Új akku technológia nyerte a BMW Startup Challenget

In elektromos autók

A BMW idén is megrendezte a BMW Startup Challenge versenyt, ahová 10 ország 62 innovatív technológia-fejlesztési kezdeményezése nevezett. A nyertes akku technológia 50 százalékkel teheti hatékonyabbá az elektromos autózást.

A tíz döntős projekt az akkumulátor-technológia (LeydenJar Technologies BV), a mesterséges intelligencia (Sense Glove), az energia-előállítás (Wellsun), a digitális térképtechnológia (Spatial), a székhely nélkül működő személyszállítás (Motoshare), az IP-biztonság (Filigrade BV), a vezeték nélküli járműtöltés (EZY Mobility), a kiterjesztett valóság (Etho Inc), a sugárzásvédelem (Radygo), valamint a széndioxid-megkötés- és hasznosítás (Skytree) területén kecsegtet iránymutató technológiai megoldásokkal.

A startupok közül szeptember végén Amszterdamban választották ki a három legígéretesebbet.

A fődíjat – ami egy BMW X1 egy éves használati joga – a holland LeydenJar Technologies BV úttörő lítium-ion akkumulátor-technológiai megoldása kapta, amely színtiszta szilíciumanód-cellák alkalmazásával jelentős mértékű elektromos hatótávolság-növekedést és költségcsökkenést ígér a hálózatról tölthető járművek esetében. A kimagaslóan hatékony technológia az előzetes számítások szerint a sorozatgyártásban jelenleg használt, grafitanód-alapú cellamegoldás mintegy tízszeres kapacitásával kecsegtet, amely megegyező alkalmazási körülmények között a hálózatról tölthető gépkocsik több mint 50 százalékos energiatárolási fejlődését eredményezheti. A hétköznapokban mindez nagyobb elektromos hatótávolságot és alacsonyabb kilométerenkénti költséget jelent. A LeydenJar Technologies BV fejlesztése szerint ráadásul az innovatív technológia bármelyik hálózatról tölthető hajtáslánchoz tökéletesen alkalmazható és napjaink legmodernebb akkumulátor-gyártási folyamataiba zökkenőmentesen integrálható.

A BMW Startup Challenge második helyezettjei az ugyancsak holland Wellsun és Skytree kisvállalkozások innovatív megoldásai lettek, holtversenyben. A Wellsun olyan átlátszó, villamosenergia-előállító és -kezelő paneltechnológiát dolgozott ki, amely optimalizálja az önfenntartó energiahálózattal felszerelt épületek által összegyűjtött napenergia felhasználását, míg a Skytree a gépkocsik utastéri levegőjéből kinyerhető szén-dioxid megkötésével és hasznosításával fokozza a belső levegő minőségét, miközben csökkenti a jármű energiafogyasztását és növeli a hálózatról tölthető hajtásláncok hatótávolságát.

A három nyertes projekt lehetőséget kap, hogy a BMW Group teljes körű vendégeként ellátogasson a vállalatcsoport müncheni központjában működő Startup Garage tehetséggondozó műhelybe, ahol a fejlesztők részletesen bemutathatják innovációjukat a BMW termék-és szolgáltatás-beruházásokért felelős szakembereinek.

You may also read!

Újraindul a Moszkvics gyártása

A nyugati autógyártók teljesen elengedték Oroszország autóiparát az Ukrán invázió után. A szankciók miatt az orosz vállalatok nehezen tudják

Read More...
autót 150 ezerért

Autót 150 ezerért? Ne már!

Autót venni szerintem élvezetes dolog. De 150.000 forintért? Á, inkább spórolj még, vagy vegyél fel hitelt! Hitelt? Kösz,nem! Hátha

Read More...
gumi elektromos autóra

Új Vredestein négy évszakos gumi kifejezetten elektromos autókra

Az Apollo Tyres a mai napon bemutatja a Vredestein Quatrac Pro EV-t, amely Európa első, kifejezetten akkumulátoros elektromos és

Read More...