Peugeot 308 SW 1,2 PureTech teszt

In teszt
Peugeot 308 SW teszt

Teszteltem a Peugeot 308 SW frissített változatát. Abból is az egyik legérdekesebbet, az 1.2 literes, három hengeres EURO 6-os változatot. Az autó nagyon tetszett.

Gyorsan kezdeném a két negatívummal. Az egyik, ami igazából megszokás kérdése, hogy a tempomat kapcsolója nagyon közel van az indexhez. De ezt pár óra alatt megszoktam. A másik a hangja. Nagyon szépen lecsendesítették a három hengeres motort, de azért egy kis dizeles kerregés maradt. Nem hangos, nem kellemetlen, de tudni lehet, ez három hengeres.

De ez a három hengeres motor a változó geometriájú turbóval egy mérnöki bravúr. A turbó már kb. 1200-as fordulattól tölt. Így ezzel a pici motorral a 4,5 méteres kombi nem rángat, hanem megoldja a helyzetet. 2-2500-as fordulatnál pedig úgy megindul, hogy ihajj! A hat sebességes váltónak köszönhetően 130-as tempónál 2700 körül pörög a motor és igazán csendes. A fogyasztása pedig 6,5 és 7 liter körül alakul használattól függően. Amit még megtudtam, hogy ezt a motort kifejezetten a magyar üzemanyaghoz hangolták, ezért ilyen jó a teljesítménye és fogyasztása.

 

Megjelenés

Peugeot 308 SW teszt

A Peugeot 308 kombi változata igazán megnyerő külsejű. Konzervatívan szép autó formája van és ez jó. Nem akar scifi filmekben szerepelni és nem akar majd 10 év múlva beérni. Ez most szép. A mai autósnak tetszik. Szebbek lettek a lámpák és a lökhárító, illetve a ködlámpa környéke. De igazán  nagy változás a ránfelvarrással nem érkezett. Viszont azt meg kell jegyezni, hogy a 308-nak jól áll a kombiság. Nem baltával szabták a puttonyt. Jól néznek ki az Active felszereltség részeként a 16-os alufelnik is.

 

Peugeot 308 SW teszt

Barátságos belső

Beülve körülvesz a kényelem. Minden kézre esik. Ahogy már írtam, a tempomat kapcsolóját kicsit szokni  kellett. A kis kormány nekem külön kedvencem lett. Nagyon jó a fogása, a méretét tekintve picit a régi tuning zsigulikat idézte. Viszont mikor szerpentinen kicsit megtoltam a Peugeotnak, igen hasznos volt. A műszerezettség is jó. Igazán vidám, extravagáns a jobbról balra mérő fordulatszámmérő. Érdekes megoldás, hogy a pillanatnyi fogyasztást, átlagsebességet és hasonló adatokat a jobb oldali bajuszkapcsolót megnyomva a középső képernyőre teszi ki. Ami picit zavart, hogy a megjelenítés után pár másodperc múlva el is rejti az infókat. Azt nem tudtam elérni, hogy mondjuk egy percig nézzem a pillanatnyi fogyasztást. De a menűje egyszerű, jól kezelhető. Egy két dolog volt csak, amit elsőre nehezebben találtam meg. Amitől kicsit óckodtam, az a fűtés állítása menet közben az érintőképernyőn. De az is annyira átlátható és olyan nagyok az ikonok, hogy harmadik alkalommal már szinte oda se kellett nézni. A 6 hangszóros hifinek kellemes volt a hangja, és a kihangosító is remekül működött.

Peugeot 308 SW teszt

Szépek a szellőzőrostélyok, finom a múszerfal borítása és az ajtók kárpitja. Az ajtó nyitó fogantyúkat is jó meghúzni. Igazából minőségi minden. Az ülés is kényelmes, bár a deréktámaszt nagyon hiányoltam. A váltógomb fogása masszív, erőteljes, a váltóérzet is jó, könnyen kapcsolható, beugrik sebességbe. A helykínálat elől, hátul bőséges. A fej és lábtér sem hagy kívánni valót maga után. A 610 literes csomagtartó is hatalmas, ha pedig lehajtjuk a hátsó ülést, kisárúszállítót kapunk.

Peugeot 308 SW teszt

 

A futómű

Elől McPershon, hátul független kerékfelfüggesztés teszi a dolgát. És milyen jól teszi. A régi franciás, himbálózós, ringatós rugózás már a multé. De így is kényelmes, jól elnyeli az úthibákat, de tempósan kanyarban is stabil marad. Nincs elpattogás vagy veserázás, de billegés sem.

 

A biztonság

Ahogy azt korábban írtam, a 308 is megkaphat minden biztonsági eszközt felszereltségi szinttől függően, ami a 3008-ban és 5008-ban benne van.

 

Az ára

Egy olyan Active felszereltségű példány, ami nálam volt tempomattal, tolatóradarral, négy villanyablakkal, sok légzsákkal, autómata klímával és miegymással 6,5 millióba kerül. De a használtautó beszámításos akció igencsak jobbá teszi az árfekvést. Ugyanis ha visszük a régi autónkat, nem csak a használt autót számítják be piaci áron, de például egy ilyen 1,2 -es PureTech motoros 308-nál még lejön 1,2 millió az árból. Tehát ha van egy 300 ezer forint értékű régebbi autónk, akkor egy ilyen Peugeot 5 millió forintért már a miénk lehet.

Mobile Sliding Menu