Sok öreg autót importálunk

In hír
Sok öreg autót importálunk

Folytatódott a használt autók magánimportjának növekedése az idén az első háromnegyed évben, annak ellenére, hogy a beáramló járművekkel kapcsolatban változatlanul sok a rossz tapasztalat – ismerteti a magyarországi használtautó-piac egyik legjelentősebb szereplője, a DasWeltAuto az MTI-hez eljuttatott közleményében.

Az idén januártól szeptember végéig 115 396 gépkocsi érkezett külföldről, a növekedés 7,8 százalékos a tavalyi év azonos időszakához hasonlítva – idézik a Datahouse adatait. Hozzátéve: ezzel várhatóan az év végére meghaladja a behozatal a tavalyi rekordot, amikor 142 000 autót hoztak be a magyar vevők.

Megjegyezték: a kishaszonjárművek behozatala visszafogottabb, ebben a szegmensben 10 602 jármű érkezett az országba, a bővülés csak 1,5 százalékos.

A 2012. évi importboom óta ezzel már mintegy 600 000 használt kocsi érkezett az országba. Ennek nagy része (60 százaléka) – öt év alatt mintegy 360 000 jármű – 2007 előtti, azaz rossz állapotú, idős jármű. Ezek nemhogy frissítenék a belföldi kínálatot, hanem rontják a magyarországi autópark 14 évhez közeli átlagéletkorát.

Itt azért megjegyezném, hogy azért mert valami 2007 előtti, még nem biztos, hogy rossz állapotú. És van sok 2007 utáni igen rossz állapotú autó. Életbe lép az “Állapotot veszünk, nem évjáratot” híres szlogen.

Hogy kerülhetők el az átverések?

Frank György, a Das WeltAuto márkaigazgatója arra hívta fel a figyelmet, hogy a magánimportban érkező használt járművek esetében sok a visszaélés. A tapasztalatok szerint gyakori, hogy visszatekerik a kilométerórát, vagy hiba nélkülinek hirdetett, ám darabokból összerakott kocsit árulnak a nepperek, akik a vevőkkel nagy százalékban biankó szerződést íratnak alá. Így az új tulajdonos a későbbiekben nem tudja érvényesíteni a szavatossággal kapcsolatos igényeit.

A márkaigazgató a visszaélések megelőzésére azt javasolja, hogy az ügyfelek kizárólag Magyarországon már forgalomba helyezett járművet vegyenek meg, és magyar szerződést írjanak alá. A vevő biztonságát szolgálja az is, ha szerződéskötés előtt elviszi a kiszemelt gépkocsit teljes átvizsgálásra egy márkaszervizbe.

Forrás: MTI.hu

You may also read!

Toyota Le Mans

Egyedi festéssel készül a hétvégi Le Mans-i 24 órásra a Toyota

A japán gyártó 40 éve indult először a világ leghíresebb hosszútávú autóversenyén, az évforduló alkalmából az egyik GR010 Hybrid

Read More...
Tatai Motoros Fesztivál

Látványos motoros felvonulás is lesz Tatán, ahol új, kétnapos fesztivállal teremthetnek hagyományt

Két napra a motorosok fellegvárává válik nyáron Tata, ahol hagyományteremtő céllal egy új rendezvényt szerveznek. A júliusi Tatai

Read More...
BYD plug-in hibrid

A BYD stratégiát váltott, Európának még nem kell az elektromos autó

A BYD szerint az európai vásárlók még nem akarnak tisztán elektromos járműveket venni. A vállalat legújabb terve, hogy

Read More...

Mobile Sliding Menu

Verified by MonsterInsights