Ahhoz, hogy a Jaguar E-type minden idők egyik leggyönyörűbb autója, nem fér kétség. Ennek kabrió változata pedig annyira kecses ékszer, hogy az ember falja a tekintetével. De azok az idők már elmúltak. Vagy mégsem?
A Jaguarnál gondoltak egy nagyot és megalkották az elektromos Jaguar E-type Zero-t.
A Jaguar Land Rover Classic fogott egy 1968-as Jaguar E-type Roadstert és elektromos meghajtással látta el. A 220 kW teljesítményű elektromos rendszer 5,5 másodperc alatt gyorsítja a Jaguart százra. Ez egy másodpercnél jobb a benzines ős eredményénél.
A lithium-ion akku csomag egyébként hasonló súlyú és méretű, mint az ős hat hengeres motorja, és közelítőleg ugyanoda is helyezték el. A villanymotor az akku csomag mögött, az ős váltójával megegyező helyen található. Érdekes, hogy az elektromos változat 46 kg-mal könnyebb a régi robbanomotoros E-type-nál. Az autó felfüggesztésén és fékrendszerén nem változtattak. És így a súlyelosztás és kezelhetőség is megmaradt.
Az elektromos hajtás
Az E-type Zero elektromos hajtása egy villanyhajtás specialista és a Jaguar Land Rover együttműködéséből született. Több megoldás a nemsokára érkező I-PACE-ből származik.
Az autó hatótávja állítólag valós 270 km, amiben a kis tömeg és alacsony légellenállás nagyban segít. Az akku csomag 40 kWh-ás és 6-7 óra kell a feltöltéshez.
Belül is a múlt és jövő keveredik
A belső is igazán igényesen sikerült. Jól sikerült ötvözni a fa kormányt és régies kézifékkart a középső kijelzővel vagy a modern irányválasztó karral. Ez az autó csodaszép. És bár egyelőre csak egy példény készült belőle, nem csodálkoznék, ha akkora lenne az igény rá, hogy elkezdenék gyártani.
Az E-type Zero élőben Londonban mutatkozik be a University of the Arts -ban most hétvégén.
Tekintség meg a rövid videót a létező leggyönyörűbb elektromos autóról: