Vezettük a KIA Stonicot

In bemutató, teszt
Vezettük a KIA Stonicot

A KIA a gyönyörűen felújított Klebersberg kastélyban tartotta a KIA Stonic magyarországi bemutatóját.  A sajtótájékoztatón megtudhattuk, hogy Európában a B-SUV szegmens a legdinamikusabban növekvő paletta az autópiacon. Ebből kíván a KIA a Stoniccal minél nagyobb részt hasítani.

Vezettük a KIA Stonicot

A sajtótájékoztató elött lehetőségünk volt Kim Dowen-nel, a KIA magyarországi elnökével is beszélgetni. Kim egy végtelenül kedves és szimpatikus ember. Amellett, hogy megtudhattuk, Koreában az ősz hasonló szépségű, mint Magyarországon, azt is elárulta, hogy novemberben lesz a Stinger magyarországi bemutatója, amit nem csak a KIA munkatársai, de mi is izgalommal várunk.

Vezettük a KIA Stonicot

 

A Stonic dizájnja igazán jól sikerült. Nem csak az egységében lendületes sziluett vonzza a tekintetet, hanem a finom részletek. Az első lámpák vagy a ködlámpák és azok fészke, a tigris maszk vagy az oldalsó műanyag borítások, mind egyen-egyenként is szép részletek. A hátsó lámpák is műremekek és minőségi kivitelezésűek.

Vezettük a KIA Stonicot

Ergonómiából ötös

Beülve az ülést pár pillanat alatt sikerül kényelmesre állítani, jó az oldaltartása és támasztja a combot. A kezelőszervek jól kézre esnek, minden ott van, ahová gondolnánk, hogy lennie kell. Még inkább gombokkal és tekerőkkel kezeljük a dolgokat, amit én még mindig jobbnak találok. Szerintem biztonságosabb, ha például 130-nál nem egy érintőképernyőt kell bökdösni, hogy a klímát állítsam, hanem odanyúlok és kitapintom a megszokott tekerőt vagy gombot.

Vezettük a KIA Stonicot

Hátul nekem a 193 centimmmel a fejtér már kevés volt, kb. 180 cm-ig lehet jó. A térdem viszont magam mögött bőségesen elfért.

Vezettük a KIA Stonicot

A műszerfal és kormány itt kopogós műanyagból készült, ami nem túl vidám dolog, de hát ez még nem prémium kategória. A csomagtartó a maga 352 literjével megfelelő és jó a kiképzése, jól pakolható.

Vezettük a KIA Stonicot

Induljunk

De vajon hogy mozgatja a 100 lóerő az 1085 kg-os autót. Ahogy elindulunk, feltűnik, milyen finomak a kezelőszervek. A váltó finoman kapcsolható, a fék könnyen adagolható. Gáz nélkül csak kuplunggal is könnyedén indul el a Stonic. Ez az 1.4 literes motor megfelelően mozgatja a kasztnit. Emelkedőn klímával negyedikben ötvennél sem rángatott az autó, pedig nem tüntek vészesen rövidnek a fokozatok. Nem akartam igazán pörgetni a 30 km-t futott autót, de 5000-ig szépen veszi a fordulatot, nem válik kellettlenné fönt sem. Ezen a teszt autón 15 colos acél felnik voltak, ez mindenképpen jót tesz a viselkedésének. De a 17 colos aliufelnivel sokkal mutatósabb a Stonic.

A rövid teszt kör után a kezes szóval tudnám legjobban jellemezni az autó viselkedését. Ahogy természetesen a KIA munkatársai, én is komoly népszerűséget vizionálok a Stonicnak.

 

 

You may also read!

Jótékony árverésen egy gyönyörű Porsche 911

Jótékony árverésen egy gyönyörű Porsche 911

Magyarországon is bemutatták „A Híd” című skandináv bűnügyi sorozatot. Saga Norén (Sofia Helin) nyomozó Porsche 911 S sportkocsiját

Read More...
BMW 8 Coupe

BMW 8 Coupe – az autópályák elegáns királya

Bemutatjozott a BMW luxus kupéja, a BMW 8 Coupe. A fantasztikus megjelenésű két ajtós mind vezetési élményben, mind

Read More...

Enyhén nőtt a forgalomba helyezett új autók száma májusban az EU-ban

Mérsékelt növekedés májusban
Az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete (ACEA) adatai szerint májusban 1 millió 398 ezer 913 új autót

Read More...

Mobile Sliding Menu