Sok öreg autót importálunk

In hír
Sok öreg autót importálunk

Folytatódott a használt autók magánimportjának növekedése az idén az első háromnegyed évben, annak ellenére, hogy a beáramló járművekkel kapcsolatban változatlanul sok a rossz tapasztalat – ismerteti a magyarországi használtautó-piac egyik legjelentősebb szereplője, a DasWeltAuto az MTI-hez eljuttatott közleményében.

Az idén januártól szeptember végéig 115 396 gépkocsi érkezett külföldről, a növekedés 7,8 százalékos a tavalyi év azonos időszakához hasonlítva – idézik a Datahouse adatait. Hozzátéve: ezzel várhatóan az év végére meghaladja a behozatal a tavalyi rekordot, amikor 142 000 autót hoztak be a magyar vevők.

Megjegyezték: a kishaszonjárművek behozatala visszafogottabb, ebben a szegmensben 10 602 jármű érkezett az országba, a bővülés csak 1,5 százalékos.

A 2012. évi importboom óta ezzel már mintegy 600 000 használt kocsi érkezett az országba. Ennek nagy része (60 százaléka) – öt év alatt mintegy 360 000 jármű – 2007 előtti, azaz rossz állapotú, idős jármű. Ezek nemhogy frissítenék a belföldi kínálatot, hanem rontják a magyarországi autópark 14 évhez közeli átlagéletkorát.

Itt azért megjegyezném, hogy azért mert valami 2007 előtti, még nem biztos, hogy rossz állapotú. És van sok 2007 utáni igen rossz állapotú autó. Életbe lép az “Állapotot veszünk, nem évjáratot” híres szlogen.

Hogy kerülhetők el az átverések?

Frank György, a Das WeltAuto márkaigazgatója arra hívta fel a figyelmet, hogy a magánimportban érkező használt járművek esetében sok a visszaélés. A tapasztalatok szerint gyakori, hogy visszatekerik a kilométerórát, vagy hiba nélkülinek hirdetett, ám darabokból összerakott kocsit árulnak a nepperek, akik a vevőkkel nagy százalékban biankó szerződést íratnak alá. Így az új tulajdonos a későbbiekben nem tudja érvényesíteni a szavatossággal kapcsolatos igényeit.

A márkaigazgató a visszaélések megelőzésére azt javasolja, hogy az ügyfelek kizárólag Magyarországon már forgalomba helyezett járművet vegyenek meg, és magyar szerződést írjanak alá. A vevő biztonságát szolgálja az is, ha szerződéskötés előtt elviszi a kiszemelt gépkocsit teljes átvizsgálásra egy márkaszervizbe.

Forrás: MTI.hu

You may also read!

Újraindul a Moszkvics gyártása

A nyugati autógyártók teljesen elengedték Oroszország autóiparát az Ukrán invázió után. A szankciók miatt az orosz vállalatok nehezen tudják

Read More...
autót 150 ezerért

Autót 150 ezerért? Ne már!

Autót venni szerintem élvezetes dolog. De 150.000 forintért? Á, inkább spórolj még, vagy vegyél fel hitelt! Hitelt? Kösz,nem! Hátha

Read More...
gumi elektromos autóra

Új Vredestein négy évszakos gumi kifejezetten elektromos autókra

Az Apollo Tyres a mai napon bemutatja a Vredestein Quatrac Pro EV-t, amely Európa első, kifejezetten akkumulátoros elektromos és

Read More...