A Kia a Stoniccal részt akar hasítani a dinamikusan növekvő városi crossover piaci szegmensből és ezért meg is tesz mindent.
Kia Stonic bemutató
A Stonic dizájnja – amit az európai és a koreai dizájn részleg együtt készített – jól sikerült. Szemből a Kia tigrispofa uralja a látóteret. Alul hatalmas levegő belépő és ötszögű ködlámpa fészek. A lámpák szépen felhúzva. Az egész jól kiadja, egységes és sportos. Illetve amit a Kiákban szeretek, hogy vidám.
Oldalról már nem olyan fantáziadús, de jók az arányok, jók a formák. A sárvédő domborítások közötti ajtó homorítások mindig beválnak. A tető vonala eléggé csapott, milyen lehet a hátsó fejtér? Az övvonal is felfelé kunkorodik, így hátul valószínűleg bunkeres a hangulat.
Bent bőséges helyet ígérnek, a csomagtartó pedig 352 literes.
A paltform és vázszerkezet 51 százalékban nagy szakítószilárdságú acélból készült. Ebből fakadóan az autó merev és biztonságos. Emellett felvértezték mindenféle biztonsági kütyüvel. Van itt önműködő vészfékrendszer gyalogosfelismerő és frontális ütközésre figyelmeztető funkcióval, holttér-felügyelt keresztirányú frogalom-felügyelettel és sávelhagyásra figyelmeztető rendszer. Klassz újdonság az adaptív távolsági világítás és a vezető éberség-felügyelet.
Alapfelszerelés lesz az Apple CarPlay™ és az Android Auto™, így az érintőképernyős infotainment rendszer tökéletes okostelefonos funkcionalitást nyújt.
Motorokból van három benzines és egy dizel, mindegyikre manuális váltót akasztottak. Az 1.0 literes T-GDI turbós benzines 120 lóerőt tud. A két szívó pedig 1,25 és 1,4 literesek. A dizel erőforrás 1.6 literes.
A Kia Stonic európai forgalmazása 2017 őszén indul természetesen 7 év vagy 150.000 km gyári garanciával.