A szeptember végi enyhe őszi időben megrendezett Kia Stonic bemutatón kedves baráti légkörben várták a meghívott újságírókat a szépen felújított Klébersberg Kúrián. A gyülekező idején a kerti welcome kávé mellett, a Kia magyarországi képviseletének elnökével, Dowan (David) Kim úrral ismerkedtünk meg.

Dowan örömmel beszélt az általa képviselt autógyár kiváló termékeiről, köztük a mai napon bemutatandó Stonic B-SUV személygépkocsiról.
David szólított meg minket, megkérdezte, hogy tetszenek az autók. Nem csak az udvariasság miatt, hanem mert a megelőző negyed órában készített több mint 100 fénykép is ezt támasztotta alá, elégedettségünkről számoltunk be. Nagyon jól sikerült az új középkategóriás SUV design-ja. A bemutatóra hozott fehér-narancssárga és piros színű autók a jól eltalált színekről és a szín-forma egységéről tanúskodtak. A rövid kérdés-felelet után akár tovább is mehettünk volna, de újságíróként szokatlan volt a fordított szerepkör, így mi is kérdeztünk, nem csak a rend kedvéért.
Mióta dolgozik Magyarországon?
Idén februárban érkeztem, a megelőző 2 évben a Szöüli központban, azt megelőzően a Moszkvai kirendeltségen dolgoztam 4 éven keresztül.
Hogy érzi magát Budapesten?
Nagyon tetszik a város. Jártam korábban Prágában, Rómában, ismertem több Európai várost, de ezek után is pozitív meglepetés volt Budapest. Kellemes, élhető város.
A továbbiakban az interjú inkább beszélgetés volt. Még az előbbi párbeszédből gondolhattunk volna arra, hogy csupán a távol keleti kultúra tisztelet központúsága nyilvánult meg elnök úrból, ami egyébként minden mozdulatában, válaszában, de még a kérdéseiben is benne volt. Az elhangzott részletek, a baráti visszakérdezések által beszélgetéssé alakított interjú során világossá vált, ez több mint udvariasság. Őszinte örömmel nyugtázta az időjárást, ami legjobb formáját hozta a rendezvényre, és elmondta, pont ilyen az ősz Koreában is. Bátorított minket, ha tehetjük, ősszel utazzunk Koreába, mert akkor a legjobb ott az időjárás.

A KIA piaci helyzete
Természetesen beszélgettünk az autókról, autógyárakról és a piacról is. Az egyesülés ellenére versenytársként vesz részt a piacon a Kia és a Hyundai. A Koreai piacon a Hyundai 50%-os piaci részesedése behozhatatlan, de Magyarországon, és több más piacon is megelőzték a baráti konkurenciát. Büszkék nagyon az eredményeikre. Jó döntés volt európai formatervező irodát nyitni, és az egyedülálló 7 éves garancia is segíti egyre erősebbé tenni a KIA nevet mind a globális, mind az európai, mind a hazai piacon. Beszélgettünk a hazai autópiac egy-két jellemzőjéről, mennyire erős még a „német autó” és a presztízs márkák vonzereje. A Kia az „értékekre” fókuszál, a látványos design, a rugalmas motorválaszték, legkorszerűbb biztonsági csomag és a 7 év garancia mutatja, hogy a jó ár érték arány mellett sem csupán 3 éves használatra készítik az autóikat.
A beszélgetésünk során az is egyértelművé vált, hogy még egy ilyen alkalom is fontos az elnök úr számára, hogy visszajelzéseket kapjon, vevői véleményeket hallgasson. A negatív vélemények is fontosak, mert azokat a lehetőségekhez képest majd javítani lehet. Ezen a ponton – talán csak azért, mert kezdődött a hivatalos bemutató – már mi mentünk át kicsit a túl udvarias szerepbe, és elhallgattuk, hogy az új Stonic hátsó ülése 190 cm-rel már nem komfortos. De a rendezvényt követő tesztvezetés alkalmával sem találtunk ennél több negatívumot. Dowan Kim személyében azonban megismertünk egy szimpatikus, közvetlen, az általa képviselt cég termékeire büszke vezetőt, aki nem az eladott mennyiségre a legbüszkébb, hanem az elégedett vevőire.