Gajdos Tamás méltán népszerű autós újságíró, tévés személyiség és nem utolsósorban jeles sportember. Emellett négy gyermekes családapa. Tamás híradózik, műsort vezet, számtalan autós eseményen vesz részt és kemény sport megmérettetéseken próbálja ki teljesítő képessége határait. Emellett családjával is igyekszik minél több időt tölteni. Vajon egy ilyen elfoglalt, feszített életritmusú férfi milyen szempontok alapján választ autót?
Kedves Tamás! Milyen autóval jársz, ha nem tesztelsz éppen?
Egy Suzuki sx4-s-Cross boldog tulajdonosa vagyok lassan már egy éve.
Milyen színű? Milyen motoros?
Egyszerű szürke eminenciás, de az 1,4-es, 140 lóerős turbómotor azért szerintem kiemeli az átlagautók tömegéből. Épp az tetszik benne, hogy ez – mármint a minden helyzetben elegendő erőtartalék – kívülről nem látszik rajta. Nem csak a színe miatt… Formája semmi rendkívülit nem mutat, de nincs is semmi kifogásolható rajta. Szerintem – bár mostanában trendi a SUV – egy nem túl tupírozott, időtálló design, ami 10 év múlva is vállalható lesz. Nem is tervezem korábban lecserélni.
Milyen szempontok alapján választottad?
A választásnál fontos volt számomra a – dinamizmus ellenére takarékos (városban 6 liter!) – motorizáltságon túl, a kellően tágas beltér, és az alapon is megfelelő szintű felszereltség. Természetesen a legendás megbízhatóság is sokat nyomott a latban – korábban versenyeztem a másodosztályú rallye bajnokságban Suzukival és sose volt vele baj.
Miért benzinest választottál?
A motor azért lett benzines, mert a Suzuki ebben a legjobb és mert kevesebb a szervizigénye és költsége, a fogyasztása pedig ennek is szinte dízelautós: 6 liter városban.
Mennyire szereted hogy turbós, nem szívó motoros?
A turbó nyilvánvaló előnyei (nagyobb nyomaték, dinamizmus) mellett esetleges hátránya a megbízhatatlanság, drága javítás a Suzuki esetében szerintem fel sem merül. Japánban évtizedek óta gyártják és használják a kis hengerűrtartalmú turbós benzineseket és semmi gond velük. Elegendő tapasztalat halmozódott már fel tehát a márka gyártósorain ahhoz, hogy ezt a hajtóművet is megbízhatónak tekinthessük.
Milyen extrákat választottál? Melyik a leghasznosabb?
Extrákat nem nagyon kellett hozzá kérni, mert ebben a közepes felszereltségben is benne van szerintem minden, ami fontos: 4 elektromos ablak, fűthető ülések, fedélzeti computer, tolató kamera.
Mennyire vagy elégedett vagy elégedetlen vele?
Abszolút elégedett vagyok vele, eszem ágában sincs lecserélni.
Mi a legjobb és legrosszabb tulajdonsága?
Legjobb az ár-érték aránya, a legrosszabb… szerintem olyan nincs. 🙂
Feleséged és gyerekeid szeretik? Miért?
Az egész család kedvence, mert minden elfér benne, amire szükség van és megbízhatóan, ha kell gyorsan is visz el bárhova. Igazi családbarát modell.
Ha egy fárasztó nap után az autód felé tartasz a parkolóban, mosolyt csal az arcodra?
Nem csal mosolyt az arcomra, de jó érzéssel tölt el már a látványa is. Épp olyan, mint amire szükségem van. Számomra ugyanis nem státusz szimbólum az autó, hanem mindennapi közlekedési eszköz.
Van-e valami humoros sztorid az autóddal?
Az autóval nincs, de van egy kis robogóm. Ha igazán sietnem kell és dugó van, ezzel jövök dolgozni. A motort újonnan vettem, de sajnos két évesen ellopták. Lányom fellépésén voltam, de mire kijöttem a művelődési házból, a motornak hűlt helye volt. Az arra sétálók elmondták, hogy két fiatalember – arra hivatkozva, hogy nincs meg a kulcs – szépen felemelve elsétáltak vele. Megtettem a feljelentést, de teljesen le is mondtam róla. Két év múlva csörgött a telefonom. A rendőrségről kerestek. Meg is ijedtem, mit követtem el!? A rendőr elmondta, hogy megvan a motorom. Egy igazoltatásnál az alvázszám alapján beazonosították, persze, nem a tolvaj volt vele, hanem aki jóhiszeműen megvásárolta. Azóta is használom, bár a nem nálam töltött két év kicsit megviselte.
Köszönöm Tamás, hogy időt szakítottál ránk! Az Autósajtó olvasói nevében is sok sikert kívánok az életed minden területén!