Grandiózus tervek a Nikola Motornál: itt a “kamionok Teslája”

In elektromos autók
kamionok Teslája

Több hasonlóság is felfedezhető a Nikola Motor Company és a Tesla Motors között. Amellett, hogy mindkét céget a szerb-horvát feltalálóról nevezték el, mindkettő elektromos járművekben utazik, pontosabban azt szeretnék, hogy minél többen utazzanak is az ő elektromos járműveikben.

Sőt, ahogy Elon Musk autós cége, úgy a “a kamionok Teslája” is már azelőtt rengeteg vásárlót tudhat magáénak, hogy egyáltalán tömeggyártásban elkészült volna a termék, amelyet eladásra kínál.

Nikola One

A Nikola One egy vegyes hajtású nyergesvontató, vagyis az elektromos motort gázturbina hajtja.  A gázturbinás áramfejlesztő sűrített földgázból állít elő elektromos áramot, amit az akkumulátorokba táplál, hogy mindig legyen elég energia az elektromotorok üzemeltetéséhez. A   nyerges vontató mind a hat kerekét egy-egy külön motor hajtja, ezek áramellátásáról pedig egy 30.000+ cellás, 320 kWh-ás akkumulátorcsomag gondoskodik. Az első prototípust 2016 decemberében mutatta be a cég és egy ilyen kamion 375 ezer dollárba kerül majd, és mindössze 1500 dollárt kér egy előrendelésért.

Az ügyfelek számára összeállított információs anyagból kiderül, hogy a Nikola One minden tekintetben felülmúlja a hagyományos dízelüzemű vontatókat. Könnyebben birkózik meg az emelkedőkkel, a vontató kisebb saját tömegének köszönhetően több rakományt vihet a szerelvény, miközben fenntartási költsége kisebb a dízelüzemű társaihoz viszonyítva. A Nikola One hatótávolsága 1300 – 1900 kilométer, feltöltése folyékony hidrogénnel mindössze negyedórát vesz igénybe és helyi károsanyag-kibocsátása nulla.

 

Új töltőállomások

A járművek működtetéséhez azonban töltőállomások kellenek, és friss hír, hogy ennek kiépítéséről kötött most szerződést a Nikola a hidrogéniparban közel egy évszázados tapasztalattal rendelkező norvég Nel nevű céggel.

Elsőként két demóállomást épít ki a Nel, hogy legyen hol tölteni a Nikola kamionjait, de a tervek összesen tizenhat óriási hidrogénkútról szólnak. Ezeken az állomásokon eleinte 8 tonna hidrogént fognak előállítani naponta, és ezt akár 32 tonnáig bővíteni lehet majd. A kamionok mellet hidrogénnel működő autókat is fel lehet majd tölteni.

A Nikola kamionjai várhatóan 50-75 kilogramm hidrogént fognak elfogyasztani naponta – írja a vállalat közleménye. Erre azonban még pár évet várni kell, a demóállomások valamikor 2018 második felére készülnek el, és a kamionok megjelenési ideje is homályos egyelőre.

Az viszont biztató, hogy a Nikola, szeretné megújulókkal, azaz szél-, nap- vagy vízenergia felhasználásával előállítani a hidrogént, ahol csak lehet, hogy minél inkább a nulla felé közelítsen az infrastruktúra széndioxid-kibocsátási értéke.  

kamionok Teslája

Forrás: index.hu, nikolamotor.com

You may also read!

elektromos Toyota Hiace

Elektromos hajtással térhet vissza Európába a Toyota Hiace

A Toyota Auto Body, a Toyota 1945-ben alapított haszonjármű-részlege a 2023-as Japán Mobilitási Kiállításon leplezte le a hatodik generációs

Read More...
villanymotorok hatékonysága

Mitől függ a villanymotorok hatékonysága?

Egy villanymotor vásárlása során fontos ismerni annak műszaki paramétereit, hiszen nem mindegy, hogy milyen hatásfokú munkára képes az adott

Read More...
Limitált szériás GR Yaris

Limitált szériás GR Yarisszal ünnepli rali-világbajnoki címét a Toyota

Mindössze 300 példány készül abból a különleges kivitelű GR Yarisból, amelyet annak tiszteletére adnak ki, hogy a Toyota 2023-ban

Read More...
Verified by MonsterInsights