Az EURO NCAP 7 autót tört össze – a Mustang javított egy csillagot

In hír
EURO NCAP 7 autót tört össze

Az EURO NCAP hét autó töréstesztjét tette közzé. Az Alfa Romeo Stelvio, a Hyundai i30, az Opel Insignia, a SEAT Ibiza és a VW Arteon egyaránt a maximális 5 csillagot szerezte meg. Az új Honda Civic 4 csillagos minősítést kapott. A Ford Mustang legutolsó változata viszont három csillagos lett, egy csillagot javítva az év eleji eredményéhez képest.

EURO NCAP 7 autót tört össze

A VW nagy luxus kocsija, az Arteon remekelt a különböző vezetési segédek területén, illetve a gyalogos védelemben.

A Stelvio, az Alfa Romeo off-roadere a felnőtt védelemben emelkedett ki, elérve a Volvo XC90 eredményét.

A Seat Ibiza a magas pontozását az alap biztonsági rendszereknek köszönheti. Más autók ebben a kaetgóriában gyakran rendelkezenek automatikus fékező rendszerrel. De az Ibiza rendszere – amely az alap felszereltség része – magában foglalja a gyalogos érzékelőt is. Ez hozzásegítette az 5 csillagos minősítéshez.

Az EURO NCAP azért is díjjazta a Seat Ibiza biztonsági felszereléseit, hogy a többi gyártót is ösztönözze a biztonsági segéd rendszerek alkalmazására ebben a kategóriában.

A Honda Civic a gyerekek védelmében nem teljesített olyan jól, ezért kapott gyengébb minősítést az elvártnál.

A Ford Mustang korábban 2 csillagos minősítést szerzett az EURO NCAP tesztjén. A Ford erre válaszul kiadott egy faceliftet. Itt már az alap felszereltség része az AEB és a sávtartó asszisztens, illetve javítottak az első légzsákokon is. Így az új Mustang 3 csillagosra javította az eredményét.

Michiel van Ratingen, az EURO NCAP főtitkára örömét fejezte ki, hogy tevékenységük eredménye képpen nem csak a Mustang lett jóval biztonságosabb, de egy olyan vállalat óriás, mint a Ford, megmutatta, mennyire fontosak számukra a vásárlóik.

Ahogy néztem a videókat, szinte feljajdultam. Ó, az a szép Ford Mustang! Ráadásul pont az 5.0 literes verziókat törték. Inkább nekem adták volna… Ha az embernek ilyen gondolatai támadnak, érdemes megnézni az alábbi, húsz évvel ezelötti Rover töréstesztet. Ekkor még nem voltak a gyártók ilyen jellegű tesztekkel a biztonság erős javítására ösztönözve.

 

Itt egy csont nem maradt épen. Ebben az autóban nem sok esély volt a túlélésre. Ennek a fényében már könnyebb elfogadni a gyönyörű Mustangok vagy Alfák feláldozását, hiszen mindez a biztonságunkért történik.

Hyundai i30

Opel Insignia

You may also read!

Toyota Le Mans

Egyedi festéssel készül a hétvégi Le Mans-i 24 órásra a Toyota

A japán gyártó 40 éve indult először a világ leghíresebb hosszútávú autóversenyén, az évforduló alkalmából az egyik GR010 Hybrid

Read More...
Tatai Motoros Fesztivál

Látványos motoros felvonulás is lesz Tatán, ahol új, kétnapos fesztivállal teremthetnek hagyományt

Két napra a motorosok fellegvárává válik nyáron Tata, ahol hagyományteremtő céllal egy új rendezvényt szerveznek. A júliusi Tatai

Read More...
BYD plug-in hibrid

A BYD stratégiát váltott, Európának még nem kell az elektromos autó

A BYD szerint az európai vásárlók még nem akarnak tisztán elektromos járműveket venni. A vállalat legújabb terve, hogy

Read More...

Mobile Sliding Menu

Verified by MonsterInsights