Az egyre nagyobb népszerűségnek örvendő Fiat 500X egyik nagy előnye, hogy különböző, a felhasználás jellegéhez igazított modellválasztékot is kínál.
Amikor autót vásárolunk, próbálunk minden esetben az életkörülményeinkhez legjobban illő járművet vásárolni. Egyáltalán nem mindegy, sem fogyasztás, sem az autó kopása szempontjából, hogy a megfelelő körülményekre felkészített autót használunk-e. Egy kifejezetten a városi forgalomra tervezett megoldás ugyanis nem fog helyt állni a nehezebb terepen, legalábbis nem rendszeres használat mellett. Ugyanakkor a terepre tervezett változat nem lesz kellően hatékony a városi körülmények között – tájékoztatott a fiatszabo.hu.
1. Miben különbözik a városi és a terepkörülmény az autó szempontjából?
A városokban jellemzően sokszor állunk meg, a lámpák és a forgalom miatt, az egyenletes haladás viszonylag ritka. Azonban a terepkörülmények jók, a kátyúkat leszámítva, sok úttestet érintő akadállyal nem találkozunk.
Más a helyzet azonban a terepen. Itt bármi megtörténhet, bármilyen útviszony előfordulhat, lehet homok, sár igazából főként a kövezett utakat nélkülöző helyeken az időjárás gyakorlatilag bármilyen akadályt elénk sodorhat.
A Fiat szerencsére gondolt erre az 500X esetében. Az 500X Off-Road Look egy 4×4-es SUV, ami kitűnően elboldogul a változatos terepviszonyok között (persze túl nehéz terepre már nem való), az 500X City Look pedig egy igazi városi járgány.
2. Miben különbözik az 500X City Look és az 500X Off-Road Look?
Alapvetően ugyanabból az anyagból gyúrták mindkét modellt, azonban a környezeti tényezőkhöz igazítottan különböző jellemzőkkel bírnak.
Az első különbség a méretezés: a terepre szánt 500X Offroad Look néhány centivel hosszabb és magasabb városi társánál. Az eltérésre befolyással van a 4×4-es hajtás megléte is, aminek a városi változatban ugye nem sok hasznát vennénk.
A méretezésen kívül egyéb külső elemek alapján is megállapítható hogy éppen melyik modellről is van szó. A City külső díszítőelemei krómozottak, míg az Offroad úgynevezett szatén króm elemekkel van ellátva. Ez gyakorlatilag egy időjárásállóbb, mattabb felületet jelent. A jelentős mechanikus behatások, mint egy nagyobb ág becsapódása továbbra is problémát okozhat, azonban a kisebb sérülésekkel szemben védettséget élvez ez a felületkezelési megoldás.
A hajtás terén mutatkoznak meg az igazi különbségek. A városi 2 kerekes meghajtást kapott, míg a terepre szánt változat esetében elérhető a kétkerekes kipörgésgátló és az összkerékmeghajtás is, amit támogat a 9 sebességes automata váltó is.
Alapjában véve tehát elsősorban a belső, ami meghatározza az autó két változatában a különbségeket, de egyes díszítő elemek terén is eltér a két modell.
1. Mikor válasszam az Off Road-ot?
A Fiat 500X Off-Road Look elsősorban akkor tűnik hasznosnak, ha időnként nehezebb terepre kényszerülünk. Jól fogja bírni a városi forgalmat is, de ne feledjük, hogy nem erre tervezték.
2. Mikor válasszam a City Look-ot?
Ha elsősorban a városi forgalomban tervezzük használni az autót.
(X)