Pár napja a KIA Stinger magyarországi bemutatóján jártam. Az eseményt a KIA Magyarország a Boscolo Hotel első emeletén a Róma teremben szervezte meg. De hogy került a nagy GT az asztalok közé? Vajon ezt az autót vezette Vogel Adrienn a Hungaroringen? (videó lejjebb) A sajtótájékoztatón megkerestük a válaszokat!
Izgatottan indultam ma reggel otthonról, mert a Boscolo New York palotába voltam hivatalos egy sajtótájékoztatóra. Az iskola felé menet, lányom megkérdezte az autóban, miért van fellobogózva a város? Valamely világvezető politikus érkezik? Megragadtam a lehetőséget, hogy elmeséljem lányomnak, hogy november 17-én Budapest születésnapját ünnepeljük a fővárosban, mivel 1873-ban ezen a napon ült össze először az egyesített Pest, Buda és Óbuda önkormányzata.
KIA Stinger magyarországi bemutató
2017 november 17-e azonban a Kia Magyarország számára is ünnepnap. A Kia Stringer bemutatója nem csupán egy korábbi modell újabb kiadásának, vagy egy KIA által eddig is képviselt kategória új modelljének a bemutatója, hanem a Kia európai fejlesztőinek alkotása, a helyi piacra szánt Grand Turismo kategóriába tartozó sportos autó, ami a Kia új zászlós hajója. Már a korábbi hónapok híreiből tudtuk, ez egy komoly esemény a Kia és az autók iránt érdeklődő közönség életében. A Kia meg is adta a módját, hiszen a Boscolo New York palota Budapest egyik legpatinásabb luxus szállodája. Út közben még azon gondolkodtam, egy ilyen régies belvárosi épületben hol lesz az autó? Amikor a hallban megtudtam, hogy a Róma terem az emeleten lesz, még inkább csigázott a kíváncsiság. A terembe lépve azonnal megláttam a gyönyörű autót, és hirtelen minden kérdésem, gondolatom elakadt.
A kötelező tiszteletköröket követően azonnal az autóhoz siettem, és már csak azon vacilláltam, hogyan is fotózzam az autót? A gyönyörűen kidolgozott olyan részleteket, mint a hátsó ajtó illesztése és a tetőn lévő vízelvezetők kompozícióját, a karosszéria oldalán kialakított ívek, az autó frontját, a levegőbeömlő nyílásokat, lámpákat, fényszórókat, vagy a teljes autót a maga összességében, mint jól tervezett egészet? Végül a fotós kollégák nyüzsgésének kényszere a részletek felé terelt, és csak pihenésként néztem egyszer-egyszer az autó egészét. Eszembe jutott a „japán autó” fogalmának a változása, ahogy a 70-es években a 3 évre tervezett olcsó kocsiból a 90-es évekre a legmegbízhatóbb autókká fejlődtek, és be kellett látni, ma már a koreai autókra sem mondhatja senki, hogy távol keleti tucat termék…
KIA Stinger a Hungaroringen Vogel Adriennel a volánnál
A hoszteszek végül mindenkit az asztalokhoz tereltek, kezdődött a sajtótájékoztató. Pozitív meglepetés volt, hogy a demó videók esetében nem elégedtek meg a gyári sorozattal, hanem a magyar piac kedvéért külön demót készítettek a Hungaroringen Vogel Adriennel és népszerű média személyiségekkel:
Dowan Kim elnök úr bevezetőjét követően a magyar ügyvezető Nagy Norbert ismertette a Kia elmúlt években látványos erősödését, és az új Stringer célcsoportját. Végül Király Tibor értékesítési vezető mutatta be az új Stringer főbb jellemzőit, motor és felszereltség kínálatát, amiről korábbi cikkünkben olvashatók részletek.
A sajtótájékoztató során is készítettem pár fényképet, mivel mindenki ült, kerestem a lehetőséget, hogy az autót a maga teljességében, zavaró tényezők nélkül lefotózzam, de nehéz volt, mert az autó ott állt az asztalok között. Hogy kerül egy Kia Stringer az asztalra? Illetve az asztalok közé? Ráadásul az első emeleten? A New-York palota csodás épületét nem a szűk lépcsőházak jellemzik, de egy vadonatúj autóval mégsem megy fel a lépcsőn épeszű ember. Néztem az ablakokat, kerestem a hidraulikus emelőszerkezetet, de nyomát sem találtam az autó útjának.
De hogy került az autó az asztalok közé?
A sajtótájékoztató végén köszöntöttem Dowan Kim urat, és gratuláltam cégük legújabb termékéhez. Ismét megerősített abban a véleményemben, hogy vezetőként is figyel az apró részletekre is. A bemutató során ugyanis elkerülte figyelmemet a színválaszték, mikor feltettem a kérdést, készséggel válaszolt: 9 féle színben rendelhető az autó. Azt is elmondta, hogy jelenleg 10 Stringer van az országban, amelyeket még idén értékesítenek. Elektromos modellekről és a jövőre várható új Ceedről váltottunk pár szót, majd Tőle is megkérdeztem: hogy került ide ez az autó? Barátságosan mosolyogva csak annyit válaszolt: Magic!
Bár az Autósajtó nem az oknyomozó újságírásra szakosodott, igyekeztem jobban utánanézni a kérdésnek. Sokadik próbálkozásomra a Kia Magyarország egyik munkatársa azt mondta, kérdezzük meg a rendezvényszervezőt, Ő hozta be az autókat. A következő percben be is mutatott Bőr Gergelynek, a Villa Zóna vezetőjének, akik többek között rendezvény szervezéssel is foglalkoznak. Gergő hozzánk hasonlóan nagyon szereti az autókat, és amennyire csak teheti, autós cégek projektjeiben vesz részt. Örömmel fogadta érdeklődésemet, és elvezetett a szálloda teherliftjéhez. A mélygarázsból induló lift 2150 mm széles, így a Stringer behajtott tükrökkel ha szűkösen is, de befért a liftbe. A gombok elhelyezkedése kedvező a felvonóban, az autóban ülve meg lehetett nyomni a kívánt emeletet jelző gombot. Az első emeleti rendezvénytermek, előterek és közlekedők kialakítása pedig a tömegek fogadására felkészülve kellően tágas ahhoz, hogy az autóval könnyedén be lehetett lavírozni a bemutató helyszínére. Gergőtől még azt is megtudtam, hogy Budapesten még az Intercontinentál hotelben van lehetőség személygépkocsik emeleti bemutatójára, ott azonban kicsit macerásabb és lényegesen költségesebb az autók felszállítása. Talán egy későbbi alkalommal onnan is írunk egy tudósítást.