Lementünk az új Nissan Leaffel töltés nélkül Pécsre – Nissan Leaf hatótáv teszt vidóval

In elektromos, teszt

Nissan Leaf hatótáv – Az új Nissan Leafet tesztelhettük, és el kell mondjam, igazán innovatív és minőségi az autó. Az elődjéhez képest óriási a fejlődés. Sem a külső dizájn, sem a beltér nem említhető egy lapon a békalámpás előddel. Ehhez jön a 150 lóerős teljesítmény, aminek eredménye az igen dinamikus 7,9 másodperces 0-100-as gyorsulás.

Az autó tesztjéről majd egy másik cikkben fogok írni. Viszont a múlt hétvégén alkalmunk volt kipróbálni, milyen is az autó valós hatótávja?

Az indulás előtti állapot

Szombat este 18:30-kor érkeztünk a MOL Budapest XI. kerületi töltőállomásán lévő gyorstöltőhöz, ahol nagyjából egy óra alatt 98 százalékosra töltöttük a Leaf 40 kWh-s akksiját. Majd Pécs felé vettük az irányt, ahol az Árkád parkolójában lévő gyorstöltő volt a cél. A navigáció 196 km-es távot mutatott. Az M6-os autópályán vitt az utunk, de nem végig. Szekszárdnál levitt a Waze az autópályáról, így rövidebb volt az út is és az autópályás szakasz is. Éreztem, ez még hasznunkra válik.

 

Emlékeztem még, mikor a VW eUp!-al mentem és kiértem agy autóútra – ahol 100 km/h-val mentem – milyen rohamosan kezdett fogyni a hatótáv. Hiszen ott megnövekszik a légellenállás és nincs lehetőség visszatöltésre.

Tehát elindultunk, íme az útról készült videó:

 

Azért az leszögezhető, hogy végig autópályán menve valós 130-as tempóval az új Leaf sem bírta volna a kb. 220 km-es utat egy töltéssel. De így, autópályán 115 km/h tempomattal, klíma vagy fűtés nélkül, Szekszárdnál az autópályáról lehajtva még maradt is az akkuban kb. 30 km-re való hatótáv. Tehát le lehet menni az új Leaffel Pécsre egy töltéssel.

 

Az érkezés örömteli pillanatának adatai

Este 10-re értünk le a töltőhöz, ami éppen szabad volt. De ott a 9 %-ról 2 óra alatt sikerült újra elérni a 98 %-os töltöttséget, amivel már újra el mertünk indulni. A maradék 2 % feltöltése elég sok idő, azt már nem vártuk meg. Visszafelé már végig országúton jöttünk, de így a 225 km, amit abszolválni kellett, nem okozott gondot. Éjszaka már hideg volt, de a fűtést nem kockáztattuk, viszont az ülésfűtés jól esett, és nem is fogyasztott számottevő energiát. Ellenben a reflektor használatát már érzékelte a fogyasztás mérő kijelzője.

Amit még el kell mondanom, hogy szombat este 18 órakor találtuk ki, hogy le kéne menni Pécsre. 18:30-tól 19:30-ra töltöttük fel a gyorstöltővel az akkumulátort. 22 órára értünk le Pécsre az igen komótos tempónak köszönhetően és ott 2 órán keresztül töltöttük. Ekkor indultunk haza, akkor már végig országutat használva, és végül hajnali 3 órára értünk haza. Tehát az egész mutatvány 9 órába tellett. Mindez egy belsőégésű motoros autóval 4,5 – 5 óra lett volna maximum.

You may also read!

Vége a Teslák ingyenes töltésének

Az új Tesla vásárlóknak már fizetniük kell a töltésért
Az idén november 2-át követően vásárolt Tesla Model S

Read More...
Nehéz feladat volt - Nyíregyháza Rali

Fogasy: Nehéz feladat volt – Hősies küzdelem a Nyíregyháza Ralin

Az abszolút kilencedik helyen végzett Fogasy Gergely és Berendi Dávid a jövőévi magyar Európa-bajnoki futam kandidálóversenyén, a Nyíregyháza

Read More...

Az európai nagyvárosok közül Bukarestben állnak a legtöbbet dugóban az autósok

Közlekedési felmérés
 A 800 ezer lakost meghaladó népességű európai városok közül Bukarestben töltik a legtöbb időt – évente

Read More...

Leave a reply:

Mobile Sliding Menu