Vegyük vagy eladjuk a TESLA-t?

In hír

A héten a Tesla közzétette harmadik negyedéves értékesítési adatait, amelyből kiderült, hogy rekordmennyiségű (26 150 darab) autót adtak el, amely 4,5 százalékos növekedést jelentett az előző év azonos időszakához képest. A negyedév során 14 065 darab Model S, 11 865 Model X és 220 Model 3 került eladásra. 

Ez azonban csak az egyik oldal. Hiszen Elon Musk, a Tesla vezére korábban a Model 3 gyártásának növekvő felfuttatását ígérte. Augusztusban 100 darabnak, míg szeptemberben 1 500 darabnak kellett volna elkészülnie. Ez a terv viszont nem valósult meg, amelyet Musk a gyártás nehézségeivel indokolt.

A mostani (csupán 260 darabos) gyártási számot látva sokakat elbizonytalanított még abban is, hogy a Tesla valóban képes lesz elérni az által beharangozott 5 000 darabos heti gyártást 2017 végére.

Ugyanakkor a Tesla közleményében jelezte, nem beszállítóival van a probléma. Illetve pontosan tudják, hogy hogyan tudják megoldani, orvosolni a kialakult helyzetet és erre hamarosan sor fog kerülni. Továbbá az is kiderült, hogy a cég várakozásai szerint idén 100 ezer Model S-t és Model X-et értékesíthetnek.

 

Minimálisan estek a TESLA részvényei

A befektetőket sikerült megnyugtatnia a vállaltnak, a kezdeti ijedelem után már csak szerény mértékű, 0,5 százalékos esést láthatunk kedden a cég piacán. 

Forrás: finviz.com

A Tesla árfolyama közel 2,1 százalékot erősödött szerdán azt követően, hogy a Nomura elemzője vételre ajánlotta a cég papírjait és 500 dolláros célárat határozott meg. Ez közel 44 százalékos felértékelődési lehetőséget jelent a keddi záróárfolyamhoz képest. 

Az elemzőház szerint a Tesla árbevétele példátlan mértékben emelkedhet a következő években. Ennek köszönhetően 2021 végén már 58 milliárd dolláros árbevételt realizálhat a cég.

A Nomura arra is alapoz, hogy a Teslának egyelőre leküzdhetetlen előnye van az egy dollárra eső hatótávolság területén. Nemcsak élen járnak a lítium-ion akkumulátorok fejlesztésében, amelyek köszönhetően az általuk előállított akkucellák energiasűrűsége a legnagyobb a világon, hanem az 1 kWh-ra vetített akkumulátorkapacitás előállítási költsége a legalacsonyabb. Persze ma még ez igaz lehet, de ismerve a Toyota terveit, holnap már nem biztos.

 

forrás: portfolio.hu

You may also read!

Jótékony árverésen egy gyönyörű Porsche 911

Jótékony árverésen egy gyönyörű Porsche 911

Magyarországon is bemutatták „A Híd” című skandináv bűnügyi sorozatot. Saga Norén (Sofia Helin) nyomozó Porsche 911 S sportkocsiját

Read More...
BMW 8 Coupe

BMW 8 Coupe – az autópályák elegáns királya

Bemutatjozott a BMW luxus kupéja, a BMW 8 Coupe. A fantasztikus megjelenésű két ajtós mind vezetési élményben, mind

Read More...

Enyhén nőtt a forgalomba helyezett új autók száma májusban az EU-ban

Mérsékelt növekedés májusban
Az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete (ACEA) adatai szerint májusban 1 millió 398 ezer 913 új autót

Read More...

Mobile Sliding Menu