Pénteken a KIA Stinger magyarországi bemutatóján jártunk. A KIA megadta a módját az eseménynek, amit a Boscolo Hotel egyik dísztermében tartottak. De a szépségnek ára van! A helyszín miatt sajnos nem lehetett kipróbálni a KIA nagy vadját.
Mert tényleg nagy. Igazi utazó GT. Bár a bemutatóra csak a kis motoros, 245 lovas négyhengeres változatot hozták el, ígéretet kaptunk, hogy a teszt vezetésen ott lesz a V6-os 370 lóerős változat is.

Az autó vonalai így, testközelből még szebbek. A belsejére pedig szerintem ki lehet mondani: prémium. Mind a kezelőszervek, sugárhajtóműre hajazó levegőbelépők és kárpitok formája, mind a minőségük, tapintásuk nagyon magas színvonalú. Bár a V6-os árfekvése is a prémium szegmensbe illeszkedik: 17.490.000 Ft.
A dízel 2.2-es, 200 lóerős rendelhető hátsó és összkerék hajtással. A 2.0 literes benzines csak hátsó kerék hajtással érhető el. A 370 lóerős változat viszont csak összekerékkel (legalábbis Európában) és nyolc sebességes automatával kapható. A v6-os csúcsnyomatéka 510 Nm, a végsebessége pedig 270 km/h.
Technikai részletek
A futómű, kormány, váltó és hanggenerátort kapcsoló üzemmód választónak több állása van, illetve saját program is kialakítható és menthető. Azt nem egészen értettem, hogy egy 370 lóerős V6-osnak mi szüksége van hanggenerátorra?
Ebben az autóban is van start automatika, aminek a segítségével 4,9 másodperc alatt ugrik 100-ra a V6-os.
Az összkerék meghajtás lelke az elektronikus vezérlésű központi difi, amely alap krúzolásnál csak a hátsó kerekeket hajtja. De például havas úton a legtöbb nyomatékot előre küldi.
Biztonság
A Stinger tényleg nagyon biztonságos. Van benne holttérfigyelő, éberségfigyelő, ráfutásos baleset megelőző, intelligens vagy adaptív tempomat. Ezen kívül hét légzsák és aktív motorháztető is védi mind az utasokat, mind a gyalogosokat.
Kényelem
A kényelemről három zónás klíma, négy fűthető ülés és két első hűthető ülés gondoskodik. További extra a kormány fűtés, a 7 vagy 8 colos érintőképernyő és a TomTom valós idejű forgalmi adatokat figyelembe vevő navi. A Stingerben már van headup display és 360 fokos kamera is. És mi sem természetesebb egy KIA-nál, a garancia itt is hét év.
Tehát a KIA belevágott, hogy újabb szegmensből követeljen részt magának. Emlékszem, jó néhány éve húzodozva néztük, mit is akarnak az európai piacon, ma pedig már komoly részét képezik az eladási statisztikáknak. És most. Mit akarnak a prémium szegmensben? Meglátjuk. De a Stinger minőségi munka, az biztos.