Botrány a német autógyártók körül

In hír
német kartell botrány

Hétvégén robbant a hír, hogy 1990 óta öt német autógyártó: a Volkswagen, a Porsche, az Audi, a Daimler és a BMW kartellezett. Az összejátszást titkos dokumentumok alapján a Spiegel szellőztette meg. Ha megalapozottak az újság állításai, akkor a német cégeknek kartellezés miatt akár több milliárd euró bírságot kell fizetniük. 

A nagy autókonszernek szakértői évente több alkalommal találkoztak. A találkozók célja az volt, hogy több témában is egyeztessék álláspontjukat, és kialakítsák azokat a sztenderdeket, amik alapján az autóikat gyártják.

Az egyeztetések célja a verseny kiiktatása volt

A Volkswagen a hatóságoknak elmondta – tulajdonképpen önfeljelentésként –  ahelyett, hogy versenyeztek volna a prémiumgyártók, inkább leegyeztették egymással azt, hogy melyik alkatrész hogyan működjön. Illetve mekkora legyen és hogy mennyibe kerüljön. Mindez döbbenetes számokban: 60 munkacsoport, és csak az elmúlt 5 évben mintegy 1000 egyeztetés.

 

Botrány a német autógyártók körül

 

Az öt nagy német autógyártó közötti kartell rajtuk kívül szinte mindenki másnak kárt okozott. Nemcsak a konkurenciának tettek be, hanem a vevőket is becsapták. Az ügyfél ugyanis abban a reményben választott, hogy a lehető legjobbat kapja az egymással versenyző gyártóktól.

A dolog akkor kezdett kiderülni, amikor a német versenyhivatal 2016-ban az acélfelvásárlások kapcsán kezdett vizsgálódni, a Volkswagen önként adott át további adatokat, amivel gyakorlatilag az utolsó esélyt ragadta meg arra, hogy várható büntetését csökkentse, majd példájukat a Daimler is követte. Ezek természetesen nem teljesen önkéntes lépések, csupán kármentésnek számítanak.

Az Európai Bizottság versenyjogi főigazgatósága vizsgálja ki az öt vezető német autógyártó társasággal szembeni kartellgyanút – jelentették be hétfőn Berlinben.

Ferrari a gyártás leállását

Feliratkozás az Autosajto.hu hírlevelére

You may also read!

Zemplén Rally

Kelemen Csaba bajnoki címet ünnepelhetett

TippmixPRO Zemplén Rally 2025 – Horváth Rallye ASE beszámoló A 2025-ös rally idény utolsó futama, a TippmixPRO Zemplén Rally embert

Read More...
Audi Forma 1

Jövőre az Audi belép a Forma-1-be

Az Audi 2026-ban saját gyári csapattal és Németországban fejlesztett hajtáslánccal száll be a Formula–1-be. A német gyártó minden területen

Read More...
MGA Toyota Special

Csodaszép MG megbízható Toyota motorral

Egy fantasztikus autógyűjtő még fantasztikusabb gyűjteményének egy páratlan és egyedi darabja egy MGA Toyota Special. És az átépítés nem

Read More...

Mobile Sliding Menu

×