Bezár az ausztrál Holden autógyár

In hír
Bezár az ausztrál Holden

Ausztrália saját autómárkával büszkélkedhetett egészen október 20-áig. Ezen a napon gördült le a futószalagról az utolsó Holden márkájú autó. Az ausztrálok generációi jártak ilyen járgányokon, nem csoda, hogy nehezen viselik a nemzeti autógyártás végét.

 

A Ford és a Toyota után október 20-án az amerikai General Motors tulajdonában lévő Holden is befejezte az autógyártást Ausztráliában – derül ki a BBC cikkéből.

A Holden eredetileg nyeregkészítő üzem volt, majd elkezdett motorkerékpárokat, majd autókarosszériákat gyártani. A második világháború után az ausztrál kormány úgy gondolta, eljött az ideje, hogy az országot autóipari nagyhatalommá tegyék, aminek alapfeltétele egy nemzeti márka megteremtése.

Szerelembe estek

A márka Holden 48-215 névre keresztelt első típusa 1948-ban jelent meg a piacon és a helyi autósok rögtön beleszerettek. Ez volt az első ausztrálok által ausztráloknak gyártott személyautó. A típus előnye volt, hogy kibírta az ausztrál vidék durva időjárását és útviszonyait.

Bezár az ausztrál Holden

Az 1960-as és az 1970-es években törzsi lojalitás alakult ki a márka és használói között. Ezzel csak a Ford tudott versenyezni, amely szintén elkezdte a helyi autógyártást. Harmadiknak a japán Toyota telepedett le a kontinensnyi szigeten 1963-ban. Ez a két évtized volt a Holden aranykora, amelynek az autóimportot terhelő magas vámok leépítése vetett véget.

Hiú remények

Az ausztrálok abban bíztak, hogy nemzeti márkájuk versenyképes lesz a világpiacon – legalábbis Ázsia déli felén és Dél-Amerikában. A védővámok azonban nem tettek jót a hatékonyságnak: a cég autói ugyan eljutottak a Közel-Keletre és Brazíliába is és a Commodore modell (amelynek utolsó változata gyakorlatilag egy Opel Insignia) még az elmúlt másfél évtizedben is viszonylag jól fogyott, ám a cég nem volt versenyképes.

A történetnek vége szakadt, és a love story immáron csak a  veteránautók piacán folytatódhat.

Bezár az ausztrál Holden

Bizonytalan jövő

Jelenleg azt tapasztalják, hogy a használt autók iránt érdeklődő autósok majdnem háromnegyede valamilyen Holdent keres. Akinek van elég pénze és garázsa ahhoz, hogy veteránautót tartson, jól járhat. Ha vigyáz a most megszerzett régiségre, garantáltan többért tudja majd eladni, mint amennyiért vette.

Ausztrália azonban már csak abban bízhat, hogy a villanyautók rohamos terjedése megroppantja a hagyományos autók piacát, ami talán csődbe taszítja az ágazat néhány nagy cégét is. Ez utat nyithatna azelőtt, hogy az elektromos meghajtásra alapozva a semmiből újjáépítsék a nemzeti autógyártást.

Forrás: napi.hu

You may also read!

BYD plug-in hibrid

A BYD stratégiát váltott, Európának még nem kell az elektromos autó

A BYD szerint az európai vásárlók még nem akarnak tisztán elektromos járműveket venni. A vállalat legújabb terve, hogy

Read More...
AUDI E5 Sportback

A ’nagy’ AUDI elektromos autója ultramodern, de mégis nevetség tárgyáva vált

A sanghaji bemutatón az AUDI E5 Sportback nagy figyelmet kapott, azonban ez nem olyan figyelem volt amilyet a márka

Read More...

A régi-új Land Rover Defender V8; a varázsa megmaradt, de az ára több mint sokkoló

Többe kerül, mint egy Bentley Bentayga. Pontos ár nincs, mert a vásárló fantáziája szerint egyedileg összerakott autóból nem lesz

Read More...

Mobile Sliding Menu

Verified by MonsterInsights