2017 augusztus 5 és 7 között a németországi Dyck kastély gyönyörű környezete ad otthont egy fantasztikus veterán és versenyautó legenda találkozónak. Ezen az eseményen a Mercedes is igazi gyöngyszemekkel képviselteti magát. Lesz ott S, SS és SSK a legendás S szériából és egy 300 SLS is. Illetve a nagyérdemű megcsodálhatja a Benz Patent Motor kocsit 1886-ból.
Classic Days Schloss Dyck
A neves rendezvény minden évben augusztus első hétvégéjén vonzza az oldtimerek és youngtimerek rajongóit a festői Dyck kastély és környezete 60 hektáros területére. Jól megfér itt a „Verseny Legendák” rendezvény Goodwood-os jellege és a Concours d’Elegance „Ékszerek a Parkban” rendezvénye, valmamint számos bemutató.
A Mercedesek
Minden 1927-ben kezdődött a Mercedes Benz S modelljével, ahol az „S” Sportot jelentett. A nagy teljesítményű 6 hengeres motor 120 lóerőt adott le feltöltés nélkül. De amikor a pilóta tövig nyomta a gázpedált és aktiválta a kompresszort, megjött a plusz 60 lóerő. Így 180! lóerő jutott a hátsó kerekekre. 90 évvel ezelött, 1927 június 19-én Model S-ek indultak a Nürburgringen és hármas sikert szereztek.

1933-ig – a mai fogalmakat a múltba helyezve – szupersportkocsik, az S, SS és SSK a sorozatgyártás részei voltak. A 90. születésnap alkalmából tehát a Dyck kastély parkjában mindhárom típus látható lesz.

Carl Benz dédunokája, Jutta Benz pedig az 1886-os Patent Motor Kocsit fog vezetni. A mindenek őse 0,75 lóerős és három kerekű.
Igaz, hogy „csak” 60 éves, de patinásan fog csillogni a 300 SLS is. A 300 SL Roadster verseny változatát 1957-ben mutatták be és kifejezetten Paul O”Shea-nak készült, aki még abban az évben meg is nyerte vele a az Amerikai Sportkocsi Bajnokságot. Az előző két évben 300 SL „Gullwing”-el tette ugyanezt.

Benz Patent (Szabadalom) Motor Kocsi, 1886
1886 január 29-én Carl Benz szabadalmaztatta gáz hajtású járművét. A szabadalom száma – DRP 37435 – lett a születési anyakönyve az újszülött autómobilnak, a neve pedig Patent Motor Kocsi. Ez a jármű volt az első, ahol a kasztni és a motor egységet képeztek. Benz három kerekűre tervezte és megvalósította a járművet ló nélkül.
Volt egy álma, megtervezte, megépítette, szabadalmaztatta, tesztelte, piacra vitte és nagy számban eladta és tovább fejlesztette. Ez volt ám a Start Up vállalkozás!
A Benz Patent Motor Kocsi adatai:
1 hengeres négy ütemű motor
954 cm3
0,75 lóerő 400-as percenkénti fordulatnál
Végsebesség: 16 km/h

Mercedes-Benz Model S
Gyártás: 1927-1928
Motor: Soroshatos 6789 cm3
120 lóerő, kompresszorral 180 lóerő 3000 fordulaton
Végsebesség: 170 km/h

Mercedes-Benz SS (sorozat gyártású verzió)
Gyártás: 1928-1933
Motor: Sorhatos 7065 cm3
160 lóerő, kompresszorral 200 lóerő
Végsebesség: 185 km/h

Mercedes-Benz SSK (sorozat gyártású verzió)
Gyártás: 1928-1932
Motor: sorhatos 7065 cm3
170 lóerő, kompresszorral 225 lóerő
Végsebesség: 192 km/h

Mercedes-Benz 300 SLS (W198)
Gyártás: 1957
Motor: sorhatos 2996 cm3
235 lóerő
Végsebesség: 260 km/h