Vegyük vagy eladjuk a TESLA-t?

In hír

A héten a Tesla közzétette harmadik negyedéves értékesítési adatait, amelyből kiderült, hogy rekordmennyiségű (26 150 darab) autót adtak el, amely 4,5 százalékos növekedést jelentett az előző év azonos időszakához képest. A negyedév során 14 065 darab Model S, 11 865 Model X és 220 Model 3 került eladásra. 

Ez azonban csak az egyik oldal. Hiszen Elon Musk, a Tesla vezére korábban a Model 3 gyártásának növekvő felfuttatását ígérte. Augusztusban 100 darabnak, míg szeptemberben 1 500 darabnak kellett volna elkészülnie. Ez a terv viszont nem valósult meg, amelyet Musk a gyártás nehézségeivel indokolt.

A mostani (csupán 260 darabos) gyártási számot látva sokakat elbizonytalanított még abban is, hogy a Tesla valóban képes lesz elérni az által beharangozott 5 000 darabos heti gyártást 2017 végére.

Ugyanakkor a Tesla közleményében jelezte, nem beszállítóival van a probléma. Illetve pontosan tudják, hogy hogyan tudják megoldani, orvosolni a kialakult helyzetet és erre hamarosan sor fog kerülni. Továbbá az is kiderült, hogy a cég várakozásai szerint idén 100 ezer Model S-t és Model X-et értékesíthetnek.

 

Minimálisan estek a TESLA részvényei

A befektetőket sikerült megnyugtatnia a vállaltnak, a kezdeti ijedelem után már csak szerény mértékű, 0,5 százalékos esést láthatunk kedden a cég piacán. 

Forrás: finviz.com

A Tesla árfolyama közel 2,1 százalékot erősödött szerdán azt követően, hogy a Nomura elemzője vételre ajánlotta a cég papírjait és 500 dolláros célárat határozott meg. Ez közel 44 százalékos felértékelődési lehetőséget jelent a keddi záróárfolyamhoz képest. 

Az elemzőház szerint a Tesla árbevétele példátlan mértékben emelkedhet a következő években. Ennek köszönhetően 2021 végén már 58 milliárd dolláros árbevételt realizálhat a cég.

A Nomura arra is alapoz, hogy a Teslának egyelőre leküzdhetetlen előnye van az egy dollárra eső hatótávolság területén. Nemcsak élen járnak a lítium-ion akkumulátorok fejlesztésében, amelyek köszönhetően az általuk előállított akkucellák energiasűrűsége a legnagyobb a világon, hanem az 1 kWh-ra vetített akkumulátorkapacitás előállítási költsége a legalacsonyabb. Persze ma még ez igaz lehet, de ismerve a Toyota terveit, holnap már nem biztos.

 

forrás: portfolio.hu

Leave a reply:

Mobile Sliding Menu