USA
A Reuters cikke szerint mintegy 1,6 milliárd dollárból épít közös összeszerelő-üzemet a Toyota és a Mazda az Egyesült Államokban, amelyben elsősorban elektromos autókat gyártanak majd. A gyártás mellett a két vállalat megállapodott arról is, hogy közösen fejlesztik tovább az elektromos autókat, ezzel is elősegítve azok terjedését Észak-Amerikában.
Emellett, a megállapodás értelmében kicsit össze is boronálják a két japán vállalatot, a Toyota 5 százalékos részesedést szerez a Mazdában, míg fordítva ez az arány mindössze 0,25 százalék. A tervek szerint az új gyár évente 300 ezer kocsit gyárt majd, és 4 ezer embernek ad munkát. Várhatóan 2021-ben kezdi meg a működését.
Németország
Riválist kap Európából a Gigafactory. A Tesla nevadai akkumulátorgyárához mérhető kapacitású üzem építésére készül a német Terra E.
A Terra E bejelentette, hamarosan kiderül, hova építi majd új lítium-akkumulátor gyárát. Ezzel kapcsolatban egyelőre annyit tudni, hogy összesen öt helyszín van versenyben Németországban és egy szomszédos országban. A német kormány mellett sok partnercég bevonásával készülő üzem építését még ebben az évtizedben elkezdik. 2028-ra érheti el teljes kapacitását, évi 34 gigawatt/h-t. Ezzel már a Tesla Gigafactory-jához lesz mérhető, ami a húszas évek elején érheti el teljes kapacitását, évi 35 gigawatt/h-t.
Japán
Kínai pénzügyi befektető társaságnak adja el akkumulátor üzletágát a Nissan autógyár.
A Nissan először teljes egészében átveszi közös vállalati partnerétől, a NEC elektronikai konszerntől az akkumulátor gyártó üzletágat, majd ezt követően adja el a GSR Capital társaságnak – jelentette be kedden a Nissan.