Grandiózus tervek a Nikola Motornál: itt a “kamionok Teslája”

In elektromos autók
kamionok Teslája

Több hasonlóság is felfedezhető a Nikola Motor Company és a Tesla Motors között. Amellett, hogy mindkét céget a szerb-horvát feltalálóról nevezték el, mindkettő elektromos járművekben utazik, pontosabban azt szeretnék, hogy minél többen utazzanak is az ő elektromos járműveikben.

Sőt, ahogy Elon Musk autós cége, úgy a “a kamionok Teslája” is már azelőtt rengeteg vásárlót tudhat magáénak, hogy egyáltalán tömeggyártásban elkészült volna a termék, amelyet eladásra kínál.

Nikola One

A Nikola One egy vegyes hajtású nyergesvontató, vagyis az elektromos motort gázturbina hajtja.  A gázturbinás áramfejlesztő sűrített földgázból állít elő elektromos áramot, amit az akkumulátorokba táplál, hogy mindig legyen elég energia az elektromotorok üzemeltetéséhez. A   nyerges vontató mind a hat kerekét egy-egy külön motor hajtja, ezek áramellátásáról pedig egy 30.000+ cellás, 320 kWh-ás akkumulátorcsomag gondoskodik. Az első prototípust 2016 decemberében mutatta be a cég és egy ilyen kamion 375 ezer dollárba kerül majd, és mindössze 1500 dollárt kér egy előrendelésért.

Az ügyfelek számára összeállított információs anyagból kiderül, hogy a Nikola One minden tekintetben felülmúlja a hagyományos dízelüzemű vontatókat. Könnyebben birkózik meg az emelkedőkkel, a vontató kisebb saját tömegének köszönhetően több rakományt vihet a szerelvény, miközben fenntartási költsége kisebb a dízelüzemű társaihoz viszonyítva. A Nikola One hatótávolsága 1300 – 1900 kilométer, feltöltése folyékony hidrogénnel mindössze negyedórát vesz igénybe és helyi károsanyag-kibocsátása nulla.

 

Új töltőállomások

A járművek működtetéséhez azonban töltőállomások kellenek, és friss hír, hogy ennek kiépítéséről kötött most szerződést a Nikola a hidrogéniparban közel egy évszázados tapasztalattal rendelkező norvég Nel nevű céggel.

Elsőként két demóállomást épít ki a Nel, hogy legyen hol tölteni a Nikola kamionjait, de a tervek összesen tizenhat óriási hidrogénkútról szólnak. Ezeken az állomásokon eleinte 8 tonna hidrogént fognak előállítani naponta, és ezt akár 32 tonnáig bővíteni lehet majd. A kamionok mellet hidrogénnel működő autókat is fel lehet majd tölteni.

A Nikola kamionjai várhatóan 50-75 kilogramm hidrogént fognak elfogyasztani naponta – írja a vállalat közleménye. Erre azonban még pár évet várni kell, a demóállomások valamikor 2018 második felére készülnek el, és a kamionok megjelenési ideje is homályos egyelőre.

Az viszont biztató, hogy a Nikola, szeretné megújulókkal, azaz szél-, nap- vagy vízenergia felhasználásával előállítani a hidrogént, ahol csak lehet, hogy minél inkább a nulla felé közelítsen az infrastruktúra széndioxid-kibocsátási értéke.  

kamionok Teslája

Forrás: index.hu, nikolamotor.com

You may also read!

Peugeot 408

Üveggömbbe zárt Peugeot 408 : Nem győzzük kapkodni a fejünket!

 Nemcsak forog, de forgás közben különböző szögekből mutatja meg az új Peugeot 408-at az az átlátszó üveggömb, amely ugyanolyan

Read More...
hivatásos sofőrök

Kiöregedőben vannak a hivatásos sofőrök, várják a fiatalokat

Mi lehet vonzó a kamionozásban a nagy fizetés mellett? Magyarországon sok szakma küzd a munkaerőhiány problémájával, nem kivétel ez alól

Read More...
okoszebra

Véget ért a nagy okoszebra-szavazás: több ezer szavazatot gyűjtött a győztes város

Hamarosan újabb magyar várost tesz biztonságosabbá a Generali a Biztonságért Alapítvány: a Generali alapítványa által indított és a Pearl

Read More...