Kvótát vezet be Kína az elektromos autók gyártására 2019-ben – írja az MTI. A kínai akku kvóta az autógyárak számára csak kínai akku beépítésével teljesíthető.
A kínai ipari és információtechnológiai minisztérium csütörtöki közleménye szerint az évi 30 ezernél több hagyományos robbanómotoros autót gyártó cégeknek 2019-től eladásaik legalább 10 százalékát alternatív hajtáslánc technológiát alkalmazó modellekkel kell teljesítenie. Az arány 2020-ban 12 százalékra emelkedik.
A kvótát pontrendszer alapján kell teljesíteni. Eszerint teljesen elektromos autókra több pontot kapnak a gyártók, mint hibrid meghajtású autókra. A kvótát nem teljesítő vállalatoknak pedig vagy egy másik autógyártól kell megvásárolnia a szükséges mennyiségű autót, vagy büntetést kell fizetnie.
A kvótarendszer bevezetését eredetileg 2018-ra tervezték 8 százalékos induló kvótával. Kína 2025-re legalább ötödrészre szeretné növelni a hibrid és teljesen elektromos járművek részarányát a járműeladásokban.
Kvótarendszer
A követelményrendszer német autógyárak által erősen kritizált egyik előírása szerint a gyártási kvóta teljesítéséhez szükséges pontokat kizárólag a kínai hatóságok által jóváhagyott akkumulátortípusokkal szerelt elektromos autókkal lehet megszerezni. Az engedélyezett listán pedig kizárólag kínai akkumulátor gyártók szerepelnek.
Az új hajtáslánc technológiát képviselő autókra (New Energy Vehicle, NEV) adott állami támogatásnak köszönhetően Kína a tisztán elektromos és hibrid járművek legnagyobb piacává vált. 2016 végén már több mint félmillió hibrid és elektromos autó rótta a kínai utakat. Kína az utóbbi időben nagy erőkkel harcol a légszennyezés ellen és ennek köszönhető, hogy a tisztán elektromos és hibrid járművek legjelentősebb piaca lett..
Forrás: index.hu / MTI