A Nissan Japánban mutatta be az új Leafet. És bár az új modell messzebb megy az elődjénél, a hangsúly nem ezen volt.

Vége az információ csepegtetésnek, lehullt a lepel az új Leafről. A motorja már 110 kW-os és 320 Nm a nyomatéka, tehát jóval erősebb az elődjénél. Az 1535 kg-os autó végsebessége 144 km/h.

A hatótáv
Az akksi csomagot 30 kWh-ról 40 kWh-ra növelték. A hatótáv a NEDC ciklus szerint 378 km, a realitáshoz közelibb EPA mérés szerint ez az érték 240 km. A 2018 év végén megjelenő 2019-es változattal ígérik a 320 km-es hatótávot – ami már tényleg jó, használható érték. A 80 százalékos töltöttséghez 40 percre van szükség gyorstöltővel.

Önvezetés?
Az új Leaf nagy újdonsága a ProPilot vezetési segéd, ami autópályán tudja tartani a sávot és a sebességet. Innen is látszik, hogy az USA az egyik fő piac. Ott kelt el az eddigi 280.000 Leafből 113.000 autó. Az USA-ban pedig sokan ingáznak nap mint nap a munkahelyük és otthonuk között akár 150 km-t is. Ott egy ilyen autópályás szinte önvezetés még tovább tudja növelni az eladásokat. Főleg, ha a munkahelyen is van lehetőség a töltésre.
A másik újjítás a ProPilot Park, ami automatikusan leparkol. A harmdaik az e-Pedal, ami eg ypedálos vezetést tesz lehetővé. Ha nem nyomjuk a gázpedált, áramot termelünk és az autó fékeződik egészen a megállásig. A fékpedált csak hirtelen fékezéseknél kell használni. Viszont ebből következik, hogy ha nem akarunk erőteljesen lassulni, mindig nyomnunk kell a gázpedált. Tehát ha nem autópályán megyünk, ahol a Leaf magától megy, és elfárad a jobb lábunk, nem tudjuk egy pillanatra megmozgatni, mert egyből erőteljesen lassul az autó.
Külső megjelenés
Az új Leaf megjelenése sokkal harmonikusabb lett. Már nem csak egy jópofa célszerszám, hanem egy tetszetős autó is akar lenni. Az első V motívum rokonságot mutat az X-Traillel és a Qashqaial. A rácson a kék szín pedig a Nissan elektromos modelljeit fogja ezután jelölni. Oldalról is picit élére vasaltabb lett. Nincs eget rengető formai újjítás, de mégis jobb így ránézni. Biztos fog olyan vásárlókat is vonzani, akiknél az elektromos autózás még nem vallás, de szeretnék kímélni a környezetüket de emellett örülnek, ha tetszetős az autójuk.

Finomabb a belső
Az új Leaf belül is megújult. Sokkal barátságosabb, hívogatóbb lett a belseje. Köszönhető ez a kellemesebb vonalaknak és a minőségibb anyaghasználatnak. Ennek a hiányát az előző modell nagyon megszenvedte. Van 7 colos érintőképernyő, amin elérhető többek között a töltöttségi állapot, teljesítmény mérő, az audió és a navigációs rendszer. Bár nem minden országban, de az Apple CarPlay és Android Auto is az infotainment része, így az okostelefonok csatlakozása könnyebben megy.