A BMW a Brillance China Automotive Holdings Ltd-vel együttműködve nyitott akku gyárat Shenyangban. A gyár a BMW 5 plug-in hibrid változatát is gyártó dadong-i üzemet fogja ellátni akkuval.
BMW akku gyár Kínában
A BMW-nek ez már a harmadik akku gyára német dingolfingi és az amerikai spartanburgi üzem után.
Ahogy korábban írtuk, Kínában 2018-tól tulajdonképpen csak Kínában készült akkuval szerelt elektromos autókat lehet majd eladni. Micsoda „szerencse” ez a BMW-nek, hogy pont időben – a bejelentés után néhány nappal – lett is egy ilyen üzemük. Tehát pont tudnak majd eladni autókat a térségben.
Oliver Zipse azt nyilatkozta: „2025-re az elektromos BMW-k és MINI-k ealdása a globális értékesítés 15 és 25 százaléka között lesz.”
A BMW számára nagy lépéselőny, hogy házon belül fejlesztik és gyártják az akkumulátorokat. Ezzel hatalmas technológiai tudásra tesznek szert.
Hogy készül az akku
A nagy feszültségű akkumulátorok gyártása két szakaszra bontható. Az első szakaszban egy teljesen automatizált folyamat lítium-ion cellákat hoz létre, amik nagyjából egy papír kötésű könyv méretűek. Ezeket ellenőrzik és egy nagyobb egységgé fűzik össze, amit akku modulnak neveznek.
Az akku modulokat ezután összeállítják a csatlakozókkal, vezérlő egységekkel és hűtő egységekkel egy alumínium házban. Az alumínium ház mérete és formája, csakúgy mint a felhasznált akku modulok száma az autó típustól függ.
Amint korábban olvashatták, a BMW szeptemberig 68.687 elektromos autót értékesített. Év végere pedig el akarják érni a 100.000-es bűvös határt.