Kellene valami az asszonynak 1 millió alatt? – Toyota Yaris használt teszt

Toyota Yaris használt teszt

Toyota Yaris használt teszt

Nem olyan régen egy 2003-as évjáratú, benzines Toyota Yarishoz volt szerencsém egy hosszabb próbaút erejéig. A kis japán amolyan tuti vétel a kategóriájában, de az, hogy mennyire tuti, bevallom őszintén, még engem is meglepett.

Miről is van szó?

A japán gyártó kompakt méretű autójáról, amit 1999 óta gyártanak. Jelenleg a 4. széria van a piacon, amit 2016 óta lehet kapni. Persze ezek a generációk általában néhány év után kaptak egy-egy faceliftet, így meglepően sok féle kinézettel létezik a Yaris. Nálunk egy korai második szériás Yaris járt 1.3-as, 86 lóerős benzinmotorral. Ami bármennyire is furcsán hangzik, az erősebben motorizált példányok közé tartozik. Ugyanis a legkisebb motor, amit ebbe a szériába szereltek a kis 1 literes vvt-i a maga 68 lóerejével. A legerősebb motor pedig, amit ebben a szériában a Toyota benzines fronton bevetett, az 1.5-ös a maga 106 lóerejével. Dízel fronton nem nagyon erőltették meg magukat, abból egyetlen 1.4-es van, két változatban.

Toyota Yaris használt teszt

Külső

A nálunk járt példány a maga szürkés színében így nagyjából 14 évesen sem tűnt unalmasnak, vagy bántóan régies formának. Ha hozzávesszük azt, hogy a 2000-es évek elején még gyártották az F Astrát, akkor pedig még a kalapunkat is meg kell emelnünk a japánok előtt, hiszen a Yaris fényévekkel modernebbnek hat rüsselsheimi kortársánál. Talán itt érdemes megjegyezni, hogy a japán autók többek között pont a gyártásukkor még túlontúl futurisztikus formájuk miatt válnak idővel ideális használtautókká, hiszen emiatt lassabban válik a megjelenésük régiessé, vagy mondhatjuk így „retróvá”. Nem kötelező velem egyetérteni, de jó példa erre ez a Yaris, de az ufó Civic is és lehet furcsán hangzik, de ilyenek az új harcsaszájú Lexusok is. Pár éve még érthetetlen volt, hogy miért kell rájuk az az idétlen transformers dizájn, mostanra pedig már ki sem lógnak a vetélytársak közül, hisz beért a forma.

Toyota Yaris használt teszt

Belső

A maga idejében bizonyára szokatlan lehetett a belső elrendezés. Az óracsoport nemhogy nincs a megszokott helyen, hanem még digitális is. Ízlés kérdése, hogy ez valakinek tetszik-e vagy sem, nekem mindenesetre így 2017-ben már tetszik. Hogy 2003-ban tetszett volna vagy inkább erőltetett hightech dizájnnak tartottam volna? Szerintem utóbbi lett volna a véleményem, amit készségesen megosztottam volna bárkivel msn-en, vagy a Nokia 3310-esemen. Furcsa belegondolni nem? Itt van valami, ami egész modernnek tűnik ma is, miközben a kortárs használati tárgyak ma már mosolyt csalnak az arcunkra.

Toyota Yaris használt teszt

Az óracsoport középre helyezésén túllépve, egy meglepően kellemes bel térre eszmélünk. A kormány ebben a példányban kapott egy huzatot, ám anélkül is viszonylag vastag, masszív. Nincs olyan érzése az embernek tőle, hogy egy játékautót vezet. A beltér egy pillanatig sem akarja velünk elhitetni, hogy nagy autóban ülünk. Sehol egy kamu fém vagy fabetét. Minden műanyag és minden műanyagnak is akar látszani. Ez ebben a kategóriában teljesen jó, sőt a kamu fa és fém elhagyása egyenesen dicséretes is. Mindamellett az anyaghasználat teljesen rendben van. Nincsenek bántóan gagyi anyagok a belsőben. Az egésznek precízen összerakott hatása van, és ez a hatás menet közben is megmarad. Semmi nyöszörgés, semmi zörgés. Csendben, komfortosan, kényelemben utazunk, elöl is hátul is. Feltéve hogy nem vagyunk kosarasok sem testépítők. Mindenesetre én a nagyjából 180 centimmel elfértem magam mögött.

Toyota Yaris használt teszt

Extrák

Fájó pont, de ebből az autóból kimaradt a klíma. Amit egyébként természetesen lehetett bele rendelni annak idején. Ebben a konkrét autóban a fedcomp, az abs, az elektromos ablak és a légzsákok képviselték újkorában a kényelmet. Ma már ez nagyon kevés lenne egy új autóban, de ne felejtsük el, a 2000-es évek elején, még német prémiumokba is tettek kurblis hátsó ablakot és kazettás magnót.

Toyota Yaris használt teszt

Hogy megy?

Ami egészen meglepő ebben az autóban, az az, hogy menet közben nincs kisautóérzése az embernek. Nincs az a „hiába nyomom, nem megy sehova” érzés. És nincs a „ja inkább lassan megyek, mert ha valami lesz atomjaira hullik” érzés. Menet közben feszes, stabil az autó. A kormányzása pontos, kellemes. Ha pedig az ember a gázra lép, nem mondom, hogy nagyon megy, mert nyilván nem. Viszont meg kell hagyni, a kis 1.3-as egész jól mozgatja a nagyjából 1 tonnás autót. A váltója rendben van, a váltókart mozgatva nincs az embernek olyan érzése, hogy ő most aztán egy erőgépet kezel, de azért olyan sincs, mintha a nagyi lekvárjában mozgatná a fakanalat. Valahol a kettő között van a váltás érzete. Ebben az autóban az (normális)embernek nem a 0-100-as sprint jut az eszébe, de ezt egyébként 12,1 másodperc alatt teljesítené a 86 lóerő és a 124 nm-es nyomaték. A motor mindezt átlag 6 liter benzinért cserébe nyújtja, ami párosítva a 45 literes üzemanyagtankkal 7-800 km-es hatótávot jelent, kis odafigyeléssel még többet.

Összegzés

A cikk írásának pillanatában a hasznaltauto.hu-n a 2003-as, benzines, érvényes magyar forgalmival rendelkező Yarisok 565.000 és 1.650.000 forint között voltak elérhetőek. Vagyis 1millióért vagy inkább már az alatt is tisztességes állapotúakat lehet találni. Ennyi pénzért az ember egy ma is elfogadható külsejű autót kap, teljesen korrekt technikával, ami nem különösebben rohad és nem is nyöszörög a bel tere még 15 év után sem. Egy autót, ami arra tökéletes, hogy az ember elmenjen vele a-ból b-be, és ha úgy adódik, vigyen magával 3 utast is.

Toyota Yaris használt teszt

Csomagtartó ugyan nem sok van, de azért a napi bevásárlás vagy 1-2 kisebb utazótáska elfér benne. Ha meg hosszabb távra menne az ember, sok csomaggal, akkor megkéri a három utas valamelyikét, hogy menjenek inkább az ő autójával.  Tehát ha engem kérdeznek, ha az asszonynak kell valamit venni 1 millió alatt, akkor én ezt bátran ajánlom, de még férfiként is bevállalnám, ha városi szaladgálóst keresnék (;

Toyota Yaris használt teszt

Verified by MonsterInsights