Teljesen átalakítja modellkínálatát az Opel, minden autójuk elektromos hajtással is elérhető lesz, átveszik a PSA technológiáját és ahol tudják, megszüntetik az átfedéseket. A tervezés Németországban marad és nem szeretnének üzembezárást, illetve tömeges elbocsátást.
Közel 100 napja vásárolta meg a francia PSA csoport az Opelt a General Motorstól, és végre elkészült az a terv is, hogy mit fognak kezdeni a német autógyártóval. A pénzügyi hátteret helyreállító és növekedést javító stratégiai tervet jelentett be Michael Lohscheller, az Opel vezérigazgatója. Az autóipar forradalmi átalakulásának kihívásaira válaszként, az európai gyárak megtartásával és elbocsátások nélkül alakítják át az Opelt. A szentgotthárdi gyár sorsa is eldőlni látszik, mivel a vezérigazgató valamennyi gyártóüzemet meg kívánja tartani, és nem akar kényszerű leépítéseket Európában.
Az átszervezési terv
Az átszervezési terv négy fő területet jelölt ki a működés átalakítására. Az első ilyen terület az össz szén-dioxid-kibocsátás csökkentése elektromos hajtással. Az Opel 2020-ra már négy teljesen elektromos modellel rendelkezik majd, lesz például teljesen elektromos Corsa is. 2024-re pedig az európai modellkínálatban minden egyes modellnek lesz elektromos vagy hibrid változata is.
A második fontos terület az integráció, a szinergiák kihasználása. 2020-ra ezen a területen 1,1 milliárd euró, 2026-ra pedig 1,7 milliárd euró megtakarítást tervez elérni az Opel. A gyártási költségeket autónként 700 euróval, a marketing költségeket pedig 10 százalékkal tervezik csökkenteni 2020-ra. A modellpaletta közös platformra épül majd a PSA konszern keretében a hatékonyság növelése érdekében. Ez azt jelenti, hogy az Opel jelenlegi gyárainak is fokozatosan kell majd átállnia a francia alapok használatára. A konszern bevételének 7-8 százalékát tervezi kutatási fejlesztési költségekre fordítani. Az Opel fejlesztési és tervezési tevékenységei integrálódnak a PSA szervezetébe, a gyártóüzemek pedig új modellkínálatot kapnak.
A harmadik terület az Opel márka megerősítése, a német mérnöki munka és precizitás ismertségének az elmélyítése. Az Opel német marad, és német mivoltával bővíti és erősíti a PSA konszern arculatát – jelentette ki Michael Lohscheller.
A terv negyedik területe az eladások nemzetközi felfuttatása. „Opel will go global” – idézte az átszervezés egyik jelmondatát a vezérigazgató. Az Opel 2018-tól évente egy új modellt mutat be a PSA közös platformján.
Carlos Tavares, a PSA igazgatótanácsának elnöke jelezte, hogy nehéz időszak kezdődik a márka életében. Ugyanakkor úgy fogalmazott: mint a PSA átalakítása során, úgy az Opelnél is az alkalmazottak nem a problémát, hanem a megoldást jelentik. Az autóipar öldöklő versenyében csak egyetlen dolog nyújthat védelmet: a teljesítmény – mondta.
forrás: http://nrgreport.com