Az Audi Frankfurtban több újdonsággal állt elő. Ilyen a bivaly erős RS4 Avant, a hátsó kerekes R8 V10 RWS 540 lóerővel turbó nélkül. És a nagy újdonság az önvezető Aicon.
Az Audi Frankfurtban mutatta be az új RS 4 Avantot. A sportos kombi 2.9 literes TFSI motorja 450 lóerőt és 600 Nm-t ad le. A V6-os biturbó erejét a sztenderd quattro hajtás juttatja el a négy kerékhez.
Az autó külsejének tervezésekor sok ihletet merítettek az Audi 90 quattro IMSA GTO részleteiből.
A futómű a sima A4 Avanthoz képest 30 mm-el szélesebb. Elől a hatalmas singleframe maszk és a levegőbelépők uralkodnak. Oldalrol finom domborulatok törik meg a kecses, de erőteljes vonalvezetést. Hátul finom szpoilerezés, diffuzor és ovál kipufogók zárják a sort.
De mire elég a 450 lóerő? 4,1 másodperces sprintre 100-ig, és 250 km/h-s végsebességre addig, amig nem kérjük az RS dynamic csomagot. Akkor a végsebesség már 280 km/h. A nyomaték, ami 170 Nm-el több az elődénél, 1900 és 5000 percnkénti fordulat között rendelkezésre áll.
Az RS4 Avant 2018 elején érkezik a német kereskedésekbe és 79,000 euró az induló ára.
A másik izmos Audi a hátsó kerék meghajtású R8 V10 RWS.
Ennek kupé és spyder változatából is csak 999 darab készül. Ez az autó a vezetés öröméről szól. A középre épített V10 és a hátsó kerék hajtás ez R8 LMS versenyautó ízét hozza a közútra. Belül plakett jelzi, 1 a 999-ből.
A szívó V10-es 540 lóerőt ad le és 540 Nm a nyomatéka is. Így a Coupe 3,7, a Spyder 3,8 másodperc alatt van százon. A végsebesség 320 km/h. ( A Spyder végsebessége 318 km/h).
És a végére hagytam, ami mostanra minden nagy gyártónak kötelező. Íme az Audi Aicon, az Audi önvezető elektromos koncepció autója. A négy ajtós autóban nincsenek pedálok vagy kormány, az ülések pedig variálhatóak. Állítólag 700 és 800 km között van a hatótávolsága.
De hát messziről jött koncepció autóról sok mindent lehet mondani.
Az Audi úgy jellemzi az Aicon-t, hogy dizájn tanulmány, technológiai demonstráció és mobilitási koncepció. Kihasználja mindazt, amit egy önvezető luxus szedán nyújthat a jövőben. Dizájn tanulmány a maga négy ajtós és 2+2 üléses merész elrendezésével. És technológiai demonstráció az innovatív hajtásával, futóművével, digitális világával. És mobilitás tanulmány, amivel az Audi a holnap világát kívánja bemutatni, ahol az ajtótól ajtóig szállítást egy repülőgép első osztályának luxusával párosítja..
Az Aicon nagyon nagy
Az Aicon hossza 5444 mm, a szélessége 2100 mm, a magassága 1506 mm. A tengelytávja 3470 mm. Ez 240 mm-rel több az Audi A8 long változatánál.
Elölről egyfajta elektromos singlefram maszkot látunk. A levegőbelépők helyén méhsejt minta és különleges 3D LED-es világítás.
Oldalról a hatalmas kabin uralja a tekintetet. Nagy üveg felületek és kellemes játék a domborulatokkal, amik kiemeleik a 26”-os !! kerekeket. Az ajtók pedig kétfelé nyílnak üdvözlő lábtörlőt vetítve az utasok elé. Hátul – ahogy elől is – egyfajta minimalizmus látható. Az egész autó megjelenése nagyon egységes.
Elől és hátul 600 db 3D LED pixelt helyeztek el az autón, ezek egyfajta digitális képernyőt képeznek, amiken különféle grafikákat, animációkat vagy információkat tudnak megjeleníteni bármilyen színben. Emellett az útra is tud projektorral vetíteni. Milyen érdekes fény kavalkád lesz, ha mondjuk néhány ilyen autó találkozik egy kereszteződésben és fénykardozni kezdenek…
Távolsági fényszóróra pedig már nem lesz szükség. Az önvezető Audi a lézeres és radar szenzoraival tökéletesen „lát” sötétben is. Ha pedig egy utas sötétben kiszáll, egy mini drón kíséri és világít neki.
De hol a kormány?
Belül a hatalmas tér tovább növekedik a kormánykerék hiánya miatt, illetve a rengeteg üveg felület is növeli a térérzetet. A csomagtartó is óriási, 660 literes. És minden hiányzik. Se kormány, se pedálok, se gombok. Csak egy nagy kijelző.
Amikor egy utas beszáll, életre kel a belső. Az ajtók belseje fényben úszik, az első kijelzőn üdvözlő üzenet. És megszólal egy hang: Blaha Lujza tér következik. Persze a hang csak vicc volt. De már nem mi vezetünk. Az autó a beszálló utast azonosítja a telefonja alapján és aktiválja személyes beállításait. Már csak meg kell adni az úticélt és indulhatunk.
Az autóval való kommunikációnak több módja is van. Lehet érintéssel vagy hanggal közölni, mit szeretnénk. De a legizgalmasabb a szem kontroll. Ránézéssel kiválasztjuk, mit szeretnénk állítani, majd kézzel vagy hanggal beállítjuk. Útközben aztán az utasok tulajdonképpen azt tehetnek, amit akarnak. Vezetniük nem kell. De mi van azokkal, akik uram bocsá, szeretnek vezetni? Hát ez az autó nem róluk szól.
Egy új világ
Az ilyen jellegű autók egymással is kommunikálnak és a jövőben összehangolják a közlekedésüket. Így nem igazán lesznek például hirtelen fékezések vagy balesetek egy „szebb” világban, legalábbis amíg minden megfelelően működik. A nagyobb távoknál pedig a 130 km/h sebesség folyamatosan tartható lesz.
Az elektromos hajtásról az első és hátsó tengelyeknél négy villanymotor gondoskodik. Az akku csomag pedig a padlóban került elhelyezésre. A négy motor összesen 260 kW-ot és 550 Nm-t ad le. Minden kerékhez külön motor tartozik külön vezérelve, így variálható quattro hajtást biztosítva. Az Aicon 800 voltos nagyfeszültségű rendszerének köszönhetően az akkuk 30 perc alatt 80 százalékosra tölthetőek. Illetve kábel nélküli töltésre is van lehetőség.
Az autó aktív futóműve a maximális komfortra van hangolva. A fékek egyik fő feladata az energia visszanyerés. Emellett az Aicon összkerék kormányzású és így a 3 és fél méteres tengelytávú autó fordulóköre csak 8 és fél méter.
Szóval a jövő Audija ilyen módon próbál maximális kényelmet és biztonságot nyújtani. Vajon milyen lehet működés közben?