High-tech autókiadó rendszert fejleszt az Alibaba
Amikor az Alibaba kerül szóba, akkor legtöbbünknek a gigantikus kínai webáruház jut eszünkbe, ahonnan elsősorban kisebb-nagyobb kütyüket, háztartási eszközöket és egyéb hasonló termékeket szoktunk rendelni. Az Alibaba azonban hamarosan túl kíván lépni ezen a státuszon, és nyitni kíván az autóipar irányába is.
A vállalat tervei szerint az Alibaba-felhasználók számára hamarosan adott lesz a lehetőség, hogy a nekik megtetsző autókat az utcán lefotózva, néhány gombnyomással elkérjék egy háromnapos tesztvezetésre. Ezt követően már csak oda kell fáradni egy autókiadó automatához, ahol az arcfelismeréses azonosítást követően néhány percen belül automatikusan megkapják kipróbálásra azt az autót, ami nem sokkal korábban az utcán megtetszett nekik.
Ezek a furcsa, macska formájú, több tucat járművel telepakolt autókiadó automaták első körben Nankingban és Sanghajban kezdik meg a működésüket. A szolgáltatást a Tmall, az Alibaba B2C platformja 2018 januárjában már be is mutatja a nagyközönségnek. A high-tech kínai autókiadó rendszernek a működése leginkább az italkiadó automatákéhoz hasonló. Elvárás, hogy a felhasználóknak minimum 700 Zhima Credit pontjuk legyen és Alibaba Super Member tagsággal rendelkezzenek, különben fizetniük kell a szolgáltatásért. Némi megkötés, hogy egy autótípust csak egyszer lehet elvinni tesztkörre, illetve, hogy az első két hónapban maximum öt tesztvezetést lehet igénybe venni. A próba végeztével természetesen akár meg is lehet vásárolni az adott járművet.
Az Alibaba új kezdeményezésében többek közt Audi, BMW, Maserati, Mercedes-Benz és Volvo típusokat is ki lehet majd próbálni. A tervek arról szólnak, hogy egy év alatt több tucat ilyen autókiadó automatát helyeznek üzembe Kínában. A próba utáni autóvásárlások számára azért nagyon kíváncsi vagyok, a döntésben jelentős szerepet játszik – legalábbis Európában biztos – az értékesítő kolléga is.
forrás: hvg.hu