A minap egy meglepő e-mail esett be a szerkesztőségi mail fiókba. A Bullrent Autókölcsönző invitált minket a Kakucs Ringre, hogy próbáljuk ki azt a három szupersportkocsit, amit a repertoárjukból szeretnénk.
Tessék? Vezethetek 500-600 lóerős gépeket? Igen, a Bullrent Autókölcsönző azzal foglalkozik, hogy szupersportautókat ad bérbe. Lehet közúti élményvezetést kérni, vagy elvinni az autókat akár egy hétre is. Ilyen invitálást nem lehet elutasítani. Egyből beindult a fantáziám, hihetetlen volt a választék: 16 szupergép várta, hogy beleüljek, de választanom kellett. A Mustangot mindenképpen ki akartam próbálni, az amerikai V8-as muscle car régóta rajta volt a bakancslistámon. És ki tudna ellenállni egy Ferrarinak vagy Lamborghininek?
Tehát be is regisztráltam, 9-re kellett érkezni és 14 óráig tartott a buli. De akkor jött a csavar. Aznap nagyon fontos találkozóm van, amit nem lehet eltolni. Nem tudok menni. Majd elsírtam magam. De aztán addig szervezkedtem, míg végül 12-kor le tudtam lépni. Így 12:30-ra értem a Kakucs Ringre.
A Ford Mustang elegánsan sportos vonalvezetése és a benne dohogó 5.0 literes V8-asa nagyon meggyőző.
A belseje szerintem nagyon igényes és kényelmes. El tudnám képzelni hétköznapi használatra is. Kár, hogy nem kézi váltóst kaptunk. Így automatával és komfort módban nem volt olyan élénk.
Viszont amikor lepadlóztam, nagyon szépen húzott és igazán vérpezsdítő volt a hangja. A 2,3-as EcoBoost sem mehet rosszul a maga 310 lóerejével, de a 450 lóerős Coyote mellett nálam nem rúg labdába, hacsak nem a benzinkúton.
Azért van feljebb is, a Shelby GT500 760 lóerőt és 847 Nm nyomatékot ad le. Az milyen lehet?
A Ferrari Californiát alapból egy 4,3 literes szívó V8-as hajtotta. 2012-ben jött a könnyebb és erősebb California 30, majd 2014-ben bemutatták a California T-t egy 3,9-es TwinTurbós V8-assal.
A Ferrari olaszos szépsége igazán megnyerő. Nagy tisztelettel közelítettem meg és ültem bele. Az 560 lóerő – amit 7500-as fordulatnál ad le – és a 4750-es fordulatnál jelentkező 755 Nm nyomaték meg is követeli a tiszteletet. Aki itt hülyéskedik, az hamar pórul jár. Az autó 3,6 másodperc alatt ugrik 100-ra és 315 km/h a végsebessége. Lepadlózni csak egyenesben mertem, és ahogy akkor belepaszírozott az ülésbe, az mindent elárult. De mikor csak nyomatékból tolt, akkor is nagyon szépen ment, nem volt kecmec.
Mondjuk a Ferrari már nem volt olyan tágas. És volt azért különlegessége is. Például meg kellett kérdeznem, hogy kell üresbe tenni. Nem tudtam, hogy a két kormány mögötti váltó flepnit kell egyszerre meghúzni, akkor teszi üresbe. Ugyanez van a Lambonál is.
Ha picit nagyobb lett volna a pálya és kivehettük volna a Manettinót komfort módból, lehet, hogy picit gyorsabban is tudtam volna menni, de tekintve hogy a Mustangos kör után eleredt az eső és vizes lett az aszfalt, jobb, biztosabb volt így.
A tudat, hogy milyen drága és erős autót vezetek, óvatosságra intett. De milyen szépen be lehetett tenni a kanyarba, és hogy tolt már alacsonyabb fordulaton is.
És a Lambo. Mennyit nézegettem már képeken, kiállításokon. Szerintem a legtöbb autós álmai között szerepel, hogy egyszer egy Lamborghinit vezethessen. És most itt van. Körbenézem. Minden porcikájából erő és dinamizmus árad. Úgy fekszik az aszfalton, mint egy nyugodt, de ugrásra kész ragadozó.
A Huracan LP610-4-et 2014-ben mutatták be a Genfi Autószalonon. A 610 a lóerőt jelenti, a 4 az összkerékhajtást, az LP pedig a hosszában elhelyezett középmotorra utal. A nevét egy 1879-ben spanyol bikaviadalon küzdő nagyon bátor bikáról kapta.
A motor egyszerre direkt és multipont befecskendezéses, ezt itt alkalmazták először V10-es motorban. Ez a motor hajtja az Audi R8-ast is. Itt a Huracanban elképesztő 2,55 kg jut egy lóerőre. Ennek meg is van az eredménye: 2,8 másodperc alatt katapultál 100-ra.
Az 5.2-es V10-es a hátsó tengely előtt helyezkedik el. És nincs se turbó, se kompresszor. És mikor beindítom, mennyei… Ilyen gázreakciót még nem tapasztaltam. Úgy pörög fel, mint egy versenymotor.
A vezető ülés kicsit szűkös az én 193 centimnek, de azért kényelmes. A műszerfal és a kezelőszervek picit egy vadászgépre hajaznak. Minden kézre esik és minden arra biztat, nyomd neki.
Induljunk. Ahogy lepadlózom, a V10 könyörtelenül présel az ülésbe. A 2,8-as százas sprint így összkerékkel nem lehetetlen feladat. Nagyon szépen tapad az aszfalton. Kanyarból kijőve sem teszi ki a hátulját. Viszont kanyarba beérve kicsit tolta az orrát, a nedves aszfaltot nem szerette annyira. És a V10-es hangja annyira vérpezsdítő. Alalcsony fordulatról már szépen húz és ahogy elkapja a fordulatot, csodálatos hangorkán és lóerő kavalkád komponálódik mögöttem. Ezt az élményt mindenkinek ki kell próbálni!
És ki is lehet próbálni! Aki bérelne ilyen szupergépeket, megteheti a Bullrent Autókölcsönző weboldalán, míg élményvezetést vagy ajándékutalványt a Dreamdrive oldalon tud vásárolni. És még valami: a Bullrent csapata nagyon emberközeli, barátságos hangulatú szalonjukban testközelből is megismerkedhetsz a flotta oszlopos tagjaival, beleülhetsz a gépekbe és felteheted a kérdéseidet.
A Mustang napi bérleti díja 64.000 Ft+Áfa, de egy péntektől hétfőig tartó hétvégére már nettó 160.000 forintért elvihető, ugyanez a Lambo esetében nettó 260.000 forintot jelent, míg a 60 perces közúti élményvezetésért, ami alatt 81 kilométert lehet menni, bruttó 89.900 forintot kell fizetni. A kaució elég magas, a Ferrarihoz például 2 millió forintot kell lerakni. De aki megteheti és megteszi, nem fog csalódni.
A Mustang itt bérelhető,
a Ferrari itt, 140.000 Ft+ Áfa/ naptól,
a Lambo pedig itt, 240.000 Ft + Áfa/naptól.