Milyen autó a Nissan Leaf 62E+?

In elektromos autók, teszt
Nissan Leaf 62E+

A Nissan Leafet kis akksival már mi is teszteltük, illetve rengetegen megénekelték már. A nagy akksival már könnyedén elmegy 350 km-t, ami már nem kíván különösebb kompromisszumot. Lehet gyorsan is tölteni, én otthon töltöttem sima 220-ról és így egy éjszaka alatt 50 százalékról kényelmesen feltöltődik.

Nissan Leaf 62E+

Nyilvános töltő már rengeteg van, ingyenes egyre kevesebb, de igazán jól az jár, aki otthon vagy/és munkahelyen tud tölteni. Nálam a Leaf átlagfogyasztása 17 kWh körül alakult, ami olyan 365 km-es hatótávot jelent. (Pár éve a kis akksissal lementünk Pécsre, arról itt olvashatnak.)

Tehát ez 35 forintos (eon.hu) árak mellett 595 forintot jelent 100 km-re, míg egy 8 literes fogyasztású benzines autónál ez 447 forintos benzinárnál 3576 forint, tehát ebben az összehasonlításban nagyjából 3000 forintot spórolunk 100 km-en. Pláne ha még valaki napelemre is beruházott, akkor 3500 forint a spórolás (na jó, 3576 ft).

Emellett nincs olajcsere, a fékbetétek sem nagyon kopnak, nem rohad el a kipufogó, és az adó és parkolási kedvezményekről még nem is szóltam, írtam.

Szóval gazdaságosság és környezetvédelem tekintetében az elektromos autó, köztük a Leaf is jó választás. 

De milyen autó a Leaf a hétköznapokban?

Egy keddi napon hoztam el a szalonból az autót. Amikor megláttam ebben a bordó/fekete színkombinációban, egyből nagyon megtetszett, nagyon mutatós így a Leaf.

Nissan Leaf 62E+

Nissan Leaf 62E+

És egy ugyanilyen állt a szalonban is, háttérben az 570 lóerős GT-R Black Editionnel, ami erőtől duzzadva szunnyadt csendesen. Megkérdeztem azt mikor tesztelhetném, de diplomatikus kitérő választ kaptam. Szóval vissza a Leafhez. Ahogy beültem, minden kézre esett. Amint tehettem, kipróbáltam a ProPilot rendszert, ami tud adaptív tempomatot és kormányzás segédet is. A tempomat nagyon ügyesen követi az előttünk haladót, de a kormányzás segéden  még lehetne finomítani. Mikor beültem, 95 %-os volt az akksi és 370 km-t saccolt hatótávnak a XI. kerületből indulva. Kicsit mászkáltam majd hazamentem Érdre, másnap meló, de nem is kellett feltenni töltőre. Utána Érd – XIII. kerület- Érd és még mindig nem kellett volna tölteni, de azért rátettem. Ez nem is lényeges, csak azt akartam érzékeltetni, hogy a 62 kWh akksival már nem a „Csak valahogy jussak el a következő töltőig!” mentalitást kell követnünk.

Nissan Leaf 62E+

A tesztautóban egyébként már több, mint 36.000 km volt, de az akksi 100 %-os.

Nissan Leaf 62E+

 

Hűvös reggelen jól esett a kormány és ülés fűtés, a zenei élménynek pedig kedvez a Bose hifi. Az Apple Car Play és Waze kombináció néha picit összezavarodott, itt csak a kocsi újraindítása segített. Kedves Nissan, ezt még orvosolni kéne!

Nissan Leaf 62E+

Amúgy a belső szerintem nagyon igényes, a Tekna felszereltségű teszt autóban bőr-alcantara ülések voltak. A 360 fokos kamera is nagyon hasznos szűk parkolóknál.

És milyen vele menni?

Ugye a Leafet nem a legdurvább elektromos autók között tartják számon, hiszen „csak” 218 lóerős és 320 Nm a nyomatéka, ami az 1681 kg-os (forgalmi szerint) autónak 6,9 másodperces 0-100-as gyorsulást eredményez. De kérem, a 90-es években az M3-as BMW 6,1 alatt volt százon! Szóval, ha ennek a Leafnek odalépünk, szépen belenyom az ülésbe. Az már más kérdés, hogy akkor az elektronok is szépen fogynak. De nagyon jól megy a Leaf.

Nissan Leaf 62E+

Tehát dinamikában nincs hiány. És a futómű is jól eltalált. Megbirkózik a budapesti utakkal – bár egy két kátyúban nagyot csattant – de elég feszes egy jó kis kanyargáshoz is. Mert klasszul be lehet tenni a kanyarba és 218 lóerővel ki is lehet azokból gyorsítani. És – bár elektromos a szervó, mi más is lehetne – a kormány mégsem döglött, ad visszajelzést. Szóval  ki merem mondani, a Leaf-ben jó a vezetési élmény. Ehhez még az ülések is kényelmesek, a helykínálat is bőséges.

Nissan Leaf 62E+

A csomagtartó sem kicsi, 435 liter bőven kiszolgál egy családot.

És akkor irány a Kékestető

Szombat reggel 100 százalékos akksival és 385 km-es  fűtés nélküli hatótávval indultunk a Kékestető felé Érdről. Az idő kellemes volt,  négyen ültünk az autóban. A cél a kirándulás mellett szép fotók készítése is volt. Mindenki kedvenc zenéje előkerült a YouTube bugyraiból és a Bose hifin jó hangosan meg is hallgattuk. Mikor elkezdtünk felfelé menni, vészesen fogyott a hatótáv. Egy erdei tisztáson megálltunk, élveztük a hegyi levegőt és készült pár fotó.

Ő éppen az úton szaladt át

Közben mókusokat is láttunk, akik villám gyorsan kúsztak fel a magas fákra. Mikor felértünk a parkolóba, a parkolóőrőknél lassítottam, de nevetve integettek, hogy nekünk nem kell fizetni. Na, megint egy spórolás.

Nissan Leaf 62E+

                Szóval mikor megérkeztünk, 166 km-t tettünk meg és 165 km hatótáv valamint 52 % maradt az akkuban. Vagyis 166 km alatt elfogyott 220 km hatótáv. Reméljük lefelé visszajön, ami az emelkedőn elfogyott.

Nissan Leaf 62E+

                A környéken kinéztünk egy kényelmes tanösvényt, amit bejárhattunk. Újra találkoztunk mókusokkal és egy kedves idős hölggyel is, aki rendszeresen eteti őket és tényleg oda is mentek hozzá. Kár, hogy nem értünk a gombákhoz, mert azt is bőven találtunk. Az erdő illata is fenséges volt, csakúgy a mezei virágok látványa.

                A séta után járt az ebéd is, ami nagyon bőséges volt. Ebéd után még egy finom kávé és indulás haza. Lefelé pár km hatótávot még vissza is termeltem. Az út kellemes volt és eseménytelen. Az út végén, mikor látszott, hogy elég lesz a nafta, picit megküldtem a Leafet és teszteltem kanyarban is, engem meggyőzött. A végsebessége amúgy 160 körül van.

Nissan Leaf 62E+

                Mikor hazaértünk, összesen 264 km-t tettünk meg, és maradt még 64 km benne, az akksi 16 %-on volt. Így a kékestetős teszten 328 km-es lett a hatótáv, de ebben volt egy pár km padlógáz is, de azt hozzá kell tenni, az autópályán 105 km/h tempomattal mentem.

 

Kinek ajánlom?

Ha valaki elektromos autóban gondolkodik, és elég neki a 200 km körüli hatótáv, annak jó vétel lehet a kis akksis Leaf, főleg ha van támogatás hozzá. Akinek szükséges a 350 km körüli hatótáv, és tetszik neki a Leaf, az úgyis meg fogja venni a nagy akksist, aminek az árát betolják 15 millió alá, hogy legyen 1,5 millió kedvezmény. 17 millió körül már Tesla Model 3-at adnak 3,3-as gyorsulással és 500 km körüli hatótávval, az már más liga. A Kia e-Niro long range pedig támogatással bemegy 12 millió alá. Úgyhogy szerintem a Nissan Leaf 62-es akksival nagyon jó autó és már nem kíván komoly kompromisszumot. Ha az ára lejjebb lenne, még jobban vinnék. De az biztos, hogyha vennék, ebben a színben kéne!

 

Nissan Leaf 62E+

Nissan Leaf 62E+

 

You may also read!

Az okos módosításaival a Peugeot 8%-kal növeli a hatótávot

Valamennyi autógyártó egyre inkább már csak az elektromos technológiát fejleszti és akár egyszerű módszerekkel is jelentősen tudják javítani a

Read More...

Az Egyesült Királyságban új törvény született az elektromos járműtöltők számának növelésére

Az Egyesült Királyság kormánya a héten bejelentette, hogy Angliában az újonnan készült otthonokban és minden új épületben a jövő

Read More...

A vadonatúj Kia Niro világpremierje a 2021-es Seoul Mobility Show-n

A Kia a mai napon, a 2021-es Seoul Mobility Show-n mutatta be először a vadonatúj Kia Nirót, amellyel a

Read More...