Classic Days Schloss Dyck 2017 – veterán találkozó sok Mercedessel

In veterán

2017 augusztus 5 és 7 között a németországi Dyck kastély gyönyörű környezete ad otthont egy fantasztikus veterán és versenyautó legenda találkozónak. Ezen az eseményen a Mercedes is igazi gyöngyszemekkel képviselteti magát. Lesz ott S, SS és SSK a legendás S szériából és egy 300 SLS is. Illetve a nagyérdemű megcsodálhatja a Benz Patent Motor kocsit 1886-ból.

 

Classic Days Schloss Dyck

A neves rendezvény minden évben augusztus első hétvégéjén vonzza az oldtimerek és youngtimerek rajongóit a festői Dyck kastély és környezete 60 hektáros területére. Jól megfér itt a „Verseny Legendák” rendezvény Goodwood-os jellege és a Concours d’Elegance „Ékszerek a Parkban” rendezvénye, valmamint számos bemutató.

 

A Mercedesek

 

Minden 1927-ben kezdődött a Mercedes Benz S modelljével, ahol az „S” Sportot jelentett. A nagy teljesítményű 6 hengeres motor 120 lóerőt adott le feltöltés nélkül. De amikor a pilóta tövig nyomta a gázpedált és aktiválta a kompresszort, megjött a plusz 60 lóerő. Így 180! lóerő jutott a hátsó kerekekre. 90 évvel ezelött, 1927 június 19-én Model S-ek indultak a Nürburgringen és hármas sikert szereztek.

 

Mercedes-Benz SS, 1930

1933-ig – a mai fogalmakat a múltba helyezve – szupersportkocsik, az S, SS és SSK a sorozatgyártás részei voltak. A 90. születésnap alkalmából tehát a Dyck kastély parkjában mindhárom típus látható lesz.

Jutta Benz, Carl és Bertha Benz dédunokája

Carl Benz dédunokája, Jutta Benz pedig az 1886-os Patent Motor Kocsit fog vezetni. A mindenek őse 0,75 lóerős és három kerekű.

Igaz, hogy „csak” 60 éves, de patinásan fog csillogni a 300 SLS is. A 300 SL Roadster verseny változatát 1957-ben mutatták be és kifejezetten Paul O”Shea-nak készült, aki még abban az évben meg is nyerte vele a az Amerikai Sportkocsi Bajnokságot. Az előző két évben 300 SL „Gullwing”-el tette ugyanezt.

 

Benz Patent Motor Kocsi, replika

Benz Patent (Szabadalom) Motor Kocsi, 1886

 

1886 január 29-én Carl Benz szabadalmaztatta gáz hajtású járművét. A szabadalom száma  – DRP 37435 – lett a születési anyakönyve az újszülött autómobilnak, a neve pedig Patent Motor Kocsi. Ez a jármű volt az első, ahol a kasztni és a motor egységet képeztek. Benz három kerekűre tervezte és megvalósította a járművet ló nélkül.

Volt egy álma, megtervezte, megépítette, szabadalmaztatta, tesztelte, piacra vitte és nagy számban eladta és tovább fejlesztette. Ez volt ám a Start Up vállalkozás!

A Benz Patent Motor Kocsi adatai:

1 hengeres négy ütemű motor

954 cm3

0,75 lóerő 400-as percenkénti fordulatnál

Végsebesség: 16 km/h

 

 

Mercedes-Benz S, 1927

Mercedes-Benz Model S

Gyártás: 1927-1928

Motor: Soroshatos 6789 cm3

120 lóerő, kompresszorral 180 lóerő 3000 fordulaton

Végsebesség: 170 km/h

 

Mercedes-Benz SS, 1930

Mercedes-Benz SS (sorozat gyártású verzió)

Gyártás: 1928-1933

Motor: Sorhatos 7065 cm3

160 lóerő, kompresszorral 200 lóerő

Végsebesség: 185 km/h

 

Mercedes-Benz SSK, 1928

Mercedes-Benz SSK (sorozat gyártású verzió)

Gyártás: 1928-1932

Motor: sorhatos 7065 cm3

170 lóerő, kompresszorral 225 lóerő

Végsebesség: 192 km/h

 

Mercedes-Benz 300 SLS, replika 

Mercedes-Benz 300 SLS (W198)

Gyártás: 1957

Motor: sorhatos 2996 cm3

235 lóerő

Végsebesség: 260 km/h

Mobile Sliding Menu