos célba érkezéshez pedig időben figyelmezteti a felhasználót az indulásra.
Az új X3-asban is célt tudunk érni olaszos hadonászással, működik a gesztus vezérlés. De ha arra lenne gusztusunk, hanggal is vezérelhetjük például a navigációt.
A 2003-as bevezetés óta több mint 1,5 millió példányt adtak el a prémium SAV (Sports Activity Vehicle)-ból, és ennek a modellnek is borítékolva van a sikere. Csak valahogy látszatra kevés a változás az „új modell” kategóriához. Pedig alaposan átgyúrták az autót.